2024-08-26, 01:36
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du tror att lobbying inte existerar då, eller vadå?

Konsensus går att köpa skrev jag tidigare, inget märkligt med det, precis som att köp vad som helst.

Men vad gör du här förresten? Du bidrar aldrig med något till tråden, dvs. det som officiellt betraktas som konspirationer.

Men det har ju du, jag har fått lite tips på personangrepp som du kastat dig med fram och åter som om du hade tourettes.

Med din logik ska jag definitivt inte tro på er heller för jag ser ju vilka fejk läkare som hänvisas till på dessa trådar, kanske ni skulle undvika om ni vill bli trodd ens lite.
Citera
2024-08-26, 01:40
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Jag har ju förklarat att forskning kostar pengar. Fattar du ingenting någon gång?

Vem hade du tänkt har råd att privat finansiera denna forskning? Du?

Bevisbördan ligger självklart på vaccinbolagen, men varken dem eller du kan lägga fram bevis på att mRNA-vaccinet är säker och effektiv.

Om jag ska sponsra forskning så får du ställa dig på kontraktet, misslyckas ni med forskningen så betalar du 3x vad jag satsat på den forskningen till mig.

Men kom igen, det är DU och din personangreppskollega som vill ändra konsensus, visa det då för fan och starta en insamling. Ni måste ju ha hela Trumps väljarkår på er sida och kan han dr in pengar så kan väl ni?

Det är ni som vill motbevisa konsensus så hur jävla illa du tycker om et så är bevisbördan er och ingen annans.
Citera
2024-08-26, 01:45
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Men det har ju du, jag har fått lite tips på personangrepp som du kastat dig med fram och åter som om du hade tourettes.

Du måste lära dig att uttrycka dig mera explicit, annars framstår du som obegriplig.

Personangrepp sysslar du med själv, och även gaslighting, så spela inte skenhelig.

Försök hålla dig till ämnet fortsättningsvis.

Citat:
Med din logik ska jag definitivt inte tro på er heller för jag ser ju vilka fejk läkare som hänvisas till på dessa trådar, kanske ni skulle undvika om ni vill bli trodd ens lite.

Du har nog bra betalt för att agera troll.

Vad gör du på detta forum? Du bidrar inte någon gång med något till tråden, det som anser vara konspirationer. Det enda du är bra på är att gå off topic och sabotera tråden.
Citera
2024-08-26, 01:48
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Om jag ska sponsra forskning så får du ställa dig på kontraktet, misslyckas ni med forskningen så betalar du 3x vad jag satsat på den forskningen till mig.

Men kom igen, det är DU och din personangreppskollega som vill ändra konsensus, visa det då för fan och starta en insamling. Ni måste ju ha hela Trumps väljarkår på er sida och kan han dr in pengar så kan väl ni?

Det är ni som vill motbevisa konsensus så hur jävla illa du tycker om et så är bevisbördan er och ingen annans.

Nej, bevisbördan ligger inte på oss som är skeptisk. Du och vaccintillverkarna har fortfarande inte kommit med övertygande bevis vad gäller påstådd säkerhet och effektivitet.

Lägg fram det nu och sluta tjafsa.
Citera
2024-08-26, 01:49
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du måste lära dig att uttrycka dig mera explicit, annars framstår du som obegriplig.

Personangrepp sysslar du med själv, och även gaslighting, så spela inte skenhelig.

Försök hålla dig till ämnet fortsättningsvis.

Du har nog bra betalt för att agera troll.

Vad gör du på detta forum? Du bidrar inte någon gång med något till tråden, det som anser vara konspirationer. Det enda du är bra på är att gå off topic och sabotera tråden.

Saboterar tråden gör ni rätt bra själva med erat hot mot användarnas familj, snack om rashygien och sånt jävla trams.

Vart har ni någon stans visat hur ni vill läsa ert problem?
Ni hatar USA, FDA, WHO FHM plus diverse myndigheter och medicin bolag. Ni vill samtidigt att FDA ska tvinga vaccin tillverkare att göra studier som redan finns, till vilken nytta när ni ändå inte tror på någon av dessa aktörer?

Så hur konstruktiv är du själv tycker du?
Citera
2024-08-26, 01:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Vaccinfanatiker är en högst passande benämning för dig.

Du är inte smart nog att kunna läsa och förstå en studies titel, du förstår inte de mest basala och fundamentala delarns av peer-review processen, men trots det så är du helt säker på att vaccin är "säkra och effektiva", för att andra har sagt det till dig.

