Citat:
Ursprungligen postat av
Kungsgarden
Mitt fel som tänkte på Mette-Marit och kronprinsessparet.
Jag tänkte utifrån att det är en privat ceremoni. Till skillnad från officiella bröllop. Kan det ingå identifiering av att ingå äktenskap med icke kungliga, en gemensam nämnare?
Är det enbart norska kungligheter som omfattas av fotoförbudet som norska kungahuset meddelat?
Victoria och Carl-Philip ska också komma, så nej. Jag tycker att de inte borde göra det - kungliga "av blodet" ger ju ännu mer cred än ingifta...
Det är bara de norska kungligheterna som har gått ut med det, men vi får väl hoppas att de utländska kungliga gästerna också vägrar ställa upp på bild - d.v.s. om inga andra media än den spanska kändisblaskan får vara närvarande och fota.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Vad jag har hört, så fick Märta Louise göra lite som hon ville (sagt i en positiv bemärkning). Det var ju mycket hästar som hon blev intresserad av, när kanske den bästa "kuren" kanske vore vart att skicka henne till "finskola" i Schweiz..typ. Hon är inte ondsint av sig.., utan blev flummig. Ari Behn var nog inte heller den bästa partner för henne, han slampade runt..och kunde även ge henne pikar..i mer halv offentliga rum...
Ja, en klosterskola någonstans på kontinenten, där hon skolats in hårt i mainstream-kristendomen, och även hade varit tvungen att följa regler kring tider som måste passas, arbetsuppgifter som måste göras, en enkel dräkt och enkel mat och en asketiskt inredd cell o.s.v. - hade ju varit betydligt bättre än att hon skulle hamna i det här flummandet. För hon verkar ju vara en andlig sökare, och styrs sådana inte in rätt, så kan det sluta så illa som det gör för Märtha Louise nu, i och med det här äktenskapet.