2024-08-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Tack för dina tankar & idéer 🙏

Precis får ej ihop datum ang kejsarsnittet var något med hennes bilder efter förlossningen jag reagera på tro jag ,att man 1 v efter står och visar upp sig i string som jag börja undra om det stämde.

För oftast en kort tid efter förlossningen känner man sig svullen och oftast osexig så man inte vill i början visa upp mage rumpa lår

Kanske var det därför hon börja hårdträna .

Allt runt omkring N är bara så konstigt då varken hon el J har något tänk över huvudtaget

Men jag kanske tänker fel el är gammalmodig .

Håller med dej hade J inte lagt sig utan A & N hade fått sköta detta själv så tror jag oxå att saker & ting hade sett annorlunda ut

Uppfattar inte dig som gammeldags alls om du trodde jag menade det? 😳
(jag är inte purung direkt och hänger inte alltid med i alla turer idag)

Jag talade mer från egen erfarenhet med 2 barn, en född med kejsarsnitt och en vaginalt.

Jag tyckte att min återhämtning vaginalt tog mycket mycket längre tid än när jag hade gjort kejsarsnitt.

Det var på grund av sätesbjudning och bebis för stor och gick inte att vända och jag hade för trångt bäcken, därför blev det "akut planerat" kejsarsnitt.

Ungefär som det N gjorde och hon förvandlade det till ett gigantiskt drama🙄 för att det var "akut".
Så akut var det nog inte med tanke hur hon sprang på krogen och reste runt, utan hon tjata sig till det för att snuva A på att få vara med på förlossning sjukt nog, baxnar av dessa egon"

Var det jag menade med att hon skulle "visa honom" var just med sin hårdträning
att hämnas för att få honom att må dåligt
(hon var ju manisk) det var viktigare än att bonda och njuta av bebisbubblan.

Fast J la sig i som du sa och tog över, ungefär som när hon la nyfödd C mot sin barm som mormor, så sjukt är det.

J har gjort N en björntjänst med att ta över och inte låta N mogna in i sin roll som mamma.

Sen är det så att vissa kvinnor har snabbare återhämtning fysiskt helt enkelt, är vad jag tror.

Precis som du, jag får inte ihop lögnerna, men jag tror nog mer på att orsaken var att de från start planerat att utesluta A från C's liv.
Och sen har de snöat in sig på numerologi därav min sektkänsla av dom *ryser*

Och som du säger, vi såg på insta hur de separerade som "vänner" och att det var N's beslut. Plötsligt blev anklagelserna grövre och grövre och anmälningarna fler för varje gång han försökte lösa det med kommunikation.

Jag tror att hon ville att han skulle ta på sig en obefintlig otrohet pga klamydia (som hon hade fått förut av ett annat ex och kan ligga latent i kroppen för att senare bryta ut vid graviditet, de är så opålästa 🫣 )

Då blev hon förbannad för att A inte ville ta på sig skulden (varför skulle han det?!? för han var och är oskyldig tror jag och ville inte gå med på det) då började hela den här häxjakten och fruktansvärda karaktärsmordet, är vad det är och vad jag tror kan ha hänt

Till N & J visst är det obehagligt hur nära sanningen jag och flera är?!
Lägg nu korten på bordet! Don't get it twisted!
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-23 kl. 23:05.
2024-08-23, 22:58
Medlem
Citat:
Tack 🫶🙏

Ja det är många tankar som snurrar nu varför N gör Som hon gör !
Har även skrivit detta många ggr vad är det som är så hemskt att han inte får träffa sin dotter .

Han är inte dömd för något!
Så vad har hon fått detta hat ifrån till A

För man kan läsa på flera ställen att dom skildes som vänner och efter 4 dar spårar allt ur.
Min teori är att J & E är mer involverade än vad som sägs därför går hon ej ut med sanningen för då åker även dom dit

För det sägs att A sa i från bråk uppstod och han blev syndabock .

Hon säger ofta jag måste lyssna på fam och göra det rätta men vad vill egentligen N undrar jag !

