2024-08-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja jag har oxå märkt det , varför stressa för. Är det så himla viktigt att sitta på sociala medier lägga upp bilder mm än att vara med sitt barn få en trygghet .

Kan bara hålla med dej tänkt samma sak många ggr kring J
Att det faktiskt var / är hon själv som ville ha barn men fick inga fler då satsar hon på N så hon kan vara delaktig och utesluta A helt

Citat:
Oj man kan inte tro det är sant det jag just läser !

Är skrämmande hur 2 människor hellre prioriterar jobb än sin dotter / barnbarn.

Detta med denna gåstol gör mig faktiskt upprörd / ledsen
Små barn visar så tydligt när dom ej orkar el vill längre .
Men här verkar man skita I det totalt och det skrämmer mig .
Min fråga är hur många timmar sitter hon där el är det 15 min ? Vi får aldrig veta men detta kan faktiskt skada ryggen på C då hon ej har musklerna för det att sitta långa stunder

Sjl upplever jag ofta att C nästa aldrig är på golvet så hon får utforska som krypa börja resa sig . Man ser att hon är på gång visa hon vid sängen

Ber om ursäkt om jag är helt ute och cyklar men detta är något jag tänkt på länge .

Håller med dig till 100% kan man ej ge sitt barn all den tid som barnet behöver alltså 24 timmar om dygnet dom 3 första åren så är man ej redo att vara förälder

Visst man kan växa in i det och mogna . Men tycker tyvärr N bevisar motsatsen

Ja det känns ju lite så med tanke på hur lite N faktiskt tar hand om C.
Alla i min närhet har släppt sina gamla liv när dom fått barn, eller ja asså anpassat sina liv utefter barnen. Men här är det tvärtom. Som sagt ett barns första år är superviktiga & det finns en anledning till varför vi har rätt till att vara föräldralediga. Ser absolut ingen annan influenser som är borta / jobbar så mycket ifrån sitt/sina barn som hon gör.

Snart kommer en story om att C visst får va på golvet & upptäcka 🤪 nä men håller med. Det hämmar ju utvecklingen att inte få lov att utforska. Tragiskt
2024-08-27, 15:16
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Jojo. Men nu är jag en av dom som blivit anklagad för att växla konton eftersom mitt konto är nytt, eller dontgetittwisted. Mitt konto är nytt för att mitt gamla exposa jag min identitet med som 13 åring. Vilket jag inte ville göra. Därför är det drygt att få höra att man är en annan som skrivit andra saker, därav att jag tog upp det.

Har nog missat du har anklagats, utan mest riktat till andra användare som jag inte behöver nämna för de som hängt med ett tag vet vilka (och det kliar i mig att det är sant haha) Men oavsett behöver du inte ta åt dig ☺️ och vi fokuserar på vad ämnet istället handlar om, andra användare med dålig attityd kan vi helt strunta i att svara om det kommer tillbaka ☺️👍🏻
2024-08-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Nu finns det bevis längre bak i tråden att person 1 skrev svar i fel konto och påstod sig vara inloggad på persons 2 konto. Det är ju rätt omöjligt om man inte vet lösen så tyvärr är ju det något en annan person haft rätt om (annars håller jag ej med hen) och det är såklart trist när man ser det så tydligt, vi är ju en del som läser tråden som reagerat senaste året så behövs inte dubbelkonton.
Anywho, behöver inte snöa in oss mer på det 😄

Jag förstår verkligen inte vad du menar för så länge jag följt tråden, inte haft konto någonsin och inte haft behovet att skriva då majoriteten här inne är på samma spår och såg det jag sett och ser!!

Men när dessa gaslightare som aptitdödaren (läs kuratorn) och hennes likasinnade kom in och attackerade i full galopp med massa påhittat dravel, speciellt mot 2 personer. Då kunde inte jag vara tyst längre. Tar 3 dagar innan man får skriva innan kontot godkänt ( undrar om det är för att folk ska hinna lugna sig och inte skriva i affekt🫣guilty )

Mitt första inlägg blev väldigt mycket längre med flera månaders frustration av vad som pågick mot C och A.

