2024-08-24, 14:54
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uu17
Tidigare kunde man se avsnitten när de kom gratis på pluto, nu verkar det krävas ett abonnemang hos viaplay. Någon som vet om eller när det släpps på Pluto?

Ingen aning, men reprisen av första avsnittet i S35 går imorgon kl 18:55 enligt tv.nu i alla fall. Missade själv avsnittet och planerar att kolla det imorgon.
Citera
2024-08-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatboy05
Haha ja det är inte mycket som stämmer i din utsago.. det där med CSN, för det kan man om du läser på hemsidan om du ens kan läsa men där står det i alla fall att upp till 51 års ålder ( han är 50 år) och upp till 61 års ålder är det minskning med hur mycket man kan få lån respektive bidrag. Men visst du kan ju allt..och du pratar emot dig själv när du å ena sidan skriver att de klipper ihop programmet men å andra sidan skriver du något annat lite märkligt skulle tyckas. Men som sagt .. du verkar ju vara en Flashback egenutnämnd professor så hoppas du sitter på en hel del sociala miljarder som du ”tjänat” ihop genom att ja.. ingenting verkar det som. Inte ens värt att kommentera så dumma kommentarer
Haha nu finns det rätt jobb åt dig
https://www.balstakk.se/balstakk/nyh...b3XHnGO2NXniOg
Citera
2024-08-24, 15:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Haha nu finns det rätt jobb åt dig
https://www.balstakk.se/balstakk/nyh...b3XHnGO2NXniOg
Ha ha, den var bra! Tror dock det faller på social kompetens.
Citera
2024-08-24, 17:15
Medlem
Tarkaszorulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Lyxfällan är en skuldsanering på sterioder, de hinner inte lära sig ett skit om hushållsekonomi.
Lyxfällan lär ingen någonting. ”Ring oss och vi löser dina problem på 3 månader”.
Summasumarium, ta fler krediter. Du överlever.

Jävla skitprogram.

Nja, är det inte så att man försöker undvika skuldsanering, göra upp en budget så dom kan betala av lån osv osv.

Men det är missvisande med alla solskenshistorier man illustrerar med programmet, hur kevin och bella som låg 20 000 back i månaden nu går +-0 och hur dom tagit sig ur skuldträsket och om nått år är på banan igen. Faran är ju knappast över efter en veckas besök av lyxfällan där man sålt saker och gjort upp budget. Det är ju ett lååååångt jobb och process på många år detta innebär för den som verkligen satt sig i den sits som många i detta program gjort. Jag skulle tro det inte är direkt ovanligt att en hel del deltagare går tillbaka till sitt gamla stoppa huvudet i sanden beteende jag...
Citera
2024-08-24, 19:40
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkaszorulo
Nja, är det inte så att man försöker undvika skuldsanering, göra upp en budget så dom kan betala av lån osv osv.

Men det är missvisande med alla solskenshistorier man illustrerar med programmet, hur kevin och bella som låg 20 000 back i månaden nu går +-0 och hur dom tagit sig ur skuldträsket och om nått år är på banan igen. Faran är ju knappast över efter en veckas besök av lyxfällan där man sålt saker och gjort upp budget. Det är ju ett lååååångt jobb och process på många år detta innebär för den som verkligen satt sig i den sits som många i detta program gjort. Jag skulle tro det inte är direkt ovanligt att en hel del deltagare går tillbaka till sitt gamla stoppa huvudet i sanden beteende jag...

Sedan kan man fråga sig om det ens är värt att försöka bli skuldfri för vissa. Tänker då f.f.a. på deltagare som är 50+ och har enorma skuldberg. Skall de fokusera på att betala av sina skulder under deras sista år i yrkeslivet blir det inte särskilt skoj. Då är det kanske bättre att skita i allt och invänta pensionen. KFM kan trots allt inte ta hur mycket pengar som helst, utan de måste ta hänsyn till förbehållsbeloppet.
Citera
2024-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha, den var bra! Tror dock det faller på social kompetens.

Jaha, du tänkte på dig? Det kanske då faller på många punkter men bara en dåre skulle vilja jobba i en håla som den orten och åt den klubben.. om man ens kan kalla det för en klubb..
Citera
2024-08-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ha ha, ja ja - Programmet klipps givetvis för att få så mycket drama och tittare som möjligt, men Julia lyckas verkligen framstå som synnerligen osympatisk, och det hade gjort även om editeringen varit annorlunda. Sen har det ju gått som det gått också.