Du har aldrig tagit del av någon forskning, och även om du låtsas läsa en studie så vet vi båda två att du inte förstår någonting av det som kommuniceras, eller vad det finns för brister i metodiken, men trots detta så har du blind tillit till auktoriteter med perversa finansiella incitament, utan någon annan anledning än att du själv är en missanpassad autist och du inte vill att din åkomma skall ses som en missbildning.

Men det är vad det är, du är vaccinskadad. Din oförmåga att knyta sociala band, att uppleva glädje och att ha en gemenskap är någonting som dina föräldrar stal för att de inte var smarta nog att kunna förstå vad det egentligen innebar.

Då jag, till skillnad från dig, faktiskt kan läsa och förstå studier, så kan jag besluta mig om vad jag litar på eller inte. Till skillnad från dig så har jag inte blind tillit till någonting, för att jag inte är en svagbegåvad idiot, utan jag granskar den information som finns för att därefter göra en riskkalkyl och analysera det från ett kritiskt perspektiv.

Jag behöver inte ändra konsensus, om någonting så är det bästa att vi övertygar de dummaste i samhället att vaccinera sig mer. Som vi vet, så är det P.hDs som är mest skeptiska, och människor med en kandidat och master som är minst skeptiska. Småakademikerna har blivit hjärntvättade, men är för dumma för att kunna analysera studieteknik och data, varför de blint litar på auktoriteter.

Det är midwittens kors att bära, att aldrig vara smart nog för att kunna ta ett bra beslut och hela tiden måste outsourca sin existens till andra människor. Du är närmast en parasit eller en amöba, om man försöker likställa din existens till något annat.

Så ja, vaccinera de dummaste och de normalbegåvade, så håller vi oss andra hälsosamma, smarta och bättre.

Lycka till med din förtida död, ta lite boosters och dräp föräldrarna när du håller på.

Är det mig som person tråden handlar om eller tänker du försöka en ny taktik?

Har inte sett en enda ansats från er i tråden hur ni ska ändra rådande konsensus för alla aktörer misttror ni men ni vill ändå de ska utföra forskning ni inte tror på.
Hur tänker ni där egentligen?
Citera
2024-08-26, 01:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej, bevisbördan ligger inte på oss som är skeptisk. Du och vaccintillverkarna har fortfarande inte kommit med övertygande bevis vad gäller påstådd säkerhet och effektivitet.

Nu finns det forskning som säger att vaccin är säkra. Du tror inte på forskning.
Citera
2024-08-26, 01:53
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Bevisbördan ligger ALLTID på den som går emot konsensus.
Så frågan är vad ni tänker göra åt det då ni är högst ovilliga att ta tag i det, det ska andra göra tycker ni.
Citera
2024-08-26, 01:55
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu finns det forskning som säger att vaccin är säkra. Du tror inte på forskning.

Nej du kan inte säga att vacciner är säkra med så många skadade och döda, då ljuger du, eller din pseudovetenskap (aka forskning).
Citera
2024-08-26, 01:58
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Bevisbördan ligger ALLTID på den som går emot konsensus.
Så frågan är vad ni tänker göra åt det då ni är högst ovilliga att ta tag i det, det ska andra göra tycker ni.

Nej, konsensus är inte vetenskapliga bevis. Bevis måste framläggas så att alla kan göra ett informerat val kring dessa vacciner.

Kom igen nu. Har du problem? Det borde du inte ha om det är konsensus som du hela tiden påstår.
Citera
2024-08-26, 02:00
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej, konsensus är inte vetenskapliga bevis. Bevis måste framläggas så att alla kan göra ett informerat val kring dessa vacciner.

Kom igen nu. Har du problem? Det borde du inte ha om det är konsensus som du hela tiden påstår.

Helt rätt att konsensus inte är bevis, men bevis skapar konsensus och just nu är konsensus att vaccin är både säkra och effektiva.
Varför är det inte tvärt om om det nu finns så massiva överväldigande bevis på motsatsen?
Citera
2024-08-26, 02:05
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
I vår diskussion, så handlar det om din intellektuella undermålighet, självklart.

Du har gång på gång påvisat att du inte besitter kapacitet nog att diskutera sakfrågan, då du inte ens behärskar engelska eller de mest fundamentala delarna av den vetenskapliga processen.

Jag vill inte ändra konsensus, jag vill att du skall ta alla vaccin som erbjuds och mer. Hur många Covid-boosters har du tagit totalt?

Du är väldigt nyfiken på min vaccinering, du får nog fortsatt vara nyfiken på det.
Hur tänker du ändra på konsensus för det är absolut enda du kan göra om du vill ändra på statusen som den är idag.

Tror du fattat fel för jag skiter i om du tar vaccinet eller ej, jag ogillar när ni sprider ren jävla dynga omkring er utan att kunna backa upp detta ett smack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in