Att på senare tid läst dessa hemska mobbare, speciellt en som kom in och ville "tysta" folk här och försökte göra om i historien, då fick jag nog!
Under tiden jag väntade på att få skriva.
Tack och lov, då kom Danielllleeeee in och sa det jag ville säga till aptitdödaren.
I min värld ska inte gaslightare någonsin få stå oemotsagda med sina lögner, never on my watch!!

"Don't get it twisted!"
2024-08-27, 15:52
Medlem
Citat:
👏🏽👏🏽
Kan inte förstå hur folk fortfarande väljer att se förbi detta. Och när man är ett par som inte gör de så blir man anklagad för att alla konton ska va samma person, förlåt men VEM orkar växla mellan olika konton hela tiden?
Jag hoppas att folk börjar inse fakta snart & slutar ge N det hon vill ha - mer följare.
Nessa pratade dessutom innan N började bli relevant igen (innan dom gick ut med grav) att folk gör vad som helst för följare & precis innan N gick ut med grav så hade hon lagt ut att alla influensers som vill vara relevanta skaffar barn utan att tänka sig för. Undrar nu i efterhand om det va en hint.

Sen vet jag inte om det stämmer men N försökte få samarbeten som var barnrelaterat & ansåg att A skulle göra samma sak men han ville inte det utan tyckte dom kunde köpa själva, där blev det oxå en stor diskussion (OM de nu stämmer).

Tycker allt med Ben är så sorgligt, vet själv hur det är men asså i den grabben finns verkligen inget ont & han blir så himla lätt utnyttjad..

Citat:
Håller helt med dej mfl kan inte förstå att folk blundar för detta .
El är det så att vi överanalyserar allt ? Har väldigt svårt att tro att vi är så många som skulle göra det då !
Exakt är så less att jag bla är en av dom som blir anklagad för vissa.
Har oxå kommit på att det är när jag skrivit att man kanske är för nära sanningen.
För det är oxå något dom har hakat upp sig på
Vem vet vi kanske är närmre än vi tror .Och dom gör allt för att distrahera oss .

Man kan bara gå in på Js händelse där dom matar chiara och börja sjunga. Chiara sträcker sig för att komma upp tittar sig omkring ska nån ta upp mig. Blir så ledsen då jag ser att mormor försöker distrahera henne med att sjunga klappa händerna .
Visst Chiara skrattar till slut !

Men varför fortsätta för är det så himla viktigt att filma och lägga ut än att ta upp sitt lilla Barnbarn och ge den närhet & tryghet som dessa små verkligen behöver .

Ja detta med Ben gör så ont i mitt hjärta då jag sjl har fått uppleva det på nära håll. Som du säger finns inget ont i han alls även om N försökte svartmåla han precis som A
Får faktiskt riktigt ont i magen , då jag inte kan förstå hur dessa 2 J& N funkar man blir mörkrädd

Har nämnts även tidigare i tråden och jag får samma känsla sjl. Börjar mer & mer tro att J manipulerar systemet rätt så bra då hon kan alla termer och vet hur man ska säga och göra så N ligger hela tiden ett steg före

Men tror oxå nånstans att bubblan spricker snart el vill hoppas det och karman slår tillbaka

För som dom själva säger sanningen kommer ALLTID fram

Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Håller helt med.....👌
Ja, när ska detta sjukliga beteende från N:s sida nå vägs ende och tiden för alla offentliga affekt-ageranden hinna ikapp henne?

Reagerar också ofta på deras (J& N) prioriteringar och alla dessa gånger då C vaknat men N ligger kvar i sin säng istället för att gå fram till sin dotter och ta upp henne???
J (ibland med maken) klampar gladeligen in i rummet, tar över morgonshowen & plockar upp flickan medan N själv ligger kvar i sin binge bredvid????