Har J sån makt över alla undrar jag

Ja verkligen & inget förvånar längre när det gäller N & J.
Det är helt klart en maktobalans i fam. H....st...s hem.
J klampar rakt in i N & C rum var morgon och sjunger morgonvisan för Lilla C medan lillflickan söker sin blick mot N som ligger kvar i sin säng???

Har sagts att Bror E var den i familjen som först reagerade på att N & A blev gravida så snabbt och rådde dem till att vänta.
Vad N & J kokat ihop vet bara de själva.

A har blivit totalt överkörd i detta beslut och nu får han även skörda frukten av det genom anmälningar och härskartekniker från N:s sida vilket lett till att han utestängts helt från den första tiden med sin dotter.

Kontakten mellan J & N är allt annat än sund. Bara en sådan sak som att N ringer hem till sin mamma och berättar om vem/vilka hon legat med när hon varit ute på friarstråt.????

Jag får en känsla av att J är mer beroende av N i många avseenden än tvärtom.
Senast redigerad av Artmovie 2024-08-23 kl. 23:01.
2024-08-23, 23:01
Medlem
Citat:
Tack 🫶🙏

Ja det är många tankar som snurrar nu varför N gör Som hon gör !
Har även skrivit detta många ggr vad är det som är så hemskt att han inte får träffa sin dotter .

Han är inte dömd för något!
Så vad har hon fått detta hat ifrån till A

För man kan läsa på flera ställen att dom skildes som vänner och efter 4 dar spårar allt ur.
Min teori är att J & E är mer involverade än vad som sägs därför går hon ej ut med sanningen för då åker även dom dit

För det sägs att A sa i från bråk uppstod och han blev syndabock .

Hon säger ofta jag måste lyssna på fam och göra det rätta men vad vill egentligen N undrar jag !

Har J sån makt över alla undrar jag

Jag tror hon har någon form av psykisk makt precis som hennes mor hade innan dess. (Inget jag vet, men ser onekligen ut så) Man såg på storyn så obekväm mannen verkade. Även hur hon började pudla om vad de sagt i podden. Hans förklaring visade ännu tydligare hur opåläst hon är. De borde döpa om podden till " N & J killgissar och googelsöker" 🤭
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-23 kl. 23:12.
2024-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja verkligen & inget förvånar längre när det gäller N & J.
Det är helt klart en maktobalans i fam. H....st...s hem.
J klampar rakt in i N & C rum var morgon och sjunger morgonvisan för Lilla C medan lillflickan söker sin blick mot N som ligger kvar i sin säng???

Har sagts att Bror E var den i familjen som först reagerade på att N & A blev gravida så snabbt och rådde dem till att vänta.
Vad N & J kokat ihop vet bara de själva.

A har blivit totalt överkörd i detta beslut och nu får han även skörda frukten av det genom anmälningar och härskartekniker från N:s sida vilket lett till att han utestängts helt från den första tiden med sin dotter.

Kontakten mellan J & N är allt annat än sund. Bara en sådan sak som att N ringer hem till sin mamma och berättar om vem/vilka hon legat med när hon varit ute på friarstråt.????

Jag får en känsla av att J är mer beroende av N i många avseenden än tvärtom.

Håller med inget är sunt där överhuvudtaget!
Inte omöjlig tanke alls att J behöver N i sitt liv
2024-08-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag tror det precis som hennes mor hade innan dess. Man såg på storyn så obekväm mannen verkade. Även hur hon började pudla om vad de sagt i podden. Hans förklaring visade ännu tydligare hur opåläst hon är. De borde döpa om podden till " N & J killgissar och googelsöker" 🤭

