Citat:
Ursprungligen postat av
Salcinn
Skulle du vinna skulle de pengarna tillslut också vara borts det är bara en fråga om tid.
Du hade kanske cashat ut 90% av vinsten och sen lämnat 10% för att hobbyspela för att det är kul. När de 10% är borta sätter du in mer pengar och sen börjar jagandet. Hela vinsten och mer är borta. Bästa är att bara sluta rakt av men det är svårt och sker oftast när man är helt pank och inte kan få mer lån så gör dig själv en tjänst och sluta nu.
Ja, så är det. Finns många gånger där man tar ut pengar men spelar ju ingen roll för det är lika lätt att sätta in dom igen… Så ett uttag är aldrig samma sak som en vinst, det är ändå bara en framtida förlust.
Citat:
Ursprungligen postat av
next-chapter
Houston mot Baltimore menade jag.
Det sjuka med spel dessutom är att så fort man kommit in i en nytt "spelcycle" så är det precis som att man glömmer bort tidigare förluster man haft. Man tänker nästan bara på de allra senaste vinsterna och förlusterna men faktum är att man ofta spelat bort pengar för kanske en månad sen, några månader sen, något år sen etc. men det är precis som att man lurar sig själv att det bara är de senaste spelen som man lagt som man förlorat pengar på.
Ja dom där spelcyklerna som du kallar det för känner jag igen. Ofta är det att man spelar en hel del under intensiva perioder, när man förlorat för mycket så pausar man ett tag, och sen återvänder igen och tänker 0-0 mot spelbolagen. Fast dom egentligen redan leder med 0-43 sett över hela livet. Kanske är bra på ett vis dock för det gör att man inte jagar förlusterna längre.
Bäst vore dock om man gav fan i att börja en sån cykel. En dag i taget tror jag man behöver tänka och se varje dag som en bedrift. Jag har själv haft flera små återfall men senaste 2 åren har jag satt in kaffepengar jämfört med hur jag spelade förr; så någonting har ju blivit bättre. Dessutom har jag raderat alla Livescore appar och håller mig inte alls lika uppdaterad kring sport längre…
Väldigt skönt att kunna se en film tillsammans med barnen och ägna hela helgen åt familjen istället för att vara på en annan plats mentalt där man följer ett spel, planerar strategier och nästa spel.. Man är så jävla frånvarande så det är skrämmande. Det tar ju upp typ all tankeverksamhet.