Igår fick följarna se C gå runt i gåstolen medan N sitter vänd med ryggen emot en bit bort med ansiktet framför skärmen & J säger i sin Story från sovrummet med Daisy: "Där ute har vi en liten skruttmajsare som går runt Jaaa, "Vi bara sitter och jobbar och jobbar"???

I Flera klipp har man kunnat se att C vill komma ur den där gåstolen, men istället avleds hon på olika sätt. De skrattar åt C istället för med henne och rycker i hennes små armar mot hennes vilja framför kameran.

Prioriterar man inte sitt barn i första hand framför jobb????
Har man inte mer känsla för hur man bemöter och hanterar en så liten individ?

Tror nog att C skulle uppskatta fler ensam- timmar med sin mamma och där N dessutom aktivt väljer att vara känslomässigt och fysiskt närvarande i sin dotters lek istället för att använda en gåstol som barnvakt medan man själv ägnar tid till icke världsliga ting.

Om man inte är redo att lägga 100% av barnets vakna tid på sitt barn, se till barnets bästa och lösa vuxen-konflikter (i detta fall) med barnets pappa på ett moget och rationellt sett ska man nog fundera över om man verkligen är lämpad till att bli förälder.

Bare with me, kan inte det här med att citera rätt än, så då kan det upplevas som om jag citerar fler samtidigt eller fel personer, jag får ofta felmeddelande och måste börja om 🤷‍♀️

Minns inte vem som sa, men ja de är så NOLL lyhörda till vad lilla C vill och behöver. Mycket viktigare detta spel för galleriet och ibland helt ärligt är inte N där eller som du säger ligger kvar utan att bry sig.

Jag tycker det är en fint att de sjunger som en tradition. MEN INTE när de gapar och skriksjunger eller överröstar när hon försöker prata och sjunga med, hjälp vilken ljudnivå ibland, stackars barn.
(Och det när hundarna kommer in och skäller, i början gjorde dem och slicka henne i ansiktet )

Det jag reagerar på är hur de "tystar" henne så fort hon försöker göra sin röst hörd. Antingen överröstar med sina gälla röster eller härma och skratta åt henne, vad är det?

Följer fler nyblivna mammor både de med eller utan en partner. Vilken milsvid skillnad!!
De provar sig också fram och får ibland kritik men många av dem ber om hjälp och tackar genuint utan att bli defensiva, alla är vi barn i början.

Många av dessa med barn i samma ålder som C...inte sett någon av dem blir matade i en gåstol, kanske när jag inte sett det🤷‍♀️ Tillhör nog inte vanligheterna sittandes ovanför på stol eller i soffa istället för på samma nivå. Är det bara jag?

Ser många av dessa nyblivna föräldrar lugna och pratar med barnet ger dem olika smakprover, inte skyfflar in maten som det faktiskt ser ut. Som om de vill få det överstökat.
Inte sett henne få försöka själv (kan tänka mig dessa med bacillskräck och starkt kontrollbehov inte fattar vikten av att barn ska prova själv även om de blir tokigt).

(Ska vi slå vad om att i det närmaste (idag eller denna vecka) då kommer det komma upp storys där C sitter i en stol vid bordet och att hon får prova själv eller olika smakprover.)
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-27 kl. 16:00.
2024-08-27, 16:01
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag förstår verkligen inte vad du menar för så länge jag följt tråden, inte haft konto någonsin och inte haft behovet att skriva då majoriteten här inne är på samma spår och såg det jag sett och ser!!

Men när dessa gaslightare som aptitdödaren (läs kuratorn) och hennes likasinnade kom in och attackerade i full galopp med massa påhittat dravel, speciellt mot 2 personer. Då kunde inte jag vara tyst längre. Tar 3 dagar innan man får skriva innan kontot godkänt ( undrar om det är för att folk ska hinna lugna sig och inte skriva i affekt🫣guilty )

Mitt första inlägg blev väldigt mycket längre med flera månaders frustration av vad som pågick mot C och A.

