2024-08-24, 04:41
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Staten vill ju ha individer som är friska och som betalar skatt.
Intressant resonemang, nedanstående säger raka motsatsen. Vill gärna höra dina reflektioner om deras kommentarer.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det värsta för dem är om du mår bra.

Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Stor del av anledningen till varför halva befolkningen är traumatiserade vrak på tabletter nu är för att det är lukrativt för staten, läkemedelsindustrin och underhållningsindustrin.

Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
sämsta för staten är om du blir en så frisk och oberoende människa som det bara går, en som klarar sig själv i så stor utsträckning som möjligt.
Ni tre skriver motsatsen till StudiumValor, vilket jag finner intressant. Ska man sammanfatta det som att det absolut bästa sättet att på ett lagligt sätt jävlas med staten är att man bör vara en frisk och självständig person som spenderar så lite pengar som möjligt inom Sverige? Bo och leva billigt, kanske odlar viss mat själv? När man ska göra dyra inköp, som ny dator eller mobil, kan man köpa det från Tyskland eller liknande för då tjänar väl Sverige knappt något på det i.o.m. att det inte är tull mellan EU-länder?
Citera
2024-08-24, 04:42
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Åk till Moskva och anslut dig till ryska armen så blir allt nog bättre, skall vi y.
Vill inte överge mina djur och närstående här, vilket är varför jag inte flyttat tidigare heller.
Citera
2024-08-24, 04:45
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Varför tror ni annars Hollywood producerar filmer som Joker? För de vill ha en disharmonisk social avgrund till samhälle. De profiterar på mental ohälsa.

Haha precis - det är därför min profilbild och favoritfilm är Joker. Relaterar till honom i den filmen (dessvärre), även om jag jävlas på ett icke-våldsamt sätt till skillnad från honom.
Citera
2024-08-24, 04:50
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Du måste flytta hem. Du hör hemma bland ditt folk i ditt land. Och det är inte i Sverige. Och eftersom du snackar skit om mitt land. Så har du just blivit min fiende, då du kommer få en granat i röva-byxan när du åker hem. Frivilligt eller med våld. Välj själv.
Så man blir din fiende om man belyser Sveriges problematik, du tycker landet är fantastiskt rakt igenom? Och vart är mitt land någonstans menar du? Är som sagt så renrasig svensk som det går.
Citera
2024-08-24, 04:55
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Varför tror folk att man ska förlita sig på staten och att de ska lösa alla problem? ALLA har det tufft inkluderat mig. Det är LIVET. Det är att vara en MAN att hantera det. Tror du att Gambia hade hjälpt? tror du att Indien hade hjälpt? tror du att Argentina hade hjälpt? Tror du att Ryssland hade hjälpt?

Jag tycker att du ska tänka: Tänk om jag föddes i Indien och var en gatuförsäljare. Nu är jag i Sverige med bättre förutsättningar.

efter det tycker jag du ska lyssna på Alice in chains - Nutshell och gråta en skvätt.

En del av mitt hat och frustration härstammar från att vi i Sverige tycker att vi är så jävla bra och utvecklat land, när vårt samhälle är fundamentalt icke-fungerande samtidigt som vi har en av de högsta skatterna i världen. Hade vi svenskar och våra makthavare varit mer självmedvetna om hur usla vi är hade det lindrat mitt hat en aning. Hycklare är vad vi är.
Citera
2024-08-24, 05:11
Medlem
bema56s avatar
Flytta till Nordkorea och starta en sverigefientlig YT-kanal där du sprider ditt sverigehat tillsammans med motiverade nordkoreaner. Du kan säkert få Kim att sponsra hela projektet
Citera
2024-08-24, 05:11
Medlem
patriss avatar
Citat:
Du är ju urtypen av en "klara sig bäst den som kan", "ryck upp dig" och "tänk på barnen i Afrika innan du börjar gnälla nästa gång" NIMBY liberal som skapat dessa missförhållanden i västvärlden du rycker på axlarna över eftersom du anser att det är gnälligt och bortskämt att ta upp hur pass jävla traumatiserad utav piss-samhället du och dina gelikar varit med och skapat här en del (många egentligen) är eftersom det minsann är värre i andra delar av världen.

