Citat:
Ursprungligen postat av
HugoZHackenbush
Man kan ju fråga sig varför syskonen Haakon Magnus och Märtha Louise har blivit som de har blivit? Vilken uppväxt hade de? Var de hårt hållna? Var det någon slags sen revolt mot Harald och Sonja som fick sonen att välja en kvinna som inte umgåtts i de bästa kretsar och dessutom hade ett barn tidigare? För att inte tala om dottern som tror på tomtar och troll och nu väljer att gifta sig med en ”Trollkarl”. Vad gick snett i deras uppväxt? Jämför man foton av norrmännen med de svenska kungabarnen såg norrmännen rätt jönsiga ut jämfört med svenskarna.
https://www.gettyimages.es/detail/fotograf%C3%ADa-de-noticias/norways-royal-family-princess-sonja-haakon-fotograf%C3%ADa-de-noticias/1258930902?adppopup=true
https://se.pinterest.com/pin/563090759653472969/
Håller inte med, våra är inte bättre. Victoria och Carl Philip skulle vara fall för LSS (Lagen om särskilt stöd för funktionshindrade) om de skulle ha fötts i en vanlig familj. De skulle aldrig ha klarat ett riktigt arbete på den allmänna arbetsmarknaden. Madeleine kan jag ser för mig på något jobb som kräver ett fint yttre men inte alltför mycket intelligens eller flit, t.ex. någon form av värdinna, receptionist, försäljerska inom mode/parfym etc..
...och Carl Philip fick lov att gifta sig med en nakenmodell... Det blir ju tyvärr så, att när unga män har möjlighet att välja helt fritt p.g.a. sin börd och sin status och sina pengar, så kommer de att passa på att skaffa sig flickvänner bland modeller, skådespelerskor och sådana. Men dessa är inte frumaterial, och de är ännu mindre prinsess- och drottningmaterial. Därför måste föräldrarna sätta ner foten, och om de inte gör det måste statsmakterna göra det.
De danska prinsarna (Frederik och Joachim) höll ju också på så när de var unga, men mamma Margrethe satta stopp för några olämpliga äktenskap. Pojkarna fick leka av sig menade hon, men när det kom till äktenskap så måste det vara lämpliga kvinnor. Och det blev det ju också, jag avundas danskarna för deras prinsessor! Särskilt prinsessan Marie som är helt perfekt i rollen!