Och:
- Det inte jag som bor hemma hos morsan och farsan med min familj på grund av totalt oansvarigt ekonomiskt beteende.

- Det inte jag som fått huset utmätt.

- Det är inte jag som varit fullständigt oansvarig och skaffat ytterligare en unge i denna ekonomiska misär. (alla som är åtminstone lite normala i huvudet skaffar inte ungar under sådana förhållanden).

- Det är inte jag som låtsas ha för ont i ryggen för att åka buss men som inte har några problem att fara runt på skridskor eller flyga.

Sen stämmer det att du kan få CSN lån och bidrag efter 50 års ålder. Dock begränsas antalet veckor och vad du kan få relaterat till eventuellt tidigare studier. Sedan finns det även möjlighet till andra typer av stöd vid studier, även när man närmar sig 60 års ålder. Skulle inte Julia fortsätta "plugga" efter examen? Det vill ju till att hinna betala tillbaka sina skulder - Ja - just det; Det där med att betala sina skulder och göra rätt för sig var visst inte så intressant.

Du är medveten om att man KAN plugga OCH jobba samtidigt va? Eller klarar inte din ena hjärncell kommunicera med den andra att det faktiskt är så att världen inte är så trög som du verkar vara.. alla har inte IQ08 som dig..
Citera
2024-08-24, 22:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Du är medveten om att man KAN plugga OCH jobba samtidigt va? Eller klarar inte din ena hjärncell kommunicera med den andra att det faktiskt är så att världen inte är så trög som du verkar vara.. alla har inte IQ08 som dig..
Den familjen vi diskuterar verkar ju inte direkt vara så särskilt arbetsamma vilket ju visat sig i plånboken. Måste ju vara mycket ovanligt att bo hemma hos ålderstigna mamma och pappa med sin partner och alla ungar samt ha KFM utmätning.

Sen så kan vi ju diskutera det där med IQ, misstänker att ditt IQ är betydligt lägre som försvarar denna missanpassade familj. Är det kul att att bo hemma hos mamsen och papsen med massa ungar och make? Du kan ju fråga dem och se vad du får till svar.

Sen är det verkligen jätteroligt hur du försöker förolämpa alla i denna tråd som har tycker att skridskofamiljen är dysfunktionell.

Men jag tycker synd om P. och särskilt ungarna.
Citera
2024-08-25, 10:22
Medlem
Citat:
Jaha, du tänkte på dig? Det kanske då faller på många punkter men bara en dåre skulle vilja jobba i en håla som den orten och åt den klubben.. om man ens kan kalla det för en klubb..
Ja du skrev ju tidigare att du sett dem på resturang i Bålsta och att de verkade så väldigt lyckliga så du kanske veta en hel del om orten och om familjen och där hon åker skridskor nej just ja konståkning
Citera
2024-08-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Ja du skrev ju tidigare att du sett dem på resturang i Bålsta och att de verkade så väldigt lyckliga så du kanske veta en hel del om orten och om familjen och där hon åker skridskor nej just ja konståkning

Man bor ju inte riktigt på orten, var på besök när jag var där och hälsade på min tjej. Hon åker ju inte i Bålsta sen flera år tillbaka så vet inte vad du blandar ihop med.
Citera
2024-08-25, 12:40
Medlem
Citat:
Den familjen vi diskuterar verkar ju inte direkt vara så särskilt arbetsamma vilket ju visat sig i plånboken. Måste ju vara mycket ovanligt att bo hemma hos ålderstigna mamma och pappa med sin partner och alla ungar samt ha KFM utmätning.

Sen så kan vi ju diskutera det där med IQ, misstänker att ditt IQ är betydligt lägre som försvarar denna missanpassade familj. Är det kul att att bo hemma hos mamsen och papsen med massa ungar och make? Du kan ju fråga dem och se vad du får till svar.

Sen är det verkligen jätteroligt hur du försöker förolämpa alla i denna tråd som har tycker att skridskofamiljen är dysfunktionell.

Ja du är bra på att projicera i alla fall. Stackars dig, hoppas du får hjälp av vården att prata ut om dina problem.
Citera
2024-08-25, 21:38
Medlem
Citat:

Ja ’fatboy’ tycker det är helt rätt att plugga istället för att jobba, att äta på resturang, åka till kina och åka på utomlandsresor med privattränare till henne och barnen. Allt detta istället för att betala kronolle och eget boende för barnen. Men det är klart. Hon bor ju gratis hemma hos mamma kan ju va bekvämt med 5 barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in