2024-08-26, 16:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ord mot ord kommer det alltid stå mellan dessa 2 !!! Du säger hela tiden att vi fantiserar i hop saker tycker man ska ligga lågt och ranska sig själv en smula , jag mfl kan säga du om nån fantiserar i väg med vissa påståenden

Blir ledsamt då du även har bra saker att säga & tycka till om.
Jag personligen skulle ej tro att vi är så många som ser detta skulle fantisera ihop allt
.
Du får inte glömma bort att det finns några som faktiskt är här inne som står A väldigt nära och känner han personligen.
Sen finns det dom som är här inne för att syna allt och är släkt med N vilket både J & N har erkänt i en intrjuv bla med Martin Björk

Vi pratar & skriver utifrån det vi ser & hör inget annat och inget vi hittar på !!

Du kanske glömmer bort att N har lagt ut allt på sociala medier lite varstans som vi alla kan följa

Och jag står för att jag personligen tycker det är för jävligt att en Mamma kan vara så egotrippad att hennes egna behov går för barnet i detta fall Chiara .

Tycket du att N är snäll som medvet håller C borta från sin pappa .
Visst dom är osams men straffa inte barnet

Inget personligt , men du verka störa dej enormt på vad vi skriver & tycker

Passar det inte så behöver man ej läsa
Mkt bra skrivet 🙏 jepp vi är många som tycker & tänker om det som hänt
Och dom flesta är överens om att något är fel .
Sen finns det några få som sätter sig emot, till dom undrar jag blundar ni för verkligheten???

Jag hade reagerat exakt likadant om det var någon annan som gjort samma sak då det är ett barn inblandat .

Men saken blir ju mkt större då N har gjort sig till en offentlig person och gärna använder sig av just sociala medier .

Har en fråga till er som tror att vi lever i nån slags fantasi!

Kan ni med gott samvete säga att ni inte är det minsta oroliga över chiara .

El tycker ni verkligen att N handlar rätt mot A

Sjl har jag aldrig varit med om nån som gör så här mot sitt barn då har jag sett mkt
Senast redigerad av Aragon467 2024-08-26 kl. 16:29.
2024-08-26, 21:03
Medlem
Citat:
Håller helt med dej ! Och deras svar när man påpekar detta är så skrämmande så man tror ej det är sant !!!

Ett svar " då får väl personen logga ut om hen har problem "

2 " hur kan man vara så korkad att man går in på dessa sidor om man har spel missbruk "

3 " vad då det är väl inte vårat ansvar , vi måste ju få göra en podd "

Men snälla säga i från samarbeten med spelreklam

Väldigt dåligt. Pengarna styr...
2024-08-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Spot on!👏🫶 (och till alla ni addreserat)

Ja vi alla läser och inser hur det ligger till och upprepar att det borde myndigheter också se trots "ord mot ord"!! (Finns hur mycket bevis som helst)
N gjorde inte bara bort sig när hon bemötte A's mogna inlägg så aggressivt. Finns även sms från september där hon i princip skrivit redan då vad som sedan hände, alltså planerat!!!
De har och gör bort sig hela tiden, blir pinsammare för var dag och sorgligt.

( Vem väckte N's beundrare "minidiscjokeyn"?? 🙄🤦‍♀️ snart kommer resten av verklighetsfrånvända🤭 coola gänget 🥱 )

Tycker ni borde gå in och kolla B's vlogg (180 dagar) och hur jobbigt han har det. Han känner sig lurad och hjärntvättad om sin pappa i större delen av sitt liv. 🙁 som att vakna ur en mardröm

Jag såg tankar om sin pappa 2017 sedan hans mammas födelsedag, därefter började på 139 eller 140 vet ej exakt. Han pratar inte mer än 10 min om det oftast på slutet (inte alltid) jag har inte kommit längre än till143.

Jag blir berörd av hans reaktion och tydligt att det kom som en chock, vilket han också säger flera gånger. Tänker på stackars lilla C, att hon ska behöva gå igenom liknande, fy😔

(P.S. Om N's reaktion av faderskapstestet så tror jag det hela startade med att A som visste att han INTE varit otrogen sedan LI och därför reagerade på att N var smittad med klamydia. Hon var ju smittad innan från sin eller Guss otrohet "om det tvista di lärde"🤷‍♀️ Vad hon och den opålästa sekten inte visste är att det kan ligga latent i kroppen och bryta ut senare som vid en graviditet. Hon som aldrig erkänner något ville att A skulle erkänna något han inte gjort, sen var karusellen igång, det är vad jag tror!!)

