2024-08-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilken brottshistorik? Den enda historik han har inom brott är för att han pratade sanning. Lol.
Sjufaldigt dömd i hovrätten för grovt förtal. Det Lamotte skrivit om MÄ blir inte sant bara för att ni troll tjatar om det.
Citera
2024-08-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag var inte där, absolut inte men jag har ju också ögon att se med när han går på våldsam attack.
Det förekommer varken misshandel eller rån i någon video på KL.
Citera
2024-08-26, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...atsgranskaren/
Åter igen.
Förtal har ingenting med att ljuga eller inte att göra.
Allt Lamotte spred om "Näthatsgranskaren" var jue dessutom sant,, men som sagt det spelar ingen roll för förtalet.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är din uppfattning. Det är inte en sanning att MÄ skulle vara djurplågare, rättshaverist eller mytoman. Alltså är det lögner.

Jo vi vet att han är djurplågare. Snälla kom in i matchen. Varför försöker du vända bort blicken från den våldsamma kommunisten Lundberg?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Domstolen prövade inte sanningshalten av JL:s påståenden eftersom målsäganden TÅ inte invände mot sanningshalten i processen. Så det är helt fel att skriva att JL är dömd för lögner. Han är dömd för förtal, oavsett om uppgifterna var sanna eller inte.
Citera
Medlem
Citat:

Trollar du eller? Det är inget bevis på att Lamotte har ljugit. Hela domen handlar egentligen om Åberg är en offentlig person eller inte. Hade han varit offentlig person enligt rätten så hade inte Lamotte förlorat.
Det är förtalsdom och man får inte hänga en privatperson oavsett om det är sant eller inte. Däremot kan man göra det om personen är offentlig och det finns ett nyhetsvärde för allmänheten.
Citera
2024-08-26, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför då? Lamotte blev av med sin kamera och Lundberg försökte enligt Lamotte ta den och kameran försvann. Det är ju uppenbart ett rånförsök där han eller någon av hans vänner tog den när dom slog ned Lamotte på marken annars hade Lamotte fått tillbaka sin kamera.
Han och hans vänner har också gjort det tidigare mot Bulletin på exakt samma plats. Jag har även länkat video när han försöker ta kameror från Insikt24. Nu kommer det också bli rättegång så vi får se vad som hände.

Du får gärna belägga det fetmarkerade, var har Joakim skrivit att Lundberg försökt ta hans kamera?
Citera
2024-08-26, 21:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Sjufaldigt dömd i hovrätten för grovt förtal. Det Lamotte skrivit om MÄ blir inte sant bara för att ni troll tjatar om det.
Vill du att jag ska ta fram domen? Där det står att MÄ inte invända mot sanningshalten i JL:s påståenden om honom.

Jag anar en trotte i dig. Försöker blanda bort korten och anklaga andra för troll.

Jag klipper ut det avsnitt ur domen där tingsrätten tar upp sanningshalten av vad JL skrivit om MÄ:

Fråga är om det med hänsyn till omständigheterna varit försvarligt av Joakim Lamotte att
lämna uppgifter i saken. TÅ har inte invänt att uppgifterna om de konkreta
sakförhållandena varit oriktiga och ej heller åberopat någon bevisning i denna del.

Tingsrätten har vid försvarlighetsbedömningen att utgå från att uppgifterna är riktiga. Det
har därför inte varit nödvändigt att vid huvudförhandlingen förebringa muntlig bevisning
om detta.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-26 kl. 22:02.
Citera
2024-08-26, 22:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Men nu handlar tråden om en våldsbejakande kommunist.
Citera
2024-08-26, 22:01
Medlem
Citat:
Det förekommer varken misshandel eller rån i någon video på KL.

Inte på KL men mot insikt24 så ser man väldigt tydligt att dom blir överfallen av massa våldsamma Hamas extremister men det som är extra tydligt är att Kristofer Lundberg både slår och försöker ta kameran att du förnekar detta när det är extremt tydligt visar att du bara försöker trollar i tråden.
Citera
2024-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Du får gärna belägga det fetmarkerade, var har Joakim skrivit att Lundberg försökt ta hans kamera?

Jag gick vänligt fram och presenterade mig och sträckte fram handen för att hälsa på honom. Men han ville inte ta i hand och när jag ställde mina frågor blev han helt galen, flög på mig och försökte stjäla min mobiltelefon. Direkt från hans insta https://www.instagram.com/p/C_GLcdgt9Wp/
Citera
2024-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, det var det inte alls. Jag kollade på domen från tingsrätten. (MÄ) Åberg invände inte mot sanningshalten av JL:s påståenden. Målet handlade inte om påståendena var sanna eller inte. Om du vidhåller kan jag skärmdumpa.
Det är lik förbannat lögner om MÄ. Han har aldrig blivit dömd för någon djurmisshandel, han är inte en dokumenterad mytoman eller bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in