2024-08-26, 09:24
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Min killgissning.

Massören verkar ju vara en slempåse som tafsar på alla han masserar, eller iaf de som han tänder på. Gissningsvis har polisen letat efter fler brottsoffer och då kontaktat hans kunder och ställt frågan om huruvida det förekommit något sexuellt när dessa besökt massören.

Fortsätter att gissa. Kvinnan som anser sig inte ha något att skämmas för säger som det är när hon får frågan. Och påpekar att sexet varit något som båda varit med på. Massören som vet att han ligger risigt till kör stilen att neka till precis allt, dvs han har inte haft sex med någon kund, inte tafsat på någon kund osv.

Och avslutningsvis då så gissar jag också att kvinnan inte fattat att hennes sexiga massör försöker knulla ungefär varannan kvinnlig kund. hon har snarare känts sig utvald, sexig och speciell.
Sluta använda uttrycket killgissning, hans jobb är att ta på kunder, det är en massörs jobb, ditt antagande att han försöker ligga med alla kunder är väldigt illa överensstämmandes med verkligheten, man har en professionell distans, det är snarare hon som blivit tänd under massagen, kvinnor gör lite som dom vill, normer och regler gäller bara män inte kvinnor, en kvinna kan säga -ska vi ha sex? ta en man försiktigt mellan benen för att visa intresse eller liknande, män i en yrkesroll gör sällan eller aldrig så.
Citera
2024-08-26, 09:28
Medlem
judejappares avatar
Om en man hade gjort samma sak mot en kvinna hade han dömts. Sverige är fucked up.
Citera
2024-08-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Sluta använda uttrycket killgissning, hans jobb är att ta på kunder, det är en massörs jobb, ditt antagande att han försöker ligga med alla kunder är väldigt illa överensstämmandes med verkligheten, man har en professionell distans, det är snarare hon som blivit tänd under massagen, kvinnor gör lite som dom vill, normer och regler gäller bara män inte kvinnor, en kvinna kan säga -ska vi ha sex? ta en man försiktigt mellan benen för att visa intresse eller liknande, män i en yrkesroll gör sällan eller aldrig så.

Bevisligen har ju denna massör inte haft en professionell distans.

Massören har dömts för 4 fall av sexuella övergrepp mot hans kunder.

Nu killgissar jag - förmodligen är det betydligt mer kvinnor som fått lite mer än bara "professionell distans" från denna massör.
Citera
2024-08-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judejappare
Om en man hade gjort samma sak mot en kvinna hade han dömts. Sverige är fucked up.

Tveksamt.

Hitta en massör som är villig att ha sex med dig och betala inte mer är standard-taxa så ska det nog gå bra.

När män döms i liknande fall så används alltid bevis i form av "extra swish" efter den vanliga betalningen.
Citera
2024-08-26, 09:33
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Bevisligen har ju denna massör inte haft en professionell distans.

Massören har dömts för 4 fall av sexuella övergrepp mot hans kunder.

Nu killgissar jag - förmodligen är det betydligt mer kvinnor som fått lite mer än bara "professionell distans" från denna massör.
Har fortfarande inte framkommit hur detta blev en rättegång? vem anmälde vem? sett en del PT på gymmet som jag var medlem i förr som bara hjälpte kvinnor och smörade för dom, där kan du snacka om skäl till avsked, men jag hade missat den detaljen att han var dömd sedan innan, det skulle ju klart försvåra att han har det jobbet i mina ögon, han är kanske egenföretagare
Citera
2024-08-26, 09:39
Medlem
Blir detta prejudicerande?

Alltså är köp av en massage och efterföljande gulli-gull 2 separata händelser.

Fritt fram för HE alltså så länge som denna inte betalas i efterskott..
Citera
2024-08-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Har fortfarande inte framkommit hur detta blev en rättegång? vem anmälde vem? sett en del PT på gymmet som jag var medlem i förr som bara hjälpte kvinnor och smörade för dom, där kan du snacka om skäl till avsked, men jag hade missat den detaljen att han var dömd sedan innan, det skulle ju klart försvåra att han har det jobbet i mina ögon, han är kanske egenföretagare

Det blev en rättsfråga av det för att en av kvinnorna anmälde massören för sexuella övergrepp - polisen kollar då igenom hans kunder och hittar denna kvinna som kontaktas.

