2024-08-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det spelar faktiskt roll, både vad det är personen gör och vilket land det är frågan om.
Man försöker inte skicka någon i fängelse i Dubai för något som är fullt lagligt här hemma och är helt offerlöst. Gör man det handlar det enbart om att försöka skada och inget annat.

Chrippa skadar ju Sverige genom att inte betala skatt men utnyttjar vård, barnomsorg och vägar och allt annat. Och det handlar enbart om att försöka skada och inget annat.
Citera
2024-08-27, 10:19
Medlem
En kul detalj från streamen: Linnea "kände på sig", enligt kräket, att polisen skulle komma. Hon verkar kunna se in i framtiden och är "klärvoajant" (även om han inte kan uttala ordet..).

Med tanke på sektens häxtolkningar av dagboken, kan man ju undra om hon sjunker eller flyter om hon kastas i vattnet...!
Citera
2024-08-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Varför lyssnar du inte på vad Chrippa säger om hur de betedde sig på flygplatsen? Bland annat det att Nea skrek till polisen att jag ska filma er era jävla råttor. Och skrek åt dem att de har inte rätt att ta något. Och hon skrek åt namn åt dem och allt. Hon var riktigt jävla förbannad säger Chrippa. Linnea vart förbannad så ini helvete. De skulle ha lagt sina resurser på annat, och det sa jag till dem.

Linnea sa att det finns andra kreatörer som ni ska ta, Linnea skrek bara rakt ut det finns en jävel ni ska ta.

Jag blev jävla imponerad, hon ställde upp för mig hon skrek att det att nu räcker det med den här jävla häxjakten.

Chrippa blev mest förbannad för att de gick fram när Chloe var med, det var så dåligt skött, jävla råtter alltså, jag hatar svensk polis.

Nästa gång ska de filma båda två och Chrippa som snart är 40 ska ha sex klockor på armen så det bara hänger. Han ska också ha en ryggsäck med en guldtacka i.

De här två är riktiga juveler.

Vart är det här saxat ifrån?
Varför denna uppståndelse om en klocka?
Citera
2024-08-27, 10:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför lyssnar du inte på vad Chrippa säger om hur de betedde sig på flygplatsen? Bland annat det att Nea skrek till polisen att jag ska filma er era jävla råttor. Och skrek åt dem att de har inte rätt att ta något. Och hon skrek åt namn åt dem och allt. Hon var riktigt jävla förbannad säger Chrippa. Linnea vart förbannad så ini helvete. De skulle ha lagt sina resurser på annat, och det sa jag till dem.

Linnea sa att det finns andra kreatörer som ni ska ta, Linnea skrek bara rakt ut det finns en jävel ni ska ta.

Jag blev jävla imponerad, hon ställde upp för mig hon skrek att det att nu räcker det med den här jävla häxjakten.

Chrippa blev mest förbannad för att de gick fram när Chloe var med, det var så dåligt skött, jävla råtter alltså, jag hatar svensk polis.

Nästa gång ska de filma båda två och Chrippa som snart är 40 ska ha sex klockor på armen så det bara hänger. Han ska också ha en ryggsäck med en guldtacka i.

De här två är riktiga juveler.
Återigen - det kan inte ha blivit något stor grej där de legat högt i aggressivitet - för i så fall hade de inte kommit med planet.

Sen undrar jag - när började du okritiskt köpa Chrippas beskrivningar rakt av?
Citera
2024-08-27, 10:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Chrippa skadar ju Sverige genom att inte betala skatt men utnyttjar vård, barnomsorg och vägar och allt annat. Och det handlar enbart om att försöka skada och inget annat.
Nej, syftet är inte att skada.
Varför gör du dig korkad?
Citera
2024-08-27, 10:33
Medlem
KuReLuBs avatar
Det är mongot själv som ansvarar för sina handlingar och sitt barn. Mongot bryter mot lagen och staten griper in.

Deal with it mongo.
Citera
2024-08-27, 10:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Gäller din åsikt oavsett i världen det eventuellt skulle ske, att ingen ska anmäla ett brott enbart för att skada?
Vad är det du frågar efter egentligen?
Var har jag påstått att inga brott skall anmälas?
Citera
2024-08-27, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
En kul detalj från streamen: Linnea "kände på sig", enligt kräket, att polisen skulle komma. Hon verkar kunna se in i framtiden och är "klärvoajant" (även om han inte kan uttala ordet..).

