2024-08-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
När något händer kommer Telegram vara fullt med info. Tills dess vet ingen något.
De rapporterade redan att en svärm av drönare gick mot kerch, mina ryssvänner rapporterar att rostov är under attack ,men de har svårt att kontakta telegram ikväll.
Citera
2024-08-24, 22:25
Medlem
AndersPersson99s avatar
Wilderang skriver på cornucopia att Elon Musks köp av Twitter var medfinansierat av Oligarker som Putin styr över och det gör att Elon jobbar åt Ryssland.
Jag fattar ärligt inte. Skulle detta vara sant? Det låter så orealistiskt att en i övrigt hyvens kille som Elon skulle låta sig köpas av en blodtörstig diktator. För mig luktar det hästskit långa vägar men jag vet såklart inte hur det ligger till. Men mönstret är tydligt, så fort nån motsätter sig woke-propagandan så styrs de helt plötsligt automatiskt av Putin. Jag köper det inte, men det gör mig ändå fundersam.
Wilderäng har en blogg som skapar innehåll med ett visst värde, men han dras med vissa trovärdighetsproblem...

Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Någon som har info om drönarattacken som gick mot kerch eller Rostov ikväll?

Det undrar jag med.
Citera
Avslutad
Mycket hopp om en ytterligare ukrainsk offensiv nu. Jag tycker det vore olyckligt

Man har haft en viss framgång i Kursk, men drar man igång nåt liknande eller större nu så riskerar det att bli soppa av allt

Så det man bör göra är att ta det lugnt. bara ta det lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Medan kriget rasar, förhandlades det i hemlighet om de-eskalering mellan Ryssland och Ukraina:

https://www.lemonde.fr/en/international/article/2024/08/24/war-in-ukraine-secret-talks-between-moscow-and-kyiv-disrupted-by-kursk-offensive_6721094_4.html

Men de lyckades inte komma fram till något.

Klart dom inte gjorde för ingen litar på vad Ryssland säger.
Citera
Medlem
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1827418134753448381

Flera ukrainska missildrönare på väg mot Krim, enligt ryska kanaler!
Citera
2024-08-24, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1827418134753448381

Flera ukrainska missildrönare på väg mot Krim, enligt ryska kanaler!

De svängde mot rostov,
Citera
2024-08-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Wilderang skriver på cornucopia att Elon Musks köp av Twitter var medfinansierat av Oligarker som Putin styr över och det gör att Elon jobbar åt Ryssland.
Jag fattar ärligt inte. Skulle detta vara sant? Det låter så orealistiskt att en i övrigt hyvens kille som Elon skulle låta sig köpas av en blodtörstig diktator. För mig luktar det hästskit långa vägar men jag vet såklart inte hur det ligger till. Men mönstret är tydligt, så fort nån motsätter sig woke-propagandan så styrs de helt plötsligt automatiskt av Putin. Jag köper det inte, men det gör mig ändå fundersam.
Wilderäng har en blogg som skapar innehåll med ett visst värde, men han dras med vissa trovärdighetsproblem...

Det undrar jag med.

Hyvens kille?! Du tycker musk är "hyvens"?
Citera
2024-08-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Det undrar jag med.
Kadyrov kör ju omkring i en Cybertruck med maskingevär på flaket och är helt lyrisk Elon-fanboy. Han tackar Elon för bilen och ber honom att besöka Tjetjenien.

Varför denna västhatande islamisttomte gillar Elon Musk så mycket, det tåls ju att funderas på.
Senast redigerad av Chillgren 2024-08-24 kl. 22:35.
Citera
2024-08-24, 22:37
Medlem
Man kan hata slumpen och det blir väl lite väl mycket Musk här och där i fråga om Ukraina och Ryssland. Han ligger ju även bakom StarLink som Ukraina är rätt så beroende av för sina framgångar inom kommunikation.

Samtidigt vet man det är många som snackar skit om Musk eftersom han stödjer Trump.

Många är inte så glada heller han är framgångsrik och startat flera företag som blivit riktigt stora. Vet inte om någon annan som startat så många framgångsrika företag som Musk.

Han är oerhört rik och kan påverka både här och där. Frispråkig och skriver ofta uttalanden som man kan ha många olika åsikter om.

Jag tycker ändå detta i grunden är ett problem som USA får hantera. Det är inte vi här i Sverige som kan göra nåt eller Ukraina eller för den delen Ryssland. Men man får vara medveten om att ryssarna har vänner på de mest oväntade positioner.
Citera
2024-08-24, 22:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mycket hopp om en ytterligare ukrainsk offensiv nu. Jag tycker det vore olyckligt

Man har haft en viss framgång i Kursk, men drar man igång nåt liknande eller större nu så riskerar det att bli soppa av allt

Om du oroar dig för deras kommande offensiv känns det bättre. Då tror jag den kommer leda till många positiva resultat för Ukraina (och därmed Sverige).

Ryssäcklen och deras hantlangare oroar sig över nya attacker nästan dagligen nu. Nerverna är på helspänn
Citera
2024-08-24, 22:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Tvärtom. Ryssland är på dekis nu och Ukraina kan slå in mer än en kil nu i Putins korthus….
Citera
2024-08-24, 23:15
Medlem
Citat:

Börjar du bli nervös? Oroa dig inte, barnamördare v.puttin skiter knäck i sin bajsväska. rysseriet skickar hundratusentals soldater framåt och hoppas den andra sidan får slut på kulor medan Ukraina tänker till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in