Då framkommer det att kvinnan haft sex med massören ett flertal gånger och DÅ kommer frågan om det helt plötsligt var så att kvinnan kunde misstänkas för köp av sexuell tjänst.

Kvinnan kontaktades alltså först för man kunde tro att hon var ett brottsoffer men när de hör vad hon säger så blir det istället så att hon kan misstänkas vara en gärningsman.

Nu valde polisen och åklagare att inte gå vidare med detta då de ansåg att kvinnan inte betalat för sexet.

Enda anledningen till att vi kan läsa om detta är för att någon fick tag i förundersökningen där detta framgår.

Här kan du läsa om det fallet:

(FB) Massör i Malmö fälld för våldtäkt
Citera
2024-08-26, 09:43
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det blev en rättsfråga av det för att en av kvinnorna anmälde massören för sexuella övergrepp - polisen kollar då igenom hans kunder och hittar denna kvinna som kontaktas.

Då framkommer det att kvinnan haft sex med massören ett flertal gånger och DÅ kommer frågan om det helt plötsligt var så att kvinnan kunde misstänkas för köp av sexuell tjänst.

Kvinnan kontaktades alltså först för man kunde tro att hon var ett brottsoffer men när de hör vad hon säger så blir det istället så att hon kan misstänkas vara en gärningsman.

Nu valde polisen och åklagare att inte gå vidare med detta då de ansåg att kvinnan inte betalat för sexet.

Enda anledningen till att vi kan läsa om detta är för att någon fick tag i förundersökningen där detta framgår.

Här kan du läsa om det fallet:

(FB) Massör i Malmö fälld för våldtäkt
Tack för upplysningen
Citera
2024-08-26, 09:44
Medlem
MrDonutss avatar
Dagens snubbar (fb-dase ”mannen) ärr lika gnälliga som feministerna.. om inte värre

Är inte de här samma fall med kommun/skolkvinnan?
Tråd finns väl redan?
Senast redigerad av MrDonuts 2024-08-26 kl. 09:47.
Citera
2024-08-26, 09:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Polisen hade behövt göra en bättre utredning för att få henne dömd. Hennes historia är i en juridisk mening inte orimlig och måste därför motbevisas för att få henne dömd.

- T ex uppgiften om att de inte blev intima förrän efter 10 besök.

- Eller om det går att visa att hon efter 10:e besöket började betala mer.

- Eller om det går att visa att hon inte alls varit fysiskt närvarande 70 ggr, utan kanske bara betalat vid två olika tillfällen för varje träff.

- Eller om man kan se att hon gjort massa kontantuttag i anslutning till träffarna.

Så det här ligger helt klart på rättsväsendet. Kanske har de redan kollat upp de här sakerna, kanske har de inte inte kollat tillräckligt. Kanske (stort kanske) talar hon sanning.

Hade omständigheterna varit identiska tror jag inte en man hade dömts heller, men möjligtvis hade man granskat omständigheterna hårdare. Vem vet.
Citera
2024-08-26, 09:47
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Sammanlagt har kvinnan betalat 50000 kronor för sexuella tjänster under ett år.

Hade åklagaren gjort samma bedömning om könsrollerna var de motsatta?
Vad är det för matriarkala normer som smugit sig in i rättssystemet?
Är det anti-feministiskt att inte låta kvinnor ta ansvar för sina handlingar?

Sexköpslagen är bara till för att förtrycka män. Kvinnliga influensers kan prata öppet i sociala medier om sina sexköp på massagesallonger och bli hyllade som några feministiska ikoner samtidigt som män som betalar för en kukmassage ska jagas och lynchas.
Citera
2024-08-26, 09:51
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
En aspekt är väl att sexköpslagen har som mål att skydda traffikingoffer, den manliga massören är knappast ett offer här i den meningen...

Därmed inte sagt att inte samma lagar ska gälla för kvinnor och män.
Men det kan ju i någon mån påverkat åklagarens ställningstagande.
Fast det finns ju fullt av män som åkt dit för att de köpt sexuella tjänster av kvinnliga massörer som inte är traffikingoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in