Citat:
Ursprungligen postat av
hahahohoyrsovane
Du psykpatienten, vem betalar för din behandling?

Vad tycker du är fel i mitt svar?
Det är precis detta TS behöver höra från någon. Jag hjälper till genom att berätta för
undersåten att han måste ställa sig upp på sina egna ben och kämpa och inte vara ett jävla offer som tar order och väntar på beslut från myndigheter. Livet är hårt. Och skriver jag det direkt till honom på det snälla mjuka sättet så kommer han inte fatta ett jävla skit. Det sista den här
undersåten behöver höra är hur någon ger honom mer snälla gulliga ord. Man ställer sig inte upp med hjälp av någon annan, det gör man själv. Det är bättre att slå hårt mot TS ego och berätta den hårda sanningen i stället. In med brännjärnet rakt in i själen där det gör som ondast, så kanske
undersåten fattar.
Men risken är att
undersåten inte fattar ändå. Förmodligen är han förbi sina formativa år och personlighetsstörningen har redan satt sig.
Det är
exakt de ord som jag skrev i förra inlägget som det fega ryggradslösa mähät behöver höra, för att vilja förändra sig själv och tro att han kanske gör det på eget initiativ. Det är det
egna initiativet som kommer saknas om han agerar på i en välmenande snäll gullig hjälptext. Den råa sanningen, som undersåten djupt inom sig vet om är sann som hjälper.