😅Ja, och återigen ett självförsvar från J. där hon nu ska försöka övertala sin make (som har en historik som beroendebenägen) att medverka i deras podd. 😮‍💨
2024-08-24, 07:54
Avstängd
Citat:
Jag tror hon har någon form av psykisk makt precis som hennes mor hade innan dess. (Inget jag vet, men ser onekligen ut så) Man såg på storyn så obekväm mannen verkade. Även hur hon började pudla om vad de sagt i podden. Hans förklaring visade ännu tydligare hur opåläst hon är. De borde döpa om podden till " N & J killgissar och googelsöker" 🤭
Då är du ej ensam av att tro det . J blev ju själv ensamstående när N var 3 mån . Vad jag har förstått, säger inte att det är så . Men Ns biologiska pappa uteslöt dom ett tag pga olika anledning även här har J gjort anmälan på just pappan .
Får en känsla kan hon ej styra över folk och kommer inte åt dom så tar hon / dom till detta system
Citat:
😅Ja, och återigen ett självförsvar från J. där hon nu ska försöka övertala sin make (som har en historik som beroendebenägen) att medverka i deras podd. 😮‍💨
Så pinsamt 🫣 skulle skämmas ihjäl om jag var J nu så opåläst som hon är som du säger är skrämmande eftersom hon själv levde i ett missbruk.

Jepp dom gjorde ju bort sig rejält precis som nu när hon säger dom är svaga vidriga mm och det är bara att rycka upp sig .

Tycker det är bra gjort av Ch att skaka på huvudet och säga nej så är det inte .

Undrar hur hon ska rädda upp detta
Senast redigerad av Millan75 2024-08-24 kl. 07:58.
2024-08-24, 08:50
Medlem
Citat:
Då är du ej ensam av att tro det . J blev ju själv ensamstående när N var 3 mån . Vad jag har förstått, säger inte att det är så . Men Ns biologiska pappa uteslöt dom ett tag pga olika anledning även här har J gjort anmälan på just pappan .
Får en känsla kan hon ej styra över folk och kommer inte åt dom så tar hon / dom till detta system
Så pinsamt 🫣 skulle skämmas ihjäl om jag var J nu så opåläst som hon är som du säger är skrämmande eftersom hon själv levde i ett missbruk.

Jepp dom gjorde ju bort sig rejält precis som nu när hon säger dom är svaga vidriga mm och det är bara att rycka upp sig .

Tycker det är bra gjort av Ch att skaka på huvudet och säga nej så är det inte .

Undrar hur hon ska rädda upp detta

Exakt så, de kör samma manipulativa sätt och härskarteknik genom generationerna i familjen , i detta fall kvinnorna som styrt. Nu lät inte A sig påverkas av deras dumhet och sa ifrån när han tyckte annorlunda. Genast blev det en konflikt och han skulle "sättas på plats" och rätta sig i ledet. Vilket han nästan höll på att göra när han försökte vara N till lags, tack och lov att hon inte förlät honom för annars hade han varit kvar i deras "klor" 😳 så läskiga.

Det är nu J började så frö hos N som inte var svårövertalad med högre sårbarhet och känslighet som gravid.

Med det sagt, allt jag skriver är min uppfattning och vad jag tror. Detta är ett forum där man vädrar åsikter och känslor i motsats till vad vissa (ni vet vem) tycks tro och precis som "pick me girls" som N & J är, då nedvärderar och gaslightar man istället.

Skämmas? Det finns INTE i en narcissists känsloregister, man kan inte göra något man inte kan och förstår. I sin verklighetsfrånvända värld ska "alla andra" skämmas som inte gör och tycker som dom 🙄
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-24 kl. 09:35.
2024-08-24, 10:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Precis. Utifrån vad man ser nu så är det ju absolut inte så mycket beröm som dom vill få det att framstå som. Nä dom ger mig obehagskänslor, något är riktigt skunk. Fick inget svar på N’s kommentsr om att jag själv tagit bort kommentarer när jag svara henne med att det är hon som plockat bort 🤣 va otippat.

Samma här!
Hon vet ju inte ens själv vad hon vill.
Men hon vill väl snurra dom runt lillfingret & görs det inte som hon vill så blir dom anmälda. Ett av hennes ex är väl polis nu? Som hon oxå anmälde för att ha slagit henne?

