Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Det tror jag inte.. dom flesta håller nog bara rätt låg profil just nu inför den kommande offensiven dom planerar mot alla som är inblandade I kurskinvasionen.. vet inte om det gäller bara Ukraina eller fler tex dom som arbetat med Ukraina i det här som tex med vapen och underrättelser. men det är något på gång verkar det som.. Eller det jag läst och hört iallafall.
Vi får veta inom kort, för det är ganska mycket försent att starta en större offensiv om en månad.
Min gissning är att Ryssland behöver hela vintern på sig att få tillräckligt med resurser för att mota bort ukrainarna, men då har å andra sidan ukrainarna byggt försvarsanläggningar som blir hårda att komma igenom.
Sedan är det väldigt mycket spaning, artilleri, drönare och långdistansvapen som kommer fortsätta oavbrutet över vintern så det är ganska jobbig situation överhuvudtaget för båda sidor. Modernare vapen för att slå hårt mot fiendens bakre försvar helt enkelt. Produktionen, förvaring av ammunition och bränsle, försörjningslinjer. Det är där det riktiga kriget pågår.