Att på senare tid läst dessa hemska mobbare, speciellt en som kom in och ville "tysta" folk här och försökte göra om i historien, då fick jag nog!
Under tiden jag väntade på att få skriva.
Tack och lov, då kom Danielllleeeee in och sa det jag ville säga till aptitdödaren.
I min värld ska inte gaslightare någonsin få stå oemotsagda med sina lögner, never on my watch!!

"Don't get it twisted!"

Hehe, och jag förstår inte vad det är du inte förstår jag menar 😂 Inte lätt bland alla svängar.
Vet inte hur länge du följt tråden men jag hänvisade bara till en händelse som skedde i början av maj (finns kvar, tom jag kommenterade att dramat med användarna var mer spännande än dramat med N haha) (inget med Danielle att göra) sen dog det ut och det uppdagades igen av "aptitdödaren" som du kallar hen och då blev det väl en del annat skit också skrivet..

Jag är helt enig i övrigt kring den användaren. Det är bra att säga ifrån, det har man själv gjort tidigare men iom man bara får mer skit tillbaka är det bästa att inte svara alls, för ju mer som svarade, ju mer hånskratt och negativa ord fick man tillbaka. Elda inte på elden! Finns många trollkonton som bara ägnar att skriva negativt eller sätta sig på tvären, tar onödig energi och ingen rolig läsning.

Så låt oss enas att inte svara dessa, då blir det mkt roligare tråd att följa 😊 Peace out for now ✌️

PS har inte så mkt nytt att tillföra kring N då jag inte tycker det händer så mkt med skvallret om hur det går med A. Hoppas som tidigare skrivet att man får höra hur den processen går..
2024-08-27, 16:08
Bannlyst
En snabb fråga till er som tittar på det här skräpet. Måste man vara svagbegåvad för att delta?
2024-08-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Hehe, och jag förstår inte vad det är du inte förstår jag menar 😂 Inte lätt bland alla svängar.
Vet inte hur länge du följt tråden men jag hänvisade bara till en händelse som skedde i början av maj (finns kvar, tom jag kommenterade att dramat med användarna var mer spännande än dramat med N haha) (inget med Danielle att göra) sen dog det ut och det uppdagades igen av "aptitdödaren" som du kallar hen och då blev det väl en del annat skit också skrivet..

Jag är helt enig i övrigt kring den användaren. Det är bra att säga ifrån, det har man själv gjort tidigare men iom man bara får mer skit tillbaka är det bästa att inte svara alls, för ju mer som svarade, ju mer hånskratt och negativa ord fick man tillbaka. Elda inte på elden! Finns många trollkonton som bara ägnar att skriva negativt eller sätta sig på tvären, tar onödig energi och ingen rolig läsning.

Så låt oss enas att inte svara dessa, då blir det mkt roligare tråd att följa 😊 Peace out for now ✌️

PS har inte så mkt nytt att tillföra kring N då jag inte tycker det händer så mkt med skvallret om hur det går med A. Hoppas som tidigare skrivet att man får höra hur den processen går..

Visst kan tystnad hjälpa ibland men ibland får man ge igen med samma mynt. Mycket riktigt skriver inte deras "namn" för det triggar sådana fjantar som tycker de är allsmäktiga.
Jag citerade en annan person men råkade skicka till fel och då var hen igång som en hyena. Annars nej citerar inte dom om de inte direkt tilltalar mig. Kommer alltid avslöja lögner!!
"Troll spricker i ljus"

Angående A så förstår jag att han håller låg profil med den galningen flåsandes i nacken.
Jag vet att saker sker bakom i kulisser. N & J vill få oss att tro annat. De är nervösa när de inte vet vad som sker offentligt och när han gör ett inlägg till SINA FÖLJARE, då hotar dem och vill tysta honom, tänk om vi börjar tro på vad han säger. Jag gör🙋‍♀️

P.S
Jag har följt denna tråd ett tag sedan dramat började 2023. Blev oftare sedan i våras, minns ej exakt när, så jag kan ha missat vad du pratar om specifikt, minns något svagt "tjafs" men det dog ut.Tänker inte lägga energi på och leta upp det heller. D.S
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-27 kl. 17:00.
2024-08-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ja det känns ju lite så med tanke på hur lite N faktiskt tar hand om C.
Alla i min närhet har släppt sina gamla liv när dom fått barn, eller ja asså anpassat sina liv utefter barnen. Men här är det tvärtom. Som sagt ett barns första år är superviktiga & det finns en anledning till varför vi har rätt till att vara föräldralediga. Ser absolut ingen annan influenser som är borta / jobbar så mycket ifrån sitt/sina barn som hon gör.

