2024-08-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nu är det faktiskt du som argumenterar ohederligt. Du kan säkert hitta en källa som påstår det där om svarta men det säger ingenting hur man såg på cannabis i gemen för hundra år sedan (möjligtvis snarare hur man såg på svarta i vissa länder).
Det var den typen av påståenden som gjorde att man kriminaliserade cannabis.
Även opium och kokain har liknande historia. Kolla upp det om du är intresserad.

Citat:
Ja det finns massvis av forskning att hjärnan påverkas negativt av cannabis. Tyvärr så är det ingen mening att hänvisa till tjocka böcker och uppsatser när det gäller legaliseringsivrare. Dels för att typ ingen kommer att läsa de tips jag ger men också för att ingen som vill legalisera cannabis är mottaglig för argument emot då man vill fortsätta knarka till varje pris och gärna då lagligt. Sorry men den sortens debatt du eftersöker med mig är slöseri med tid. Du vet redan att det är en skitdålig idé att knarka. Du behöver bara överföra den vetskapen till den delen av hjärnan som tar dina beslut för dig.
Inga bevis för dina påståenden alltså. Då kan vi ignorera dina sjuka fördomar även fortsättningsvis.
Citera
2024-08-27, 16:25
Medlem
Citat:
Åter igen - varför vill du chansa?

Va? Chansa på vad?
Citera
2024-08-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det var den typen av påståenden som gjorde att man kriminaliserade cannabis.
Även opium och kokain har liknande historia. Kolla upp det om du är intresserad.

Inga bevis för dina påståenden alltså. Då kan vi ignorera dina sjuka fördomar även fortsättningsvis.

Men det är inte den typen av påståenden som ligger till grund för varför det är förbjudet idag.

Kan du? Jag tycker mer att du har varit ständigt triggad av att jag säger emot dig. Du gör som du vill fortsättningsvis såklart men det kommer inte att rädda dig.
Citera
2024-08-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Va? Chansa på vad?

Varför vill du chansa på att knarka?
Citera
2024-08-27, 16:36
Medlem
TongLongLCs avatar
Alla är välkomna att läsa rapporten från The Shafer Commision (1972), där de fick i uppdrag att granska cannabis i samhället på uppdrag av President Nixon.
Resultatet blev att han sket fullständigt i rapporten och körde sitt eget race, och här är vi idag.

Länk:
https://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=mdp.39015015647558
Senast redigerad av TongLongLC 2024-08-27 kl. 16:51.
Citera
2024-08-27, 17:14
Medlem
Citat:
Om vi säger såhär. Förr i tiden kunde vem som helst "deala" lite hasch och det enda de behövde vara rädda för var att polisen skulle knacka på. Idag kommer de nya gängen med gränslös våldskapital och bankar de som som skulle få för sig att göra så sönder och samman.

Så du snackar goja utan belägg med andra ord.

Det du säger är inte ens kopplat till samhällets konsumption utan vilka som dealar.

Citat:
Men en cannabisknarkare, det är en ständig zombie med skadad hjärna som aldrig fattar sin egen del i något.

Du beskriver dig själv till hundra procent här med noll självinsikt.

En skadad produkt av ett samhälle som hjärntvättar sin befolkning för deras eget bästa. Ingen kapacitet till att ta in ny kunskap.
Senast redigerad av dalavita 2024-08-27 kl. 17:59.
Citera
2024-08-27, 18:21
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Vilken extremt dåligt uttalande av en polis som sitter i den positionen den gör. Mitt råd till statsmakten är, Håll käften o sköt erat jobb till och börja med.

I Sverige omsätter narkotikahandeln årligen 2,7 – 6,9 miljarder kronor och är en inkomstkälla för kriminella. Vad är det du inte förstår? Tycker du att förbud fungerar, har det någonsin gjort det? I vissa länder är det dödsstraff ändå brukar folk droger. Det är du som är CP!

Personligen vill jag se ett sundare alt till alkoholen.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-08-27 kl. 18:23.
Citera
2024-08-27, 19:04
Medlem
Citat:
Men det är inte den typen av påståenden som ligger till grund för varför det är förbjudet idag.

Det finns såklart andra typer av felaktiga påståenden kring varför det bör vara olagligt också. Frågan är vilka av dessa som har en verklighetsförankring?
Att det är ”farligt” håller ju som sagt inte. Inte ens om vi accepterar påståendet att det är väldigt farligt så skulle det vara relevant. Det finns oändligt med potentiellt farliga aktiviteter som är fullt lagliga.
Så varför ska cannabis vara olagligt?

Citat:
Kan du? Jag tycker mer att du har varit ständigt triggad av att jag säger emot dig. Du gör som du vill fortsättningsvis såklart men det kommer inte att rädda dig.
Du upprepar massa felaktiga påståenden baserat på gamla myter och okunskap. Det är problemet, inte att du säger emot.
Citera
2024-08-27, 19:06
Medlem
Citat:
Varför vill du chansa på att knarka?
Vilken relevans har det?

Är du så viljelös att du behöver en lag som talar om för dig vad du ska och inte ska stoppa i din egen kropp?
Citera
2024-08-27, 19:06
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Så du snackar goja utan belägg med andra ord. Du beskriver dig själv till hundra procent här med noll självinsikt.

En skadad produkt av ett samhälle som hjärntvättar sin befolkning för deras eget bästa. Ingen kapacitet till att ta in ny kunskap.

Ödsla inte energi på den där idioten. Om ingen svarar henne kanske hon slutar skriva massa trams. En person som viftar bort 40 års forskning som källkritik kommer aldrig byta åsikt.

Jag tror att det är ett fruntimmer jag, för bara en blåst brud kan vara sådär jävla korkad.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-08-27 kl. 19:12.
Citera
2024-08-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
I Sverige omsätter narkotikahandeln årligen 2,7 – 6,9 miljarder kronor och är en inkomstkälla för kriminella. Vad är det du inte förstår? Tycker du att förbud fungerar, har det någonsin gjort det? I vissa länder är det dödsstraff ändå brukar folk droger. Det är du som är CP!

Personligen vill jag se ett sundare alt till alkoholen.

Citat:
I Sverige omsätter narkotikahandeln årligen 2,7 – 6,9 miljarder kronor

Man undrar ju onekligen hur Myror-Elefanter tänker sig att dessa totalt odugliga ”hjärnskadade zombies” som tydligen utgör majoriteten av alla drogbrukare, kan få fram det här kapitalet år efter år?
Citera
2024-08-27, 19:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Fisk
Vilken extremt dåligt uttalande av en polis som sitter i den positionen den gör. Mitt råd till statsmakten är, Håll käften o sköt erat jobb till och börja med.
Du gör verkligen skäl för ditt namn

Tack och lov är CPn som dig en döende art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in