Citat:
Ord mot ord kommer det alltid stå mellan dessa 2 !!! Du säger hela tiden att vi fantiserar i hop saker tycker man ska ligga lågt och ranska sig själv en smula , jag mfl kan säga du om nån fantiserar i väg med vissa påståenden

Blir ledsamt då du även har bra saker att säga & tycka till om.
Jag personligen skulle ej tro att vi är så många som ser detta skulle fantisera ihop allt
.
Du får inte glömma bort att det finns några som faktiskt är här inne som står A väldigt nära och känner han personligen.
Sen finns det dom som är här inne för att syna allt och är släkt med N vilket både J & N har erkänt i en intrjuv bla med Martin Björk

Vi pratar & skriver utifrån det vi ser & hör inget annat och inget vi hittar på !!

Du kanske glömmer bort att N har lagt ut allt på sociala medier lite varstans som vi alla kan följa

Och jag står för att jag personligen tycker det är för jävligt att en Mamma kan vara så egotrippad att hennes egna behov går för barnet i detta fall Chiara .

Tycket du att N är snäll som medvet håller C borta från sin pappa .
Visst dom är osams men straffa inte barnet

Inget personligt , men du verka störa dej enormt på vad vi skriver & tycker

Passar det inte så behöver man ej läsa

Citat:
Håller helt med dej ! Och deras svar när man påpekar detta är så skrämmande så man tror ej det är sant !!!

Ett svar " då får väl personen logga ut om hen har problem "

2 " hur kan man vara så korkad att man går in på dessa sidor om man har spel missbruk "

3 " vad då det är väl inte vårat ansvar , vi måste ju få göra en podd "

Men snälla säga i från samarbeten med spelreklam

👏🏽👏🏽
Kan inte förstå hur folk fortfarande väljer att se förbi detta. Och när man är ett par som inte gör de så blir man anklagad för att alla konton ska va samma person, förlåt men VEM orkar växla mellan olika konton hela tiden?
Jag hoppas att folk börjar inse fakta snart & slutar ge N det hon vill ha - mer följare.
Nessa pratade dessutom innan N började bli relevant igen (innan dom gick ut med grav) att folk gör vad som helst för följare & precis innan N gick ut med grav så hade hon lagt ut att alla influensers som vill vara relevanta skaffar barn utan att tänka sig för. Undrar nu i efterhand om det va en hint.

Sen vet jag inte om det stämmer men N försökte få samarbeten som var barnrelaterat & ansåg att A skulle göra samma sak men han ville inte det utan tyckte dom kunde köpa själva, där blev det oxå en stor diskussion (OM de nu stämmer).

Tycker allt med Ben är så sorgligt, vet själv hur det är men asså i den grabben finns verkligen inget ont & han blir så himla lätt utnyttjad..
2024-08-27, 07:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
👏🏽👏🏽
Kan inte förstå hur folk fortfarande väljer att se förbi detta. Och när man är ett par som inte gör de så blir man anklagad för att alla konton ska va samma person, förlåt men VEM orkar växla mellan olika konton hela tiden?
Jag hoppas att folk börjar inse fakta snart & slutar ge N det hon vill ha - mer följare.
Nessa pratade dessutom innan N började bli relevant igen (innan dom gick ut med grav) att folk gör vad som helst för följare & precis innan N gick ut med grav så hade hon lagt ut att alla influensers som vill vara relevanta skaffar barn utan att tänka sig för. Undrar nu i efterhand om det va en hint.

Sen vet jag inte om det stämmer men N försökte få samarbeten som var barnrelaterat & ansåg att A skulle göra samma sak men han ville inte det utan tyckte dom kunde köpa själva, där blev det oxå en stor diskussion (OM de nu stämmer).

