2024-08-26, 10:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Svaret finns ju här, verkar som om många missat att läsa denna info.

Massören var ett äckel som försökte förföra sina kvinnliga kunder. Är de ovilliga blir det sexuellt ofredande. I det aktuella fallet var kvinnan inte ovillig utan tvärtom ganska nöjd med detta, och gick gärna hela vägen och lät honom sätta på henne . Självklart är det ju inte sexköp då.

Det är två olika saker. Att han har begått brott hindrar inte från att kvinnorna som kommit dit för att få sex har begått ett brott. Det framgår av artikeln att recensionerna till hans tjänster får höga betyg.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-08-26 kl. 10:23.
Citera
2024-08-26, 10:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det har inte lagts ner något åtal. Det gjordes inte ens en anmälan.

Utredningen har lagts ner då, spelar ingen roll vad vi kallar det, effekten är detsamma. Åklagaren har ju tittat på ärendet oavsett och polisen har utrett det.

Hur noga de varit i sin utredning vet varken du eller jag och vi kommer inte få reda på det heller. Jag försöker bara förklara hur det juridiska ser ut.

Citat:
Då får jag utgå att prostitution för dig är endast en fråga om pris och inte handling.

Uppenbarligen måste ju ett pris på ett eller annat sätt betalas för att det ska vara sexKÖP. Håller du inte med?
Citera
2024-08-26, 10:26
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Utredningen har lagts ner då, spelar ingen roll vad vi kallar det, effekten är detsamma. Åklagaren har ju tittat på ärendet oavsett och polisen har utrett det.

Hur noga de varit i sin utredning vet varken du eller jag och vi kommer inte få reda på det heller. Jag försöker bara förklara hur det juridiska ser ut.

Uppenbarligen måste ju ett pris på ett eller annat sätt betalas för att det ska vara sexKÖP. Håller du inte med?

En verksamhet där betalda avrunkningar döljs genom att kalla det för massage, är således helt i sin ordning?
Citera
2024-08-26, 10:27
Medlem
Kvinnlig åklagare som slåss mot patriarkatet..
Citera
2024-08-26, 10:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
En verksamhet där avrunkningar döljs genom att kalla det för massage, är således helt i sin ordning?

Nej, då är det ett systematiskt kringgående av lagen. Jag har redan förklarat den biten, att det är en orättvis jämförelse.

Säg till om det är något specifikt du inte förstått ännu så ska jag förklara.
Citera
2024-08-26, 10:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Svaret finns ju här, verkar som om många missat att läsa denna info.

Massören var ett äckel som försökte förföra sina kvinnliga kunder. Är de ovilliga blir det sexuellt ofredande. I det aktuella fallet var kvinnan inte ovillig utan tvärtom ganska nöjd med detta, och gick gärna hela vägen och lät honom sätta på henne . Självklart är det ju inte sexköp då.

Utesluter ju inte helt att hon köpte sex men det talar helt klart för hennes sak. Om man t ex hade kunnat styrka extra kontantuttag i anslutning till besöken så hade omständigheten du nämner förmodligen inte varit tillräcklig för att fria henne.
Citera
2024-08-26, 10:42
Medlem
Citat:
En verksamhet där betalda avrunkningar döljs genom att kalla det för massage, är således helt i sin ordning?

Målet med besöket där var massage. Sen har det blivit ömsesidig sex. Tror det är svårt att få in sexköp i detta.

Men förstår ju om det är svårt att skilja detta från sexköp hos t ex thaimassös
Citera
2024-08-26, 10:46
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åklagarens motiv är att kvinnan inte betalade för sex, utan att detta skedde efter massagen, och att kvinnan hade betalat för massagen även om hon så att säga inte fått sex på köpet. Under ett års tid betalade kvinnan totalt 50.000:- för 70 behandlingar av massören. Det var vid ca. det tionde besöket som massören och kvinnan enligt artikeln började bli "intima" med varandra. Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!

Detta måste ju vara en öppning för alla sexköpare. Om man går och köper asdyr massage och sedan får frivilligt sex gratis efteråt så är det inte ett brott.
Citera
2024-08-26, 10:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Men förstår ju om det är svårt att skilja detta från sexköp hos t ex thaimassös

Fast det är det ju inte. I en thaisalong har du garanterat uppgifter om flera sexkunder, vilket får anses utesluta att det skulle vara något ömsesidigt sexuellt förhållande.
Citera
2024-08-26, 10:48
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fast det är det ju inte. I en thaisalong har du garanterat uppgifter om flera sexkunder, vilket får anses utesluta att det skulle vara något ömsesidigt sexuellt förhållande.

Får man inte ha flera sexpartners i Sverige?
Citera
2024-08-26, 10:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Detta måste ju vara en öppning för alla sexköpare. Om man går och köper asdyr massage och sedan får frivilligt sex gratis efteråt så är det inte ett brott.

Det skulle aldrig funka, om kostnaden sticker ut från övriga branschen så kan man såklart styrka sexköp den vägen, ensamt eller tillsammans med annan bevisning.
Citera
2024-08-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åklagarens motiv är att kvinnan inte betalade för sex, utan att detta skedde efter massagen, och att kvinnan hade betalat för massagen även om hon så att säga inte fått sex på köpet. Under ett års tid betalade kvinnan totalt 50.000:- för 70 behandlingar av massören. Det var vid ca. det tionde besöket som massören och kvinnan enligt artikeln började bli "intima" med varandra. Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!
50 000 för 70 behandlingar hos en massör är väl normalt pris om inte min huvudräkning är helt kass blir det väl cirka 800 kronor per behandling, förstår att åklagare in väckte åtal om det inte fanns stödbevis för att det enbart var sex. Tror att många i tråden missar detta. Går inte att jämföra med till exempel Wahlgren som betalade mer än normalt och kontant med pengar han tog ut specifikt för detta ändamål, i fallet Wahlgren hade han inte tagit ut kontanter någon annan gång än just vid sexköpet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in