2024-08-24, 14:38
Medlem
Det beror på vilka saker du har. Om du bor i en stad som har en sådan där indoor loppis, i Göteborg fanns i stan Kommersen och där hyrde jag bord. Jag sålde för ok pengar och sista två timmarna dumpar man priset för att man inte orkar ta med tillbaka. Och det som
blev kvar lämnas in till Myrorna, eller Emmaus som fanns i närheten. De människor som då kom dit var stammisar eller ocskå sjuka människor som bara måste handla, så de köpte fastän de inte behöver prylarna.

Vet ej om köpkraften finns på bakluckeloppisar.
Citera
2024-08-24, 14:42
Medlem
Dollmens avatar
Böcker värdelöst. Skivor går bra. Förstärkare, grammofoner, bandare, går för 300-500. Gamla skinjackor, skor stora storlekar. Brukar alltid finnas mycket barnsaker så inget att satsa på. Jag brukar sälja för 1000-3000.
Citera
2024-08-24, 14:50
Medlem
plaskets avatar
Verktyg och andra manliga prylar kan man sälja hur mycket som helst av. Böcker, kläder och krimskrams är bättre att slänga eller skänka till välgörenhet.

Säsongsbetonade grejer som julpynt och trädgårdsprylar är också lätt att sälja vid rätt säsong.
Citera
2024-08-24, 15:27
Medlem
neomunaas avatar
Tror inte du får mer än ett par tusen som mest. Man gör det mer för det är mysigt att få vara ute, och även prata lite med andra samlare, och se andras krimskrams. Jag också tjänade mina första 20 000 när jag fortfarande var under 18 på loppishandel. Men jag gör det inte för pengarna, utan för är lillgammal och gillar loppisar och fina samlingar. Disnot: Man kan se mig i publiken till tvprogrammet antikrundan hela två gånger för säkert 10 år sen...

Men vad jag fått in på en dag vid några olika tillfällen:
50-500~ skräp och skrot
1000-1500~ kuriosa och prydnader
1500-3000~ vinylsamlingar, samlarobjekt, mynt
10000 - 15000+(flera tillällen efter varandra) retro, TVspel, pokemonkort, fina prydnader, fint porslin,

Ska det bli mer än ett par tusen måste det vara rätt dag, du måste vara ute i tid, och du måste ha turen att hitta just din köpare. Men ibland händer det och du får ett par tusen för lite böcker, eller 500 för ett klädesplagg du aldrig burit, eller 2500~ för en så udda attiralj som en "Early Southern Sugar Box" osv.
Senast redigerad av neomunaa 2024-08-24 kl. 15:45.
Citera
2024-08-24, 15:39
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Verktyg och andra manliga prylar kan man sälja hur mycket som helst av. Böcker, kläder och krimskrams är bättre att slänga eller skänka till välgörenhet.

Säsongsbetonade grejer som julpynt och trädgårdsprylar är också lätt att sälja vid rätt säsong.
Bra tips, detta påminner mig om att fina barnleksaker, allt till småbarn såsom kläder osv, sålänge de var i fungerade skick gick väldigt fort och relativt dyrt till nyblivna mammor. Säsongerna avgöra vilka typer av köpare de finns, och vad jag upplever extra mycket för loppisar. Men som jag skrev i mitt inlägg ovan, för större klumpsummer krävs det bara mycket tur, eller att du vet om vilken typ av kunder de tär på just den loppisen, fast då börjar det nästan likna detaljhandel och tappar sin charm lite.
Senast redigerad av neomunaa 2024-08-24 kl. 15:42.
Citera
2024-08-24, 15:54
Medlem
53....so whats avatar
Finns det människor som köper upp större samlingar och säljer själva?

Att ha tid med bakluckeloppis blir jobbigt, vill ha väck en massa som ligger.
Citera
2024-08-24, 16:11
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Finns det människor som köper upp större samlingar och säljer själva?

Att ha tid med bakluckeloppis blir jobbigt, vill ha väck en massa som ligger.

Det finns auktionsfirmor lite överallt som man lämnar in sina prylar till. Sedan behåller de ca 20% av försäljningspriset + 30-40:-.
Kolla på
https://auctionet.com/sv
om det finns någon i din närhet.
Citera
2024-08-24, 16:17
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Det finns auktionsfirmor lite överallt som man lämnar in sina prylar till. Sedan behåller de ca 20% av försäljningspriset + 30-40:-.
Kolla på
https://auctionet.com/sv
om det finns någon i din närhet.

Tack, kanske blir aktuellt.
Citera
2024-08-24, 16:21
Medlem
JoeDoughs avatar
Jag kom att tänka på det här med snöret. Hur långt är det, och vad kostar det?
Citera
2024-08-24, 16:27
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Är inte Tradera bättre? Det kostar ingenting att smacka upp en annons, till skillnad från Blocket. Tycker det fungerar kanon - ibland blir ens saker inte sålda, men det är ju inte hela världen för då förstår man ju att den typen av föremål inte har något värde på marknaden.

Blocket är gratis och så bra.
Jag säljer massor där.

Däremot tror jag de fortfarande tar betalt om du ska sälja din bil
Annars är det gratis sedan typ 2 år tillbaka.

På Loppis brukar jag sälja för 1500-2000
Citera
2024-08-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Funderar på om det är värt att samla ihop allt junk man har på vinden och sälja på bakluckeloppis. Är det nån omsättning att tala om? Hur mycket kan man hoppas på att få sålt för under en dag?

Jag hat sålt mycket på bakluckloppis. Ibland hela tio kronor på en dag, i annat fall runt två tusen.

Det beror på vad du säljer och vilka som vill köpa.
Citera
2024-08-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Är inte Tradera bättre? Det kostar ingenting att smacka upp en annons, till skillnad från Blocket. Tycker det fungerar kanon - ibland blir ens saker inte sålda, men det är ju inte hela världen för då förstår man ju att den typen av föremål inte har något värde på marknaden.

Det mesta är gratis att annonsera på Blocket nuförtiden.

Tradera är uselt. En annons tas ned automatiskt efter ett någon vecka eller två så man måste hålla på och greja igen. Ibland funkar inte ens skitsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in