Tycker allt med Ben är så sorgligt, vet själv hur det är men asså i den grabben finns verkligen inget ont & han blir så himla lätt utnyttjad..
Håller helt med dej mfl kan inte förstå att folk blundar för detta .
El är det så att vi överanalyserar allt ? Har väldigt svårt att tro att vi är så många som skulle göra det då !
Exakt är så less att jag bla är en av dom som blir anklagad för vissa.
Har oxå kommit på att det är när jag skrivit att man kanske är för nära sanningen.
För det är oxå något dom har hakat upp sig på
Vem vet vi kanske är närmre än vi tror .Och dom gör allt för att distrahera oss .

Man kan bara gå in på Js händelse där dom matar chiara och börja sjunga. Chiara sträcker sig för att komma upp tittar sig omkring ska nån ta upp mig. Blir så ledsen då jag ser att mormor försöker distrahera henne med att sjunga klappa händerna .
Visst Chiara skrattar till slut !

Men varför fortsätta för är det så himla viktigt att filma och lägga ut än att ta upp sitt lilla Barnbarn och ge den närhet & tryghet som dessa små verkligen behöver .

Ja detta med Ben gör så ont i mitt hjärta då jag sjl har fått uppleva det på nära håll. Som du säger finns inget ont i han alls även om N försökte svartmåla han precis som A
Får faktiskt riktigt ont i magen , då jag inte kan förstå hur dessa 2 J& N funkar man blir mörkrädd

Har nämnts även tidigare i tråden och jag får samma känsla sjl. Börjar mer & mer tro att J manipulerar systemet rätt så bra då hon kan alla termer och vet hur man ska säga och göra så N ligger hela tiden ett steg före

Men tror oxå nånstans att bubblan spricker snart el vill hoppas det och karman slår tillbaka

För som dom själva säger sanningen kommer ALLTID fram
Senast redigerad av Millan75 2024-08-27 kl. 07:37.
2024-08-27, 10:10
Medlem
Citat:
👏🏽👏🏽

Citat:
El är det så att vi överanalyserar allt ? Har väldigt svårt att tro att vi är så många som skulle göra det då !
Har oxå kommit på att det är när jag skrivit att man kanske är för nära sanningen.
Vem vet vi kanske är närmre än vi tror .Och dom gör allt för att distrahera oss .

Man kan bara gå in på Js händelse där dom matar chiara och börja sjunga. Chiara sträcker sig för att komma upp tittar sig omkring ska nån ta upp mig. Blir så ledsen då jag ser att mormor försöker distrahera henne med att sjunga klappa händerna .

Men varför fortsätta för är det så himla viktigt att filma och lägga ut än att ta upp sitt lilla Barnbarn och ge den närhet & tryghet som dessa små verkligen behöver .

Ja detta med Ben gör så ont i mitt hjärta då jag sjl har fått uppleva det på nära håll. Som du säger finns inget ont i han alls även om N försökte svartmåla han precis som A
Får faktiskt riktigt ont i magen , då jag inte kan förstå hur dessa 2 J& N funkar man blir mörkrädd

Har nämnts även tidigare i tråden och jag får samma känsla sjl. Börjar mer & mer tro att J manipulerar systemet rätt så bra då hon kan alla termer och vet hur man ska säga och göra så N ligger hela tiden ett steg före

Men tror oxå nånstans att bubblan spricker snart el vill hoppas det och karman slår tillbaka

Håller helt med.....👌
Ja, när ska detta sjukliga beteende från N:s sida nå vägs ende och tiden för alla offentliga affekt-ageranden hinna ikapp henne?

Reagerar också ofta på deras (J& N) prioriteringar och alla dessa gånger då C vaknat men N ligger kvar i sin säng istället för att gå fram till sin dotter och ta upp henne???
J (ibland med maken) klampar gladeligen in i rummet, tar över morgonshowen & plockar upp flickan medan N själv ligger kvar i sin binge bredvid????

Igår fick följarna se C gå runt i gåstolen medan N sitter vänd med ryggen emot en bit bort med ansiktet framför skärmen & J säger i sin Story från sovrummet med Daisy: "Där ute har vi en liten skruttmajsare som går runt Jaaa, "Vi bara sitter och jobbar och jobbar"???

