2024-08-24, 11:36
Medlem
2500-6500
Citera
2024-08-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Är inte Tradera bättre? Det kostar ingenting att smacka upp en annons, till skillnad från Blocket. Tycker det fungerar kanon - ibland blir ens saker inte sålda, men det är ju inte hela världen för då förstår man ju att den typen av föremål inte har något värde på marknaden.

Nu är du ju dock fel ute.
Blocket är numera helt gratis att annonsera på, de erbjuder också att man kan skicka med säljskydd.
Tradera ska ha 10% av beloppet, men max 200kr.

Jag har själv sålt en jävla massa grejer det senaste halvåret. Det blir snabbt tusenlappar.
Allt från gamla verktyg som man samlar ihop i ett paket, till gamla Herrtidningar som låg på vinden.
Citera
2024-08-24, 11:54
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
till gamla Herrtidningar som låg på vinden.

Betalar folk tusenlappar för sånt blaj?
Citera
2024-08-24, 12:14
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Den äldre generationen framförallt har svårt att förstå att värdet på VHS-kassetter, dvd-filmer och begagnade böcker är i princip 0. Har sett många hoppfulla annonser som slutat med att ingen köpt grejerna.

Brukar köpa massor av just detta för någon krona styck. Det är väl inte så dyrt och finns en hel del nördar med intresset där ute!

Men visst, vissa verkar tro att DVD-filmer ska gå och sälja för samma eller mer än nypris på Ginza. Det kan man hålla med om.

Som någon mer nämnde, det verkar mer som ett nöje än att tjäna något på det. Har många bekanta som säljer på det viset som också är där för att kika och köpa.
Citera
2024-08-24, 12:20
Medlem
Citat:
Betalar folk tusenlappar för sånt blaj?

Detta var aktuellt och lektyr, där är bara någon enstaka naken brud.
Jag la ut de i två "samlingar" en med 13 å en 15. Sålde de för 500kr vardera.
Hade säkert kunnat få mer om jag låtit det ta lite tid, men ville få bort det.

Folk köper allt möjligt skit på Tradera haha.
Citera
2024-08-24, 12:25
Medlem
Ghastens avatar
Kört en handfull gånger mellan 200 till 1500. Beror självklart vad du har att sälja. Många tar sjuka priser och säljer väldigt lite.

Ta med mycket saker och sälj billigt.
Citera
2024-08-24, 13:02
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Är inte Tradera bättre? Det kostar ingenting att smacka upp en annons, till skillnad från Blocket. Tycker det fungerar kanon - ibland blir ens saker inte sålda, men det är ju inte hela världen för då förstår man ju att den typen av föremål inte har något värde på marknaden.
Tvärt om. Tradera tar ut en avgift per såld vara, Blocket är gratis så länge du inte säljer fordon eller bostad.
Citera
2024-08-24, 13:07
Medlem
Jag skulle sälja lite gamla barnböcker förut och en elvisp, men lyckades faktiskt sälja hela bilen istället. Den var iofs rätt gammal, men jag hade nyligen bytt turbo, så jag fick nästan 100 papp.
Citera
2024-08-24, 13:09
Medlem
Tsk. Måste ha långtråkigt. Hur mkt säljer ni för. Hur långt är ett snöre?
Citera
2024-08-24, 13:53
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Tvärt om. Tradera tar ut en avgift per såld vara, Blocket är gratis så länge du inte säljer fordon eller bostad.

Då är det en ny grej, Blocket brukade alltid kräva 30-50 kr av mig förut när jag smackade upp annonser, så jag gick över till Tradera och tycker de är rätt bra.
Citera
2024-08-24, 14:22
Medlem
Du har inget såkallat "veckotorg", i närheten av där du bor, där du kan lämna in prylar till försäljning mot att de som driver det får någon procent av försäljningsvärdet, dock så brukar det kosta en liten slant för att få ha sakerna på stället.
Citera
2024-08-24, 14:36
Medlem
3600 fick jag in förra söndagen på massa "krafs". Gäller o inte vara för dyr, så säljer man mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in