2024-08-24, 17:39
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Inte alls. Jag försöker få läsare att förstå att deras sätt att se på orsak spelar roll för vad de tycker om kriget. Inte just de jag diskuterar med då, de kommer aldrig att ändra sig. Men då ser läsare att de inte har bra argument.

Hur tänkte du nu? Svenska folket och svenska regeringen står väldigt långt ifrån dina lögner. Det finns ingen svensk som kommer ändra sig för att en ohederlig ryss- och Lenin-apologet maniskt shitpostar trams på flashback.

Svenska folkets åsikter om Ukraina

To what extent you agree or disagree with each of these actions taken. (%)

Imposing economic sanctions on Russian government, companies and individuals
95% agree

Providing financial support to Ukraine
95% agree

Financing the purchase and supply of military equipment to Ukraine
93% agree

Providing humanitarian support to the people affected by the war
97% agree

https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=92207

Utrikesminister Tobias Billström i färsk intervju i DW om Sveriges position

In an exclusive interview with DW, Sweden's Foreign Minister Tobias Billström has tacitly backed Ukraine's offensive into Russian territory. Billström said "everything thing that can hamper Russia's ability to do Ukrainians harm is a good thing". Sweden's top diplomat added that Stockholm has placed no restrictions on the weapons it has supplied to Ukraine

https://www.youtube.com/watch?v=4fCSvV0dhnQ

Utrikesminister Tobias Billström i lång intervju i GP:

"Stödet till Ukraina är den absolut viktigaste uppgiften för den svenska regeringen, poängterar Billström. Ingenting annat är så viktigt som att Ukraina vinner kriget."

https://www.gp.se/nyheter/varlden/billstroms-harda-ord-mot-israel-brutala-effekter.36668740-b734-4992-9206-2be6f4281d5c
Citera
2024-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: Föreställ dig själv att ljuga i en tråd i 2,5 år och du får noll i utdelning. Du har misslyckats kapitalt med att lura över någon på ryssens sida och ingen vill ha med dig och dina lögner att göra. Samtidigt lider ryssland nederlag i kriget och lögnbubblan om russia stronk punkteras. Alla 1000+ inlägg med lögner har varit helt förgäves. Då blir det svårt att kontrollera bitterheten och alla möjliga vanföreställningar släpps ut ur den störda hjärnan.

I Ukraina firas de ukrainska hjältarna som befriats från tortyren i rysk fångenskap. Ryska dräggen har vägrat utväxla fångar i flera månader men blev så pass desperata att de snabbt gick med på fångutväxling på ukrainas självstänghetsdag.

Bilder från rysk stats-tv visar yngre värnpliktiga i 20-års ålder som ryssen fått i utväxlingen.

The Russians released a video of their returning POWs and, just as I thought, they are mostly young Russkiye conscripts captured recently in Kursk.

The ruling class in Russia are nothing more than racist elitists that consider anyone that is not a pure Slavic Russian to be expendable cannon fodder. You can burn through Storm-Z izgoi in meat assaults all day long, but the Kremlin will move heaven and earth to preserve the lives of the chosen Russkiye and to bring them home to their mothers.

https://x.com/UKikaski/status/1827321000737882369

Mmm.. med tanke på hur dom ser ut så lär det väl handla om priviligierade slaviska ynglingar, värnpliktiga som knappast är tränade för strid. Enligt egna vittnesmål iaf. En påstod sig ha varit på en skjutbana vid två tillfällen men legat inne i över 3 månader.

Nu fick dom iaf se lite action, fått träffa ukrainska soldater som kämpar för något, som bjuder på cigg och behandlar dom väl på ett sätt dom aldrig kunde föreställa sig. Några dagar av spänning och upplysning.