I Flera klipp har man kunnat se att C vill komma ur den där gåstolen, men istället avleds hon på olika sätt. De skrattar åt C istället för med henne och rycker i hennes små armar mot hennes vilja framför kameran.

Prioriterar man inte sitt barn i första hand framför jobb????
Har man inte mer känsla för hur man bemöter och hanterar en så liten individ?

Tror nog att C skulle uppskatta fler ensam- timmar med sin mamma och där N dessutom aktivt väljer att vara känslomässigt och fysiskt närvarande i sin dotters lek istället för att använda en gåstol som barnvakt medan man själv ägnar tid till icke världsliga ting.

Om man inte är redo att lägga 100% av barnets vakna tid på sitt barn, se till barnets bästa och lösa vuxen-konflikter (i detta fall) med barnets pappa på ett moget och rationellt sett ska man nog fundera över om man verkligen är lämpad till att bli förälder.
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-27 kl. 10:28.
2024-08-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Håller helt med.....👌
Ja, när ska detta sjukliga beteende från N:s sida nå vägs ende och tiden för alla offentliga affekt-ageranden hinna ikapp henne?

Reagerar också ofta på deras (J& N) prioriteringar och alla dessa gånger då C vaknat men N ligger kvar i sin säng istället för att gå fram till sin dotter och ta upp henne???
J (ibland med maken) klampar gladeligen in i rummet, tar över morgonshowen & plockar upp flickan medan N själv ligger kvar i sin binge bredvid????

Igår fick följarna se C gå runt i gåstolen medan N sitter vänd med ryggen emot en bit bort med ansiktet framför skärmen & J säger i sin Story från sovrummet med Daisy: "Där ute har vi en liten skruttmajsare som går runt Jaaa, "Vi bara sitter och jobbar och jobbar"???

I Flera klipp har man kunnat se att C vill komma ur den där gåstolen, men istället avleds hon på olika sätt. De skrattar åt C istället för med henne och rycker i hennes små armar mot hennes vilja framför kameran.

Tror nog att C skulle uppskatta fler ensam- timmar med sin mamma och där N dessutom aktivt väljer att vara känslomässigt och fysiskt närvarande i sin dotters lek istället för att använda en gåstol som barnvakt medan man själv ägnar tid till icke världsliga ting.
.
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-27 kl. 10:30.
2024-08-27, 10:30
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
👏🏽👏🏽

Nu finns det bevis längre bak i tråden att person 1 skrev svar i fel konto och påstod sig vara inloggad på persons 2 konto. Det är ju rätt omöjligt om man inte vet lösen så tyvärr är ju det något en annan person haft rätt om (annars håller jag ej med hen) och det är såklart trist när man ser det så tydligt, vi är ju en del som läser tråden som reagerat senaste året så behövs inte dubbelkonton.
Anywho, behöver inte snöa in oss mer på det 😄
2024-08-27, 12:18
Medlem
Citat:

Reagerar oxå på de dom gör mot C. Samma att dom stressar i henne maten. Flera gånger ser jag henne vända bort huvudet & visa att hon inte vill ha, eller att hon har mat i munnen & dom försöker trycka in mer.

Tror inte vi överanalyserar faktiskt. Tror bara vissa har enklare att se förbi falskheten än andra.

Citat:
Håller helt med.....👌

Om man inte är redo att lägga 100% av barnets vakna tid på sitt barn, se till barnets bästa och lösa vuxen-konflikter (i detta fall) med barnets pappa på ett moget och rationellt sett ska man nog fundera över om man verkligen är lämpad till att bli förälder.

Håller helt med!
Börjar dock fundera på om det är så att det är J som ville ha fler barn men är för gammal? Därför detta tjat om att bli mormor. Att hon då när N fick reda på att hon var gravid insåg att bebisen (c då) kommer ha 2 farföräldrar oxå & att J inte skulle få den tiden med C som hon ville & därefter manipulerar N till allt detta? Lovar henne att hon hjälper henne med barnet, hon kan sköta allt? Långdraget men inte omöjligt med dom två.
2024-08-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Nu finns det bevis längre bak i tråden att person 1 skrev svar i fel konto och påstod sig vara inloggad på persons 2 konto. Det är ju rätt omöjligt om man inte vet lösen så tyvärr är ju det något en annan person haft rätt om (annars håller jag ej med hen) och det är såklart trist när man ser det så tydligt, vi är ju en del som läser tråden som reagerat senaste året så behövs inte dubbelkonton.
Anywho, behöver inte snöa in oss mer på det 😄

