2024-08-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det är uppenbart att du inte har läst på om ursprunget till förbuden mot olika droger och inte heller orsaken till att vissa droger, som exempelvis alkohol, är tillåtna.
Det har ingenting att göra med hur farliga drogerna är. Hur många gånger ska man behöva påpeka detta för dig?

Okej nutidshistorie-experten, berika mig med din kunskap - varför är cannabis förbjudet?
Citera
2024-08-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Har du källa på ditt första påstående? Både uppmätningar av avloppsvatten och artityder bland yngre generationer pekar på att du har fel.

Om vi säger såhär. Förr i tiden kunde vem som helst "deala" lite hasch och det enda de behövde vara rädda för var att polisen skulle knacka på. Idag kommer de nya gängen med gränslös våldskapital och bankar de som som skulle få för sig att göra så sönder och samman.
Citera
2024-08-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Alkohol kan också vara farligt men nu har staten bestämt att det är en drog som ska tillåtas att få säljas i begränsade former.

Belägg?? Alla som någonsin haft olyckan att få en knarkare nära inpå sig vet precis vad jag pratar om.
Du verkar tro att definitionen av en missbrukare är en som raglar omkring på stan och fyllespyr. Så kunde det vara förr i mycket större utsträckning men inte idag. Jag förstår att du är för ung för att veta hur det var förr i tiden då alkoholmissbruket verkligen kunde vara ett problem ute på stan. Så är det verkligen inte idag.
Hur cannabismissbruk är ett problem för samhället och omgivingen ter sig på ett annat sätt, det smyger sig på och skapar människor med allt större förvrängd syn på verkligheten och hur man beter sig mot sina medmänniskor. Ett fyllo kan jag ta för jag vet att denne kommer att åka hem och sova ruset av sig och vara normal dagen efter. Men en cannabisknarkare, det är en ständig zombie med skadad hjärna som aldrig fattar sin egen del i något.

Jag inväntar beläggen för dina fantasier.
Du slänger dig bara med en massa påståenden. Presentera bevis.
Citera
2024-08-27, 15:44
Medlem
Citat:
Du har helt fel. De allra flesta cannabisknarkare kan inte dölja sitt missbruk. Sen kanske det aldrig är någon som konfronterar dem om det men det är en annan fråga.

Belägg tack.
Citera
2024-08-27, 15:58
Medlem
Citat:
Jag inväntar beläggen för dina fantasier.
Du slänger dig bara med en massa påståenden. Presentera bevis.

Vad är det jag ska bevisa? Att knark är farligt och har en negativ inverkan på den som tar det och alla i dennes omgivning? Kamma dig.
Citera
2024-08-27, 16:05
Medlem
Citat:
Okej nutidshistorie-experten, berika mig med din kunskap - varför är cannabis förbjudet?

Det räcker med att konstatera att det bevisligen inte har med farlighet att göra som du uppenbarligen tror, i.om att alkohol skördar 4 miljoner dödsoffer årligen i världen medan cannabis skördar NOLL.
Kan du inte visa lite intellektuell hederlighet och medge att detta simpla faktum faktiskt ensamt påvisar att farligheten inte kan vara det som ursprungligen lett till lagstiftningen?
Skulle verkligen uppskatta om du släppte den här föreställningen så vi kan gå vidare i diskussionen.
Citera
2024-08-27, 16:09
Medlem
Citat:
Det räcker med att konstatera att det bevisligen inte har med farlighet att göra som du uppenbarligen tror, i.om att alkohol skördar 4 miljoner dödsoffer årligen i världen medan cannabis skördar NOLL.
Kan du inte visa lite intellektuell hederlighet och medge att detta simpla faktum faktiskt ensamt påvisar att farligheten inte kan vara det som ursprungligen lett till lagstiftningen?
Skulle verkligen uppskatta om du släppte den här föreställningen så vi kan gå vidare i diskussionen.