Nej det är ett mysterium, inte undra på att systemet ser ut som det gör & att folk inte får rättslig hjälp när det är NÖDVÄNDIGT…

Citat:
Ursprungligen postat av Hulken52
Bra skrivet 🙏🫶 Gör absolut ingenting att du återupprepar dig , blir lätt så då vi pratar om ett ämne som irriterar oss alla på något sätt .

Tycker det är för jävligt att N gång på gång kan hänga ut Ex utan att få fjölder av det .
Men det är klart att hon klarar sig då hon har skyddsnät av J med fam

Citat:
Tack 🙏
Nä det är inte konstigt alls , jag bara undrar hur dom gör för att lyckas komma undan gång på gång !

Tycker det är mkt konstigt att N Ej har skickat in papper på faderskapet el att det ej har gjort något test än

Vet att detta kan ta lång tid!!!

Men får en känsla precis som allt annat , känns som dom har nån inom socialtjänsten som hjälper dom el kommun

Säger inte att det är så bara en känsla, då det borde ha kommit in att N vägrar samarbeta el att hon just nu ingår i umgängessabotage mot A

Tycker N lever loppan för att något sånt skulle ha kommit in då borde hon inte gå på dejt festa , resa utomlands bla

Efter alla orosanmälningar som kommer in måste dom kolla upp inte bara en gång utan fler annars begår dom tjänstefel

Min magkänsla säger att detta är bara början kommer bli värre tyvärr

Citat:
Verkligen bra sammanfattat👏👏👏
håller helt med dig🫶
Jag har reagerat precis som du.
Jag tycker det är bra att du upprepar,
det gör jag med av en anledning.
Det är för att deras lögner INTE ska få leva vidare och bli "sanningar".

Jag hoppas att "rätt" person med befogenheter till slut får upp ögonen för vad de gjort och gör.
Eller någon journalist reagerar på
tex alla obefogade allmälningar,
allt för att sätta käppar i hjulet.
På tiden att rättvisa skipas och dotter och far med hans familj får en relation.
Något alla vi önskar utom dem, sorligt nog.

De ska också veta att de inte kommer stå oemotsagda. Speciellt INTE när de använder sig av ett oskyldigt barn för egna egoistiska syften och deras behov att svärta ner barnets pappa och höja sig själv.

(Måste fråga, något som jag också reagerade oerhört starkt på 😳
När C föddes då lägger de upp med en bild med en nyfödd C mot hennes mormors bara barm, inte sin mammas utan sin mormors .
Har du någonsin upplevt mor eller farföräldrar bete sig på detta
gränslösa vis samtidigt som de nekar pappan att få vara med. Är det bara jag?)

Att de inte är "canceled" är för mig en gåta. Är väl förmodligen för att inte blivit avslöjade än av rätt personer.
Men som de själva sagt, sanningen kommer ALLTID fram förr eller senare (karma is a "biatch").

För lilla C's skull så snart som möjligt.

Det slog mig hur lättsam och glad spjuveraktig energi Andreas hade i början av LI.
Hur den sjönk mer och mer med tiden.
Högst troligt på grund av energitjuvarna
N och senare hennes mamma.
Är väl så de behåller sin "positivitet" för att de dränerar andras energi, vilken mardröm stackaren måste varit med om.

Är sååå befriande att se att han börjar få tillbaka sitt leende (även i ögonen) och glada aura med sin flickvän.

Citat:
Så sant!
Vi sitter många nu och skriver samtidigt..så man missar tyvärr att gensvara flera. 😅

👌Känslan om ett planerat scenario från N:s sida infinner sig med J som stormar in med floskler och drömmar om hur N ska leva sitt liv tätt intill hennes mammas axlar.

Minns när man satt och ögnade igenom LI 2023 att det kom upp många farhågor med N:s ego slisk-beteende redan där. Även klippet med N:s mor gjorde att varningsklockorna ringde ännu högre.
Att sitta som förälder med en lista i Tv och rabbla upp frågor om var A står för att N och J ska bli nöjda är ju helt sinnessjukt.

