2024-08-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Handlar inte heller om det.
Kommer experterna få läsa alla 3000 papper, eller bara speciellt utvalda papper?
Kommer tv4 ta med hela experternas uttalande eller kommer dem klippa bort saker dem inte vill ha med i dokumentären?
Det har ju hänt förut att folk gått ut och klagat eftersom tv programmen klippt deras intervju så den blivit vinklad till det produktionen vill få fram.
Exakt!

( jag kommer att vara sparsam med mina inlägg ikväll, dels för att jag inte är ensam och dels för att jag är onykter).
Citera
2024-08-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Det stämmer inte. Mydighetspersoner är inte vanliga lekmän. De är yrkesutbildade och går under diverse sekritesslagar och dyligt.
Haha skojar du med mig? Jag tror det är bäst av vi avbryter diskussionen här för du vet inte vad du pratar om, dina antaganden här är tagna från luften. Tror du det är över människor som sitter och arbetar på våra myndigheter? Säkert att några av dom har en yrkesutbildning men för fan.
Citera
2024-08-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Hahahaha, för att få ta beslut över en person så krävs det att du har en utbildning i form av Polis, Socionom, Läkare, jurist, psykolog, lärare, ja? - Vad är det som du inte förstår? Tror du att receptionisten på en vårdcentral kan skriva ut receptbelagda medicamenten åt dig?
Tror du dom lägger ner sin själ i besluten? Du har en övertro på myndigheter. Min poäng här är att oavsett om en myndighet menar något så är det långt ifrån hundraprocentigt. Receptionisten hade förmodligen gjort ett likvärdigt arbete.

Som en annan användare skrev så har dom konstaterat att relationen mellan sonen och mamman inte var bra, det går väl inte att säga emot för mig heller.

Förövrigt så är väl socionomer ett skämt bland akademiker men det är ju en annan diskussion
Senast redigerad av antonio-puerta 2024-08-24 kl. 22:46.
Citera
2024-08-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är det inte dags för Joke att ta ställning mot mobbingen NU?

Just nu stödjer Joakim mobbare och står bakom deras mobbing.

Och tv4 stödjer och står bakom Joakim och all den mobbing han står för.

Nya infallsvinklar hela tiden från dig.

Jag tänker att du personligen inte är inblandad utan en högst alldaglig åskådare som har din sanning baserat på det du hör från ett håll och har en enastående förmåga att få andra att följa din intensitet i din totala avsky mot bla Jocke. Så till den milda grad att du redan nu vet att dokumentären är baserat på lögner om ett barns upplevelser och hur det påverkar livet som vuxen.
Du far med påhitt, kanske för ditt eget höga nöjes skull, kanske för att ha makt att göra om ett barns barndom. Ett barn som du inte kände, eller hur? Du var ju inte där.

Det handlar inte om Jocke som vuxen utan om detta barns utsatthet.

Jag personligen litar mer på tex fosterföräldrarna än en eller flera random användare här som mest bara får panik å mammans vägnar och är redan nu, innan dokumentären finns att se, ordentligt kränkta och vet att allt är fakte.

Det är banne mig helt otroligt att uttala sig om något ingen har sett än.

Hur går det med ticktackandet? Du måste väl ha räknat ner till noll nu?
Citera
2024-08-25, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och ända bryr sig inte olika producenter ett skit om vad du skriver eller någon annan som försöker sänka honom.
När ska du förstå att han är inte så illa omtyckt som du vill framstå, det är några få hatare här inne som inte kommer någonstans med sina anklagelser.

Ja så är det. Det är ett väldigt få antal människor som frenetiskt försöker sänka honom. Hur kan han med sina medarbetare tex få Kristallen 4 år i rad om han är så hatad? Hur kan han få så många tv-uppdrag om han nu är så hatad? Och hur kan människor som avskyr honom så djupt lägga så mycket tid av sitt liv på just honom?
De flesta här vill diskutera och möta varandras olikheter, men så har vi den LILLA skaran som inhalerar honom.
Citera
2024-08-25, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Först o främst ni försöker för mycket och de har blivet intressant,

Vad döljer ni vad får inte komma fram ??
Och de där snacket om att A inte vill ha kontakt är rent skit snack,
Törs hon det vad hände när hon (Lånade) bilen i Vadstena,
Varför gick T och drack i kulvertarna på US för eller RIL för ni som är tillräckligt
Gamla.
Joakim hade en bra barndom innan fröken Andersson träffade berg.
Mörka rum o händer i röven som sexåring.
Tycker faktiskt du Annicka verkligen ska berätta vad som egentligen hände
Och vad du har skyddat i så många herrans år.
Bra kämpat små troll men sanningen kommer alltid fram
Och man får stå för sina val i livet.
Och eftersom du inte är gift Annica så byt tillbaka för att hedra dina föräldrar.