Tråden börjar tyvärr bli för mycket i cirklar plus att topic inte är en allmän diskussion. Men visst, vi kör ett varv till: Det går inte att jämföra farligheten mellan två så olika droger. Alkohol är kanske mer ohälsosamt än cannabis när det gäller fysiska skador. I flera andra avseenden är cannabis en värre drog. Alkoholens skadeverkningar är i vilket fall inget argument för att cannabis ska legaliseras.
Citera
2024-08-27, 16:10
Medlem
Citat:
Vad är det jag ska bevisa? Att knark är farligt och har en negativ inverkan på den som tar det och alla i dennes omgivning? Kamma dig.
Bevisa gärna att följande påstående är en korrekt beskrivning av den typiske cannabisbrukaren:

en cannabisknarkare, det är en ständig zombie med skadad hjärna som aldrig fattar sin egen del i något.

Finns det något vetenskapligt underlag för detta?
Dina påståenden låter nämligen ungefär lika vansinniga som propagandan som existerade för runt 100 år sedan, då man påstod saker som att svarta människor röker cannabis och sen mördar sina familjer.
Citera
2024-08-27, 16:13
Bannlyst
Vilken extremt dåligt uttalande av en polis som sitter i den positionen den gör. Mitt råd till statsmakten är, Håll käften o sköt erat jobb till och börja med.
Citera
2024-08-27, 16:17
Medlem
Citat:
Tråden börjar tyvärr bli för mycket i cirklar plus att topic inte är en allmän diskussion. Men visst, vi kör ett varv till: Det går inte att jämföra farligheten mellan två så olika droger. Alkohol är kanske mer ohälsosamt än cannabis när det gäller fysiska skador. I flera andra avseenden är cannabis en värre drog. Alkoholens skadeverkningar är i vilket fall inget argument för att cannabis ska legaliseras.

Fy fan så tröttsam du är. Återigen, det är DU och enbart DU som påstår att drogers farlighet är relevant. Om du nu fattar att det inte är relevant, sluta då att använda farligheten som ett argument för att cannabis och andra droger ska vara olagliga! Jämförelsen med alkohol görs bara för att visa att du är en hycklare och att ditt argument inte håller. Jag använder ditt eget resonemang emot dig.
Men bra, då är vi överens om att farligheten är irrelevant.
Så, varför ska cannabis vara olagligt?
Citera
2024-08-27, 16:18
Medlem
Citat:
Bevisa gärna att följande påstående är en korrekt beskrivning av den typiske cannabisbrukaren:

en cannabisknarkare, det är en ständig zombie med skadad hjärna som aldrig fattar sin egen del i något.

Finns det något vetenskapligt underlag för detta?
Dina påståenden låter nämligen ungefär lika vansinniga som propagandan som existerade för runt 100 år sedan, då man påstod saker som att svarta människor röker cannabis och sen mördar sina familjer.

Nu är det faktiskt du som argumenterar ohederligt. Du kan säkert hitta en källa som påstår det där om svarta men det säger ingenting hur man såg på cannabis i gemen för hundra år sedan (möjligtvis snarare hur man såg på svarta i vissa länder).

Ja det finns massvis av forskning att hjärnan påverkas negativt av cannabis. Tyvärr så är det ingen mening att hänvisa till tjocka böcker och uppsatser när det gäller legaliseringsivrare. Dels för att typ ingen kommer att läsa de tips jag ger men också för att ingen som vill legalisera cannabis är mottaglig för argument emot då man vill fortsätta knarka till varje pris och gärna då lagligt. Sorry men den sortens debatt du eftersöker med mig är slöseri med tid. Du vet redan att det är en skitdålig idé att knarka. Du behöver bara överföra den vetskapen till den delen av hjärnan som tar dina beslut för dig.
Citera
2024-08-27, 16:19
Medlem
Citat:
Fy fan så tröttsam du är. Återigen, det är DU och enbart DU som påstår att drogers farlighet är relevant. Om du nu fattar att det inte är relevant, sluta då att använda farligheten som ett argument för att cannabis och andra droger ska vara olagliga! Jämförelsen med alkohol görs bara för att visa att du är en hycklare och att ditt argument inte håller. Jag använder ditt eget resonemang emot dig.
Men bra, då är vi överens om att farligheten är irrelevant.
Så, varför ska cannabis vara olagligt?

Åter igen - varför vill du chansa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in