Ingen är egentligen mer sinnessjuk än sådana som du. Ingen är egentligen mer empatilös.

SKAPAT? jag är född i det. Och jag har INSETT att det går inte att förändra. Det är survival of the fittest. Och en mental inställning - Jag har det jag har. Det är en mental inställning. Är du en sån där fjolla som börjar gråta över att det blir höst och vinter?

Så länge jag har tak över huvudet, en hyffsad inkomst och välmående familj/släkt så är jag nöjd. Är jag empatilös? nej, det skulle jag inte säga att jag är. Jag är en realist.
Senast redigerad av patris 2024-08-24 kl. 05:13.
Citera
2024-08-24, 05:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
En del av mitt hat och frustration härstammar från att vi i Sverige tycker att vi är så jävla bra och utvecklat land, när vårt samhälle är fundamentalt icke-fungerande samtidigt som vi har en av de högsta skatterna i världen. Hade vi svenskar och våra makthavare varit mer självmedvetna om hur usla vi är hade det lindrat mitt hat en aning. Hycklare är vad vi är.
Har du verkligen någonsin varit en nettoskattebetalare? Personer med dina ideer brukar normalt vara bidragstagare och även dyra i drift för samhället, typ personliga assistenter, vårdare, plitar mm.

Men vad fan, kör på bara, vad kan gå fel?
Citera
2024-08-24, 05:20
Avslutad
Det spelar kanske ingen roll varför Tidsmaskinisten tycker något utan skriv ihop 10 st. av de enklaste och mest effektiva metoderna. I de ingår inte stora bomber och kulsprutor.

Endast maximalt 10 tips och adressera till tiotusentals.
Hundratals grävda och gömda hål är bra. Håll dig inom lagen. Sverige är mycket känsligt. Sätt äckel på plats med ditt flin. Lägg logga här och gör reklam. Det är definitivt lagligt.
Citera
2024-08-24, 05:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av patris
SKAPAT? jag är född i det. Och jag har INSETT att det går inte att förändra. Det är survival of the fittest. Och en mental inställning - Jag har det jag har. Det är en mental inställning. Är du en sån där fjolla som börjar gråta över att det blir höst och vinter?

Så länge jag har tak över huvudet, en hyffsad inkomst och välmående familj/släkt så är jag nöjd. Är jag empatilös? nej, det skulle jag inte säga att jag är. Jag är en realist.

Du är en psyksjuk liberal NIMBY:ist som låtsas inför de du vil denigrera att du inte heller är priviligerad. Jag kan er vid det här laget. Det är bara en massa ordbajsande om att ni är "realister" och "darwinister".

Det handlar inte om att du är nöjd med din tillvaro. Det handlar om att du vill att folk där ute som faktiskt mår dåligt och sitter i en jävla skitig sits av ditt jävla Ayn Rand samhälle ska vara nöjda med det här. Det ska vi inte. Och det kommer vi inte. Det handlar inte om att någon av oss andra är giriga, gnälliga eller bortskämda. För det är precis vad du ditt gaslightande fanskap själv är.

Det är ju just det här som är den marknadsliberala globalismens pitch. Finns inget bättre alternativ till denna kapitalistiska mediokritet och sterilitet. Så var bara "realistisk" och acceptera att vi nått "the end of history".

Nej. Det tänker jag inte göra. Skit ner er.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-08-24 kl. 05:31.
Citera
2024-08-24, 06:20
Medlem
Citat:

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände.

Du inser inte att den minsta gemensamma nämnaren i dina kontakter med Stat, Region, Kommun och Myndighet är - du själv ..?
Citera
2024-08-24, 06:28
Medlem
Citat:
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?
Sluta att betala skatt.

Dina pengar är det staten älskar mest av allt på jorden, och staten förintas om deras parasitism stryps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in