Ska bli intressant att se var dessa gossar hamnar härnäst, ger putler dom medaljer, skickar dom till fronten eller helt enkelt gömmer dom under sina mammors kjolar?
Citera
2024-08-24, 17:42
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
By the end of autumn, Lithuania will supply Ukraine with over 5,000 drones and 10 short-range air defense systems, according to Lithuanian Prime Minister Ingrida Šimonytė. The aid package will also include anti-drone equipment, other gear, and ammunition. Additionally, the Lithuanian government will allocate 0.25% of its GDP annually for support to Ukraine.

https://t.me/noel_reports/16414
Bra support från ett så litet land
Citera
2024-08-24, 17:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
FN har spelat mycket kraftigare roller i påtryckningar och diplomatiska förhandlingar i många andra konflikter. I det här kriget är det svårt med att använda FN-trupper, utan att det nödvändigtvis är FNs fel. Jag kan inte se något fel där de borde ha satt in FN-trupper men inte gjorde det. Förutom att de kunnat stå för en humanitär korridor.

OSSE försökte, men blev inte insläppta.

Har Putin och Ryssland haft frågan uppe i FN, innan 2014?
Jag har inte hört en stavelse från Ryssland i öppna sammanhang, där man lägger fram bevis för folkmord eller vad man nu skulle lägga på bordet, som man vid den fullskaliga invasionen, framlade som orsak och giltighet för den aggressiva handlingen.
Men du, har väl så klart länkar och bevis krIng detta. Något som FN och världen har missat.
🤔
Citera
2024-08-24, 17:48
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ja, vad ska man säga.
Personen har någon form av störning.
Alla inlägg och ev debatt (notera att vissa saker undviks), är föreläsningar från ”experten” och ev motargument hanteras som korrupt, infantilt eller ska på annat sätt relataviseras.
1000 inlägg? 🤣🤣🤣

Han har gått in i den maniska fasen nu. Jag tror inte ens medicinering kan få någon effekt nu när tillståndet är så psykiskt ohälsosamt.

Polske presidenten drar ett skämt om ryska dräggen vid sitt möte med Zelenskyy.

Duda: "If Russians flee Ukraine, I will be the first to call Zelenskyy and ask him not to finish them off"

Zelenskyy: "What if my phone is busy? That happens sometimes, you call me and my line is busy". .

https://x.com/nexta_tv/status/1827355379308568968
Citera
2024-08-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Den delen av gränsen var lätt bemannade av ryska soldater eftersom ryssarna troligast tyckte det var bättre att ha fler i Donbas och i söder. Det var ju få som trodde att Kievregimen frivilligt ville öppna en ny front och då offra hela Donbas. Nu är det ju gjort och ukrainarna har satt sig själva i en ficka där ryska reserver som anslutit nu plockar bort ukrainska soldater och utrustning. Det sista jag hörde var att 5200 ukrainska soldater blivit dödade och skadade där och vad det gäller utrustning är det en katastrof det med. Det hela var desperat politisk PR och man ville nå kärnkraftverket vid Kursk för att få ryssarna att förhandla om något, oklart vad eftersom ryssarna inte förhandlar på det viset (se vad som hände med Tjetjenien och senare deras terrorister). Det är många militära analytiker i väst som undrar varför ukraina påskyndar sitt nederlag med utrustningen från väst.

Samma visa. Ryssarna gick i februari 2022 in på samma enkla sätt som Ukraina nu gjorde i mycket mindre skala. Det är så det ofta brukar vara om en gräns inte är befäst och inte tillhör en front. Sen tar det ett tag att få dit reserver och mala på och både Ukraina och Ryssland har upplevts samma. Nu lyckades ju Ryssland med sitt mål då att tvinga fram förhandlingar i Turkiet med Kievregimen men NATO och gänget satte stopp för det i mars 2022, man ville ha krig. Ett lyckande och misslyckande och här är vi med Ukraina som ett stort offer på västs altare.

Det var bara Ryssland som ville ha krig. Det var därför man anföll. Det var därför man ställde krav i förhandlingarna som var omöjliga för Ukraina att gå med på.
Om inte Ryssland ville ha krig så skulle det inte vara något krig.
Citera
2024-08-24, 18:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Så om det var Yanukovich som startade kriget så hade du haft en annan uppfattning?
Det är klart att man har.
En icke existerande situation verkar onödigt att fundera över.
Citera
2024-08-24, 18:04
Medlem
Citat:
Så om det var Yanukovich som startade kriget så hade du haft en annan uppfattning?

