Citat:
Ursprungligen postat av
Gugugaga
Kanon, då har du stor chans att få ordning på det och i alla fall få varannan vecka.
Hyra där man bor betalar man ju i regel. Ett boende kostar ju kontinuerligt pengar, uppvärmning, slitage - saker och ting måste repareras, samfällighetsavgifter, avlopp och så vidare. Det är väl självfallet du betalar där du bor?
Däremot betala halva elräkningen för era barn är ju inte vettigt om ni redan gjort slut. Ni (du inkluderat) verkar ha haft märkliga ekonomiska förehavanden.
Men det jag menar varannan vecka bör du kunna få ändå, eftersom det inte finns mycket att gå på kring olämplighet. Det är ett helsike att vara utan barn, men håller han barnen från dig, så kommer det ligga i fatet för honom längre fram.
Nu tror jag inte du läste hela texten. Vi ägde ett hus där vi betalade 50/50 av allt. Jag köpte även ut honom när vi separerade.
Han ”ärvde” en sommarstuga som han egentligen tog på olovliga grunder efter hans pappa dog. Enskild egendom. Han begärde att jag skulle betala honom 250 000 kr för att rusta upp huset och borra en brunn. Gjorde jag inte det så skulla jag betala hyra, 5000 kr per vecka. Likadant med båt. Han ville köpa en båt. Jag ville avvakta. Betalade jag inte 2/3 av båten så fick jag betala hyra av båten. 7000 kr per vecka plus bensin.