Snart kommer en story om att C visst får va på golvet & upptäcka 🤪 nä men håller med. Det hämmar ju utvecklingen att inte få lov att utforska. Tragiskt

Jag sa samma sak fast om det med maten. Såg inte du skrivit om det med storys och som du säger, det bara tragiskt att det fortgår och nu kommer det i en story för att motbevisa det vi säger, man vet inte om man ska skratta eller gråta
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-27 kl. 17:27.
2024-08-27, 17:16
Medlem
Citat:
Reagerar oxå på de dom gör mot C. Samma att dom stressar i henne maten. Flera gånger ser jag henne vända bort huvudet & visa att hon inte vill ha, eller att hon har mat i munnen & dom försöker trycka in mer.

Tror inte vi överanalyserar faktiskt. Tror bara vissa har enklare att se förbi falskheten än andra.

Håller helt med!
Börjar dock fundera på om det är så att det är J som ville ha fler barn men är för gammal? Därför detta tjat om att bli mormor. Att hon då när N fick reda på att hon var gravid insåg att bebisen (c då) kommer ha 2 farföräldrar oxå & att J inte skulle få den tiden med C som hon ville & därefter manipulerar N till allt detta? Lovar henne att hon hjälper henne med barnet, hon kan sköta allt? Långdraget men inte omöjligt med dom två.

Jag har varit inne på den linjen med.
Jag reagerade starkt på det fotot med nyfödd C på sin mormors bara barm.
Det vände sig i magen på mig, hade kanske inte gjort lika mycket om inte det sjuka dramat med hur de förvägrade A att få se sin dotter, om det nu är hans med tanke på hon inte vill göra faderskap🤷‍♀️

Fast nej, det är inte normalt att mor och farföräldrar beter sig som om det är deras barn.

Även det var en härskarteknik mot A och "visa" honom att han är "maktlös" mot dem. Vilket han kan ha känt med all rätt efter vad han gick igenom innan med N och familjen (läs sekten för det är precis hur jag sett dem genom åren i andra sammanhang) väldigt pådrivande osunda individer som lurat många inkl mig att tro att de kanske "mognat" med facit vet vi det inte är så
2024-08-27, 17:26
Medlem
Citat:
Bare with me, kan inte det här med att citera rätt än, så då kan det upplevas som om jag citerar fler samtidigt eller fel personer, jag får ofta felmeddelande och måste börja om 🤷‍♀️

Minns inte vem som sa, men ja de är så NOLL lyhörda till vad lilla C vill och behöver. Mycket viktigare detta spel för galleriet och ibland helt ärligt är inte N där eller som du säger ligger kvar utan att bry sig.

Jag tycker det är en fint att de sjunger som en tradition. MEN INTE när de gapar och skriksjunger eller överröstar när hon försöker prata och sjunga med, hjälp vilken ljudnivå ibland, stackars barn.
(Och det när hundarna kommer in och skäller, i början gjorde dem och slicka henne i ansiktet )

Det jag reagerar på är hur de "tystar" henne så fort hon försöker göra sin röst hörd. Antingen överröstar med sina gälla röster eller härma och skratta åt henne, vad är det?

Följer fler nyblivna mammor både de med eller utan en partner. Vilken milsvid skillnad!!
De provar sig också fram och får ibland kritik men många av dem ber om hjälp och tackar genuint utan att bli defensiva, alla är vi barn i början.