Är det inte dags att sluta resonera som ett barn?
Citera
2024-08-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det återstår att se. Hur som helst bygger Ukraina nu en arsenal. Så att man kan anpassa bekämpningen och nå bästa resultat. Dom mycket primitiva drönarna som ser ut som ett gammal flygplan har också varit effektiva.

Ja, Ukraina gjorde ett medvetet val genom att satsa på att utveckla drönarförmågan framför att utveckla nya missiler av ett mer klassiskt mått eller hur man ska uttrycka det.

Det blir intressant att se var dom landar i när det gäller uppgradering av bla sin Neptun dock.

Flera amerikanska källor vittnar om att det finns stort förtroende för ukrainsk ingenjörsskap iaf. Det viktiga är nog att Ukraina har medel som stödjer R&D och produktion.

Gissar att du menar den ukrainska drönaren byggd på ”gammalt flygplan” dvs ukrainska tvåsitsiga A-22 Foxbat?
Har inte sett väldigt många attacker där denna används även om den är väldigt intressant med tanke på vad den kan bära.
Citera
2024-08-24, 18:18
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ja du har nog rätt i att Flashback blivit rätt oviktig för opinionsbildning och rationell diskussion i Ukrainakriget tyvärr. Men många bäckar små. Jag är också besviken på just Sverige, hade högre tankar om svenska folket och vårt parlament. Ukrainakriget har varit intressant, lärorikt och oroväckande.

Vi har inte sett några opinonsundersökningar på länge (det du länkar är gammalt), men jag har inget större hopp.

Minns du skrev till mig privat där du berättade att du inte längre levde i Sverige? Hur kan en människa opponera sig om vad en svensk tycker om man inte levt i Sverige på ett tag? Genom att försöka förstå sig på Flashback, andra forum och med de få kontakter man har i Sverige?

Jag lever inte i Sverige men jag förstår hur en svensk tänker. Du som den anarkist du speglar upp genom din profilbild (Emma Goldman) borde väl ändå förstå hur en svensk tänker?

"Goldman's anarchism was intensely personal. She believed it was necessary for anarchist thinkers to live their beliefs, demonstrating their convictions with every action and word. "I don't care if a man's theory for tomorrow is correct," she once wrote. "I care if his spirit of today is correct."

https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_Goldman

Äsch... Helt off topic så ursäkta mig för det!

OT:

Ukrainian Jet drone “palanytsa” (med bilder)

https://t.me/pilotblog/15168
Citera
2024-08-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cigge3
Alla mina inlägg tas bort av pro ukrainska moderatorer, så varför ska jag vara seriös. du kan ta och stoppa upp din näve i ditt rektum, det du känner där är ukraina och och väst skitländer.

Om jag bytt ut ukraina mot Ryssland då hade det få stå kvar

Jaha, jag är ansvarig för moderatorerna?
On topic vill jag påpeka att all forskning och all teknik som är relevant för Rysslands invasion, har kommit från Väst.

Kärnvapnen som Putin hotar med, kommer tex från Väst.

Ryssland är i princip värdelöst när det gäller forskning och spetsteknik, precis som Sovjet

Jag väntar fortfarande på att du ska förklara hur och när Ukraina slutar finnas.

Tråden är proppfull med proryska inlägg.

Du får också vara med, stackars ryssvän.

Jag läste förresten idag att Rysslands ekonomi förstörs pga kriget. Hur känns det?
Citera
2024-08-24, 18:23
Medlem
CanisMinors avatar
On Ukraine's Independence Day, the Ukrainian military intelligence agency (HUR) hacked Russian providers, blocking dozens of industrial sites in Russia. Users in Russia are reporting widespread disruptions, and at least 70 terabytes of data have been compromised. Ukrainian hackers replaced the affected websites with messages supporting Ukraine.

https://t.me/noel_reports/16417
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in