Citat:
Ursprungligen postat av
patris
SKAPAT? jag är född i det. Och jag har INSETT att det går inte att förändra. Det är survival of the fittest. Och en mental inställning - Jag har det jag har. Det är en mental inställning. Är du en sån där fjolla som börjar gråta över att det blir höst och vinter?
Så länge jag har tak över huvudet, en hyffsad inkomst och välmående familj/släkt så är jag nöjd. Är jag empatilös? nej, det skulle jag inte säga att jag är. Jag är en realist.
Du är en psyksjuk liberal NIMBY:ist som låtsas inför de du vil denigrera att du inte heller är priviligerad. Jag kan er vid det här laget. Det är bara en massa ordbajsande om att ni är "realister" och "darwinister".
Det handlar inte om att du är nöjd med din tillvaro. Det handlar om att du vill att folk där ute som faktiskt mår dåligt och sitter i en jävla skitig sits av ditt jävla Ayn Rand samhälle ska vara nöjda med det här. Det ska vi inte. Och det kommer vi inte. Det handlar inte om att någon av oss andra är giriga, gnälliga eller bortskämda. För det är precis vad du ditt gaslightande fanskap själv är.
Det är ju just det här som är den marknadsliberala globalismens pitch. Finns inget bättre alternativ till denna kapitalistiska mediokritet och sterilitet. Så var bara "realistisk" och acceptera att vi nått "the end of history".
Nej. Det tänker jag inte göra. Skit ner er.