Med tanke på sektens häxtolkningar av dagboken, kan man ju undra om hon sjunker eller flyter om hon kastas i vattnet...!
Det var hans tolkning - inte hennes.
Hon "kände" nog på sig - baserat på att hon inte är korkad och vet att polisen/tullen kan göra tillslag för skulder.
Citera
2024-08-27, 10:46
Avslutad
Citat:
Återigen - det kan inte ha blivit något stor grej där de legat högt i aggressivitet - för i så fall hade de inte kommit med planet.

Sen undrar jag - när började du okritiskt köpa Chrippas beskrivningar rakt av?

Det är nog väldigt svårt för dig (och oss) att veta exakt vad som hände om du inte var på plats. Så tagga ner lite..

Men om det är så: Hur Linnea betedde sig enligt Chrippa själv är inte föredömligt för ett barn. Hur man ska bete sig i för poliser. Nej hon svor tydligen och skrek enligt Chrippa. Kolla hans stream från igår from 1h 45 min in så får du höra själv, då du tror på allt Chrippa säger bör du tro även på detta. Han säger även att han gjort intervju med Clue om det.

Sen erkänner han ju indirekt att han har fakeklockor (för att undvika att de blir tagna) och bara det vittnar ju om att han vill se rik ut, varför inte vara utan klocka istället. Så det betyder även att han vet hur man får tag i fake klockor.. så troligtvis kör han mycket fake lol.
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2024-08-27 kl. 10:58.
Citera
2024-08-27, 10:52
Medlem
Citat:
Vad är det du frågar efter egentligen?
Var har jag påstått att inga brott skall anmälas?

Tidigare svarade du såhär:
Ja, jag anser att man får ha lite gränser när det gäller anmälan som inte fyller annat syfte än att tillfoga skada.
Ja, det är klart det är höjden av dumhet att åka till Dubai och skrika ut en sådan grej.

Jag ska förtydliga.
Jag tolkar din åsikt gällande dessa påstådda inringningar, som att det är ren djävulskap att anmäla någon för brott enbart för att skada den personen.
Och då är min fråga om din åsikt gäller enbart svenska medborgare som reser till Dubai och planerar att bryta mot lagen. Eller om din åsikt gäller oavsett vem och vart i världen, att man anmäler inte någon för ett eventuellt brott enbart orsaka skada.
Citera
2024-08-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Ha ha reagerade också på det, han försökte säga déjà vue som är franska och betyder redan sett. Utalas typ desja vy ungefär, men han kallar det deschá vooo.
Citera
2024-08-27, 11:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Det är nog väldigt svårt för dig (och oss) att veta exakt vad som hände om du inte var på plats. Så tagga ner lite..

Men om det är så: Hur Linnea betedde sig enligt Chrippa själv är inte föredömligt för ett barn. Hur man ska bete sig i för poliser. Nej hon sover tydligen och skrek enligt Chrippa. Kolla hans stream från igår from 1h 45 min in så får du höra själv, då du tror på allt Chrippa säger bör du tro även på detta.

Sen erkänner han ju indirekt att han har fakeklockor (för att undvika att de blir tagna) och bara det vittnar ju om att han vill se rik ut, varför inte vara utan klocka istället. Så det betyder även att han vet hur man får tag i fake klockor.. så troligtvis kör han mycket fake lol.
Jag tror inte på allt Chrippa säger - och vet att han både överdriver ibland och kan vara högljudd.

Varför siktar du in dig på att Linnea betedde sig olämpligt? Det Chrippa beskriver är ju knappast att han var något föredöme i situationen.
Det är väl han som borde ha varit det eftersom det är han som har med sig sitt barn där.
Men du hoppar på Linnea.

Han erkänner inte "indirekt" att det var en fakeklocka. Han säger det tydligt och klart och att han använder fake när han tror att han kan riskera att förlora klockan - som t ex när han är på flygplatser.
Jag har inte en aning om hur mycket fake han kör - och bryr mig inte heller - jag tycker bara det blir jäkligt larvigt med folk som sitter och skriker "fake" utan att veta. Det luktar så mycket avundsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in