Jojo. Men nu är jag en av dom som blivit anklagad för att växla konton eftersom mitt konto är nytt, eller dontgetittwisted. Mitt konto är nytt för att mitt gamla exposa jag min identitet med som 13 åring. Vilket jag inte ville göra. Därför är det drygt att få höra att man är en annan som skrivit andra saker, därav att jag tog upp det.
2024-08-27, 12:48
Avstängd
Citat:

Citat:
Jojo. Men nu är jag en av dom som blivit anklagad för att växla konton eftersom mitt konto är nytt, eller dontgetittwisted. Mitt konto är nytt för att mitt gamla exposa jag min identitet med som 13 åring. Vilket jag inte ville göra. Därför är det drygt att få höra att man är en annan som skrivit andra saker, därav att jag tog upp det.
Förstår känslan aldrig kul att bli anklagad ex antal ggr
Men det bevisar hur lite dom har att göra el försöker lägga fokus på oss. Så det som sägs skrivs tappar sin fokus om N med fam
Vet att det togs upp även av vi skrivet lika osv .
Tycker inte alls det är konstigt då vi alla pratar om en sak N & C ibland måste man gå tillbaka om man missat och vill svara på det då blir återuppreppning mm

Men nog om det kan vi bara försöka lägga fokus på det som vi faktiskt pratar om och hålla oss i tråden utanför inte särskilt kul att läsa när man kan kastar skit på varandra för att vi tycker tänker & skriver olika
2024-08-27, 14:31
Avstängd
Citat:
Reagerar oxå på de dom gör mot C. Samma att dom stressar i henne maten. Flera gånger ser jag henne vända bort huvudet & visa att hon inte vill ha, eller att hon har mat i munnen & dom försöker trycka in mer.

Tror inte vi överanalyserar faktiskt. Tror bara vissa har enklare att se förbi falskheten än andra.

Håller helt med!
Börjar dock fundera på om det är så att det är J som ville ha fler barn men är för gammal? Därför detta tjat om att bli mormor. Att hon då när N fick reda på att hon var gravid insåg att bebisen (c då) kommer ha 2 farföräldrar oxå & att J inte skulle få den tiden med C som hon ville & därefter manipulerar N till allt detta? Lovar henne att hon hjälper henne med barnet, hon kan sköta allt? Långdraget men inte omöjligt med dom två.
Ja jag har oxå märkt det , varför stressa för. Är det så himla viktigt att sitta på sociala medier lägga upp bilder mm än att vara med sitt barn få en trygghet .

Kan bara hålla med dej tänkt samma sak många ggr kring J
Att det faktiskt var / är hon själv som ville ha barn men fick inga fler då satsar hon på N så hon kan vara delaktig och utesluta A helt
2024-08-27, 14:45
Avstängd
Citat:
Håller helt med.....👌

Oj man kan inte tro det är sant det jag just läser !

Är skrämmande hur 2 människor hellre prioriterar jobb än sin dotter / barnbarn.

Detta med denna gåstol gör mig faktiskt upprörd / ledsen
Små barn visar så tydligt när dom ej orkar el vill längre .
Men här verkar man skita I det totalt och det skrämmer mig .
Min fråga är hur många timmar sitter hon där el är det 15 min ? Vi får aldrig veta men detta kan faktiskt skada ryggen på C då hon ej har musklerna för det att sitta långa stunder

Sjl upplever jag ofta att C nästa aldrig är på golvet så hon får utforska som krypa börja resa sig . Man ser att hon är på gång visa hon vid sängen

Ber om ursäkt om jag är helt ute och cyklar men detta är något jag tänkt på länge .

Håller med dig till 100% kan man ej ge sitt barn all den tid som barnet behöver alltså 24 timmar om dygnet dom 3 första åren så är man ej redo att vara förälder

Visst man kan växa in i det och mogna . Men tycker tyvärr N bevisar motsatsen
Senast redigerad av Millan75 2024-08-27 kl. 14:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in