2024-08-27, 08:48
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Eh nej!
Det låter som en våldtäktsman eller mördare
Kom med här stumpan så kan du få en lift.
Nu vill inte TS hitta någon på jobbet men många manliga kollegor försöker med båten, fiske, tennis, pingis osv. Dvs ett intresse som man hittat hos motparten

Visst, men det är ju alltid en risk med att inleda nya bekantskaper. Nej, man får ju inte göra något sliskigt intryck utan man kanske bjuder kvinnan på ett glas vin, uppför sig och är trevlig och förklarar sen att man själv dricker vatten för man har bilen med sig.
Citera
2024-08-27, 08:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, men det är ju alltid en risk med att inleda nya bekantskaper. Nej, man får ju inte göra något sliskigt intryck utan man kanske bjuder kvinnan på ett glas vin, uppför sig och är trevlig och förklarar sen att man själv dricker vatten för man har bilen med sig.

Jag skulle inte ens överväga det. Inte ens om det var en kollega eller en vän med tanke på dagens samhälle. Du kommer nog ifrån en äldre generation som kanske inte hade så mycket problem

Men samma sak gäller apparna. Jag förstår inte hur en kvinna kan ens överväga att träffa en man via en app i dagens samhälle. Tyvärr är Sveriges kultur uppbyggt på en hel del ensamhet och en väldigt osocial kultur i jämförelse med där jag brukar vara vilket är södra Frankrike. Där bjuder man in varandra på sociala event, middagar osv. Man bjuder med vänners vänner eller vän till vän. Det blir som en stor grupp av människor som lär känna varandra men vädret gör det relativt lätt att hänga på stranden och möta någon i verkligheten också
Citera
2024-08-27, 08:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterietlever
Jag är inte ute och festar/dricker på krogen då det inte intresserar mig. Jag tillbringar i stort sätt all min fritid hemma.

Citat:
...men är det det enda alternativet som finns numera? Det känns ju ganska tragiskt och hopplöst?

Det verkar ju vara din bristande flexibilitet som är problemet, men du lyckas på något konstig sätt få det till att det är tidsandan som är problemet.
Citera
2024-08-27, 09:12
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux
För chansen att få 'göka' ökar om kvinnan tappar lite av sitt omdöme, visst brukar du tipsa om just det?

Så glad jag blir att någon läser och kommer ihåg mina råd.

Naturligtvis är chansen större att du kan bli lite intim med en kvinna som är lite salongsberusad än en som har garden uppe och ska upprätthålla någon "finaflickanfasad".

Citat:
Själv ska man till Nice i helgen...

Ha det så trevligt, håll utkik efter lastbilar bara på strandpromenaden.
Citera
2024-08-27, 09:16
Medlem
Katzyns avatar
Du vägrar alltså alla tänkbara alternativ till att träffa någon. Vad har det med dagens samhälle att göra? Tror du att någon som inte kunde tänka sig att gå ut, inte kunde tänka sig att träffa någon på vare sig jobbet eller skolan träffade någon i något annat samhälle?
Citera
2024-08-27, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iavqiao3
Jag har aldrig haft sex nej, men jag har dejtat och sådant massvis med gånger. Bara för att jag kan.

Det är du som är en toffel. Du kanske har haft sex men fan är det inte med någon kvinna med något värde hahaha

Visste att du var okysst.

Vad blir det för tråd idag då, något om att sitta och huda eller fler trådar om hur jätteoskuld du är?
Citera
2024-08-27, 09:22
Medlem
Citat:
Alltså det här med att dejta i dagens samhälle.. Är det bara jag som tycker att det är svårt?

Precis som många andra så tycker jag att det skulle vara skönt och roligt att träffa någon. Men hur? Vart?
Jag använder inte Tinder eller andra dejtingappar.
Jag är inte ute och festar/dricker på krogen då det inte intresserar mig. Jag tillbringar i stort sätt all min fritid hemma.

För tillfället är jag studerande, att träffa någon via skolan är inte aktuellt.
När jag inte studerar så jobbar jag, på jobbet vill jag helst inte träffa någon då jag gärna vill hålla arbetsliv och privatliv isär. Visserligen jobbar jag på en arbetsplats med ca 10 000 anställda så ja.. till en viss gräns skulle det ändå gå att hålla isär arbetsliv och privatliv...men är det det enda alternativet som finns numera? Det känns ju ganska tragiskt och hopplöst?

Det finns bra matchmakingsajter (typ e-darling, elitsinglar) som funkar riktigt bra. De är inte som Tinder där du kan swajpa 300 pers om dagen. Du matchas med kanske 5 pers om dagen efter din peronlighet och preferenser. Både jag själv och flera av mina vänner har träffat sina partners/fruar där. Lycka till
Citera
2024-08-27, 09:29
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Dra ner Tinder, där är det ruggigt svårt att misslyckas.
Ser vi på statistik som Tinder själv lämnat ut så är det extremt enkelt att som man misslyckas på Tinder. Den stora majoriteten av alla kvinnor fokuserar på en ganska liten andel av alla män. Och en stor andel av alla män har noll lycka vad gäller att ens få till en dejt. Är du inte i den mest eftertraktade tredjedelen är Tinder helt enkelt ganska värdelöst för dig som man. Och är du inte bland de tio procent mest eftertraktade männen kommer du ha en lång uppförsbacke.

Nu är det givetvis så att även för kvinnor gäller ungefär samma förhållanden, de mest eftertraktade kvinnorna kommer få mycket mer uppmärksamhet än de minst eftertraktade. Men de minst eftertraktade kvinnorna kommer fortfarande få mer uppmärksamhet än de mest eftertraktade männen.
Citera
2024-08-27, 09:48
Medlem
Citat:
Alltså det här med att dejta i dagens samhälle.. Är det bara jag som tycker att det är svårt?

Precis som många andra så tycker jag att det skulle vara skönt och roligt att träffa någon. Men hur? Vart?

När jag inte studerar så jobbar jag, på jobbet vill jag helst inte träffa någon då jag gärna vill hålla arbetsliv och privatliv isär. Visserligen jobbar jag på en arbetsplats med ca 10 000 anställda så ja.. till en viss gräns skulle det ändå gå att hålla isär arbetsliv och privatliv...men är det det enda alternativet som finns numera? Det känns ju ganska tragiskt och hopplöst?

Ja Feminazis förstörde allt mellan män och kvinnor.

Enda du kan göra är undvika Svenska kvinnor. Flytta eller dejta kvinnor från andra länder.
Citera
2024-08-27, 11:12
Avslutad
Citat:

Om du inte skyltar med att du vill träffa någon hur ska andra då veta? Om du inte rör dig i sociala sammanhang och inte heller vill ha dejtingapp skapar du ju heller inte tillfällen? Ska en kärlek bara ramla ner från himlen helt apropå?
Citera
2024-08-27, 11:20
Medlem
Jag träffade min kärlek på Facebook dejting för 3 år sen, idag är vi gifta

Testade alla de andra apparna innan, men tyckte att det var för mycket spel och trams där.
Citera
2024-08-27, 12:30
Medlem
proconsuls avatar
Du använder inte datingappar, du går inte på krogen, du vill inte träffa någon på jobbet och du tillbringar största delen av din fritid hemma.
Det kan ju vara därför du har svårt att få till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in