Många av dessa med barn i samma ålder som C...inte sett någon av dem blir matade i en gåstol, kanske när jag inte sett det🤷‍♀️ Tillhör nog inte vanligheterna sittandes ovanför på stol eller i soffa istället för på samma nivå. Är det bara jag?

Ser många av dessa nyblivna föräldrar lugna och pratar med barnet ger dem olika smakprover, inte skyfflar in maten som det faktiskt ser ut. Som om de vill få det överstökat.
Inte sett henne få försöka själv (kan tänka mig dessa med bacillskräck och starkt kontrollbehov inte fattar vikten av att barn ska prova själv även om de blir tokigt).

(Ska vi slå vad om att i det närmaste (idag eller denna vecka) då kommer det komma upp storys där C sitter i en stol vid bordet och att hon får prova själv eller olika smakprover.)

👌
Man blir så 😥när man ser att ett litet oskyldigt barn ser obekvämt ut och nör de reaktionerna från barnet ignoreras av vuxna.
Jag minns specifikt att jag reagerade runt Jul/nyår på ett klipp där C sitter i babysitter och tar sig för öronen när det spelas hög musik i hemmet. De är på tok för högljudda & egocentriska....
Må A segra över det regelrätta vårdnaden om sin dotter.
2024-08-27, 17:42
Medlem
Citat:
👌
Man blir så 😥när man ser att ett litet oskyldigt barn ser obekvämt ut och nör de reaktionerna från barnet ignoreras av vuxna.
Jag minns specifikt att jag reagerade runt Jul/nyår på ett klipp där C sitter i babysitter och tar sig för öronen när det spelas hög musik i hemmet. De är på tok för högljudda & egocentriska....

Håller med dig, man blir bara så ledsen. De är väldigt ego och högljudda med ingen fingertoppskänsla eller förståelse för någon mer än sig själva. Satte de henne i sitter redan då?😳 Benägen att hålla med ang vårdnad. Jag är för delad vårdnad då barnet behöver båda sina föräldrar. Det verkar gått förbi denna sekt. Hade C verkligen inte haft någon pappa hade deras konstiga beteende varit mer förståeligt.
2024-08-27, 18:38
Avstängd
Citat:
👌

Citat:
Håller med dig, man blir bara så ledsen. De är väldigt ego och högljudda med ingen fingertoppskänsla eller förståelse för någon mer än sig själva. Satte de henne i sitter redan då?😳 Benägen att hålla med ang vårdnad. Jag är för delad vårdnad då barnet behöver båda sina föräldrar. Det verkar gått förbi denna sekt. Hade C verkligen inte haft någon pappa hade deras konstiga beteende varit mer förståeligt.
Kan bara hålla med det som sägs man blir så ledsen då man ser hur C reagerar el försöker få de vuxna att reagera med blick ljud mm och som det ni redan har varit inne på att dom skrattar överröstar henne mm

Undra om dom är medvetna vad detta kan göra med barnets utveckling i fortsättningen !!! Nu säger inte jag att det är så MEN OM BARN BLIR TIDIGT HÅNAT EL ATT MAN FÖRMINSKAR BARNETS BEHOV så kan barnet bli tystlåten tom med sluta prata stanna i utveckling el tom sluta äta .

Ja både jag Artmovie skrev om just detta med babysittern men blev direkt en diskussion och en massa mothugg då dom redan innan 3 v satte henne i en babysitter att man visst kunde göra så

Kommer aldrig glömma heller då dom skulle göra fot & handavtryck på C som dom la ut på YT IG mm när dom pressar hennes hand och hon drar tillbaka lika så hennes lilla fot C börja skrika och dessa 2 sitter och gapskrattar fick så ont i magen och tänkte vad fan vad det jag såg

Många tycker jag överdriver , men det är ett liter barn vi pratar om

Önskar så att denna process skyndas på för C skull inget barn ska få hamna i kläm och ett barn behöver båda sina föräldrar sen kan jag tycka vad jag vill om N
Senast redigerad av Millan75 2024-08-27 kl. 18:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in