A var mitt I det, hade ej lärt känna N fullt ut och tog det säkerligen inte där och då på så stort allvar. Men när de kom hem började nog A upptäcka mer och mer konstigheter & jag minns att han sa till N att han ej ville bo under samma tak som hennes föräldrar, vilket är en sund normal reaktion från en vuxen person.

N tillhör den typen av influenser som inte har åstadkommit särskilt mycket och har heller inte någon stabil grund att stå på.

Man börjar nu märka att efterfrågan på samarbeten med företag har börjat minska. Det gör att N nu tvingas promota något som hon egentligen inte står för eller vill.
Jag kan ha helt fel, men är verkligen en mycket lågt ställd podd retoriskt sätt med "mamma" J verkligen det N egentligen vill eller behöver de bara desperat hitta nya vägar till inkomst på grund av att företag/entreprenörer nu börjar tackar Nej till ett samarbete med N???

Till skillnad från andra influencers så bekommer det inte henne att promota något olämpligt/ovärdigt eftersom hon lever i en värld där hon anser att det är hennes "jobb" att lura och utnyttja följare med fler och är dessutom van vid att öppet förvanska sanningar. N:s lögner har lett till att hon själv tror att allt hon säger är det enda rätta och sant.

N är ju som vi alla vet öppet konstant motsägelsefull, manipulativ och självgod.
Hon utnyttjar allmänheten i SM till max med icke sanningsenliga historier för att skapa content, tjäna pengar och få sitt sjuka bekräftelsebehov tillfredställt, trots att hon saknar intellektuell kompetens.

N är beredd att göra vad som helst för att få sin vilja igenom och som många här tidigare skrivit....Om N misslyckas eller någon/något går emot henne så blir hon aggressiv och handlar i affekt. Hon straffar de som enligt henne själv "retat" upp henne" och där finns ingen återvändo. Ett högst Narcissistiskt beteendemönster. På gränsen till Psykopati.

N:s oförmåga att förstå vad hennes beteende kan leda till kommer med största sannolikhet att slå tillbaka på henne framgent om det inte redan nu har börjat att göra det.

Visst, N har fortfarande sin trogna följarskara kvar som kastar en och annan ros på det hon åstadkommer. Men den tiden kan även den sägas stå inför en garanterad nedräkning och hon har helt tappat sin värdighet i tro för längesedan.
Först ett stort tack för allt ni tillför i tråden , många bra teorier kommentarer och diskussioner 🙏🫶

Vet att några få inte tycker det utan har sitt eget sätt att se det på och vi vet vilka ni är

Jag var inne och titta för nyfikhetens skull vad som sägs om podden då allt är så fantastiskt enligt N & J Man märker att dom har raderat många inlägg ?!

Varför då kan man undra 🤔 varför inte bara vara ärlig en att åter igen hitta på saker.

Varför man ser detta ät för det är påhittade namn på IG men på YT ser man verkligheten vad folk tycker även om det rensas där med

Bästa kommentaren var till N " du säger att du hatar folk som håller på med droger och skulle aldrig umgås med folk som hållet på ! MEN ÄNDÅ KUNDE DU TRÄFFA DAVIDE "

Hur tänkte du där har du inget ansvar för C din egen dotter .

Sen som det tidigare har sagts så undrar folk hur man kan tramsa bort ett sån stor sak man pratar om . Och att som tycks inte förstå att detta är en sjukdom !

Sen blir jag så förargad att hon inte låter A få vara delaktig i Cs liv bara för hon tycker så säkert påtryckningar av J
Sen undrar jag varför Elton var så emot att N skulle ha barn var det för han själv ser att historien återupprepar sig gång på gång.

Tror aldrig vi får reda på den riktiga sanningen för enligt N så är det hennes verklighet som är rätt .
Så kommer inte spela nån roll om vi får reda på något annat
Senast redigerad av Molgan098 2024-08-24 kl. 10:32.
2024-08-24, 10:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Först ett stort tack för allt ni tillför i tråden , många bra teorier kommentarer och diskussioner 🙏🫶

Vet att några få inte tycker det utan har sitt eget sätt