Du skriver något intressant här. Det var först när Tomas kom in i bilden som det blev svårt för Jocke. Jag har tänkt den tanken eftersom det, tyvärr, är väldigt vanligt att när den ena parten har barn från ett tidigare förhållande så blir barnet en ständig påminnelse om den förra partnern och det kan bli ett slags lejonhanebeteende.
Citera
2024-08-25, 10:09
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?
Jacke har aldrig sagt att hans mamma ljugit, Jacke har aldrig ifrågasatt sin mamma.
Det var när Jacke pratade med Chrippa om hur han uppfattade att dokumentären var vinklad till Jockes fördel som Chrippa ville delta utan klippning, vilket inte gick så chrippa och föräldrarna drog sig ur.

Jag vet att Jacke har tagit med sig papper till mamman och ifrågasatt henne om det som står där.
Om du inte tror mig så kan du fråga Jacke själv, eller kanske mamman, varsågod.
Vad jag vet så har Jacke ifrågasatt flera saker.
Som sagt sanningen kommer alltid fram förr eller senare.
Citera
2024-08-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Står du bakom grooming?

Tycker du Joke har rätten att tillskansa sig sex av minderåriga små flickor som är plakat?

Tycker du om att ljuga? Mår du bra av de? njuter du lite extra när du tror att du kommit på en extra bra lögn? Kanske du går igång lite extra.
Men även denna gång kommer det bli platt fall som med allt annat du gör & skriver.
Citera
2024-08-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja så är det. Det är ett väldigt få antal människor som frenetiskt försöker sänka honom. Hur kan han med sina medarbetare tex få Kristallen 4 år i rad om han är så hatad? Hur kan han få så många tv-uppdrag om han nu är så hatad? Och hur kan människor som avskyr honom så djupt lägga så mycket tid av sitt liv på just honom?
De flesta här vill diskutera och möta varandras olikheter, men så har vi den LILLA skaran som inhalerar honom.

Jag vet, ganska komiskt ändå, alltså tv vill ju ha honom.
Så många år folk har försökt att sänka honom och det går fortfarande inte för det finns inget att sänka honom för.
Nu är det dags att gå in och rösta igen tycker jag 🤩
Senast redigerad av mutemute123 2024-08-25 kl. 10:39.
Citera
2024-08-25, 11:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nya infallsvinklar hela tiden från dig.

Jag tänker att du personligen inte är inblandad utan en högst alldaglig åskådare som har din sanning baserat på det du hör från ett håll och har en enastående förmåga att få andra att följa din intensitet i din totala avsky mot bla Jocke. Så till den milda grad att du redan nu vet att dokumentären är baserat på lögner om ett barns upplevelser och hur det påverkar livet som vuxen.
Du far med påhitt, kanske för ditt eget höga nöjes skull, kanske för att ha makt att göra om ett barns barndom. Ett barn som du inte kände, eller hur? Du var ju inte där.

Det handlar inte om Jocke som vuxen utan om detta barns utsatthet.

Jag personligen litar mer på tex fosterföräldrarna än en eller flera random användare här som mest bara får panik å mammans vägnar och är redan nu, innan dokumentären finns att se, ordentligt kränkta och vet att allt är fakte.

Det är banne mig helt otroligt att uttala sig om något ingen har sett än.

Hur går det med ticktackandet? Du måste väl ha räknat ner till noll nu?
Så du tycker inte det är konstigt att minnas en barndom när man är 31 år gammal, snälla mamman och dem onda fosterföräldrarna.
Och sedan när man är 40 minns man en helt annan barndom, onda mamma och dem snälla fosterföräldrarna.
Det är helt normalt i din värld?

Normalt kanske man minns saker man glömt, men man brukar inte radera hela den barndom man minns fram till man var 30+, och helt plötsligt minnas en helt ny barndom. Det är inte normalt.
Citera
2024-08-25, 11:25
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag vet, ganska komiskt ändå, alltså tv vill ju ha honom.
Så många år folk har försökt att sänka honom och det går fortfarande inte för det finns inget att sänka honom för.
Nu är det dags att gå in och rösta igen tycker jag 🤩
Jocke finns ju inte ens med som en av dem man kan rösta på i kristallen?
Citera
2024-08-25, 12:10
Medlem
Citat:
Så du tycker inte det är konstigt att minnas en barndom när man är 31 år gammal, snälla mamman och dem onda fosterföräldrarna.
Och sedan när man är 40 minns man en helt annan barndom, onda mamma och dem snälla fosterföräldrarna.
Det är helt normalt i din värld?

Normalt kanske man minns saker man glömt, men man brukar inte radera hela den barndom man minns fram till man var 30+, och helt plötsligt minnas en helt ny barndom. Det är inte normalt.

Menar du att myndigheter samt fosterföräldrarna har planterat in minnena som Jocke minns?
Det har alltså inte hänt.

Har du hört talas om förträngda minnen som ofta uppstår vid trauma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in