2024-08-26, 19:50
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Med Witry in direkt så kan vi fortfarande vinna guldet ändå.

Behövs det sparas 10 för att spendera 10 nu? In med både och
Sedan lär det bli fler klubbar att slåss om i vinter eller bosman?

Älskar killen men vetefan om han är tungan på vågen för våra chanser när vi har Ståhl som alternativ. Bättre är han helt säkert men avgörande mycket bättre?

Känns som att vi står vid ett vägskäl. Ligga kvar i samma spelformation och ta in en riktigt grym ytter som är på nivå eller högre än Topmac och Gulliksen. Eller spela 3/5-backlinje med Witry och Keita som WB. Båda funkar för mig men ska vi öka sannolikheten för guld redan i år hade jag lagt pengarna på en grym, snabb och målfarlig ytter. Trist att inte heller det verkar hända dock.

När vi summerar året med guld så får det vara Haarala som var svaret hela tiden
2024-08-26, 19:56
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Älskar killen men vetefan om han är tungan på vågen för våra chanser när vi har Ståhl som alternativ. Bättre är han helt säkert men avgörande mycket bättre?

Känns som att vi står vid ett vägskäl. Ligga kvar i samma spelformation och ta in en riktigt grym ytter som är på nivå eller högre än Topmac och Gulliksen. Eller spela 3/5-backlinje med Witry och Keita som WB. Båda funkar för mig men ska vi öka sannolikheten för guld redan i år hade jag lagt pengarna på en grym, snabb och målfarlig ytter. Trist att inte heller det verkar hända dock.

När vi summerar året med guld så får det vara Haarala som var svaret hela tiden
Är han minst lika som bra som senast han var hos oss så säger jag att mycket väl kan vara tungan på vågen.

Vem vill du peta? Falle?
Ska Haris spela mittback i din 3/5-backslinje?

Finnarna levererar
2024-08-26, 20:06
Medlem
Londons avatar
Citat:
Är han minst lika som bra som senast han var hos oss så säger jag att mycket väl kan vara tungan på vågen.

Vem vill du peta? Falle?
Ska Haris spela mittback i din 3/5-backslinje?

Finnarna levererar

Näe, Haris ska stå i buren

Danielson är given. Tenho, Une och Ståhl konkurrerar om övriga två.

Och yes, Falle ut ur startelvan i 4-2-3-1. Gulliksen-Topmac-Grym ytter. Haarala, Åslund, Wikheim och Falle som avbytare beroende på position, matchbild och vad man vill åstadkomma.

Schüller/Sabo med Stensson och (en frisk) Albin som alternativ på sexorna.
2024-08-26, 20:15
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Näe, Haris ska stå i buren

Danielson är given. Tenho, Une och Ståhl konkurrerar om övriga två.

Och yes, Falle ut ur startelvan i 4-2-3-1. Gulliksen-Topmac-Grym ytter. Haarala, Åslund, Wikheim och Falle som avbytare beroende på position, matchbild och vad man vill åstadkomma.

Schüller/Sabo med Stensson och (en frisk) Albin som alternativ på sexorna.
Det ska vara en riktigt grym ytter då. Skulle ha en sjuk bänk om vi kunde bänka alla dom fyra och hålla dom nöjda.

Är inte Schuller och Sabo givna tillsammans? Ingen större koll på Stensson men går han före direkt?

Till nästa säsong så ut med Une, Mange, och annat som bara tar plats. In med ny mittback, högerback (Witry då eller nu), sedan får vi se vad som vill lämna.

Försök förlänga med Sabo också!
2024-08-26, 20:26
Medlem
Londons avatar
Citat:
Det ska vara en riktigt grym ytter då. Skulle ha en sjuk bänk om vi kunde bänka alla dom fyra och hålla dom nöjda.

Är inte Schuller och Sabo givna tillsammans? Ingen större koll på Stensson men går han före direkt?

Till nästa säsong så ut med Une, Mange, och annat som bara tar plats. In med ny mittback, högerback (Witry då eller nu), sedan får vi se vad som vill lämna.

Försök förlänga med Sabo också!

Jo, Schüller/Sabo som förstaval med Stensson/Albin som konkurrenter.

Wikheim, Haris och Mange ut. Gissningsvis även Une och Sabo även om jag hade velat behålla de två. Piotr en bubblare som jag gärna förlänger med men tvek på att han kommer vilja det. Glade dansken känns överflödig oavsett. Lär bli ett stökigt vinterfönster.

Högst på listan är Witry, klass-nia och pangytter.
2024-08-26, 21:26
Medlem
Salorms avatar
Man måste ju ändå ge Bosse att han är måttligt laidback..
https://x.com/fotbollskanal/status/1828142109117079639
2024-08-26, 21:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Ja han är helt klar unik i svensk fotboll, det får man ge honom. Allsvenskan hade nog varit lite tråkigare utan Bosse.
2024-08-26, 22:03
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Hade varit ännu roligare om han också bemödat sig värva en jävla mittback.
2024-08-26, 22:42
Medlem
junazs avatar
Citat:
Haha, vilken jäkla snubbe!

Man får ju ge honom att svensk fotboll hade varit lite gråare och tristare utan Bosse Andersson.
2024-08-26, 23:11
Medlem
Free12s avatar
Hur kan AIK värva spelare helt plötsligt? Har väl fortfarande inte ens sålt för dom där 30 som var ett måste?
2024-08-27, 02:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Hur kan AIK värva spelare helt plötsligt? Har väl fortfarande inte ens sålt för dom där 30 som var ett måste?

Kanske ekonomin inte är så usel som Quantum påstått hela tiden?
2024-08-27, 08:19
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Kanske ekonomin inte är så usel som Quantum påstått hela tiden?
Ja, alternativt att några av alla de spelare som ryktats säljas är "klara" ut även om det inte är officiellt.

Eller har det varit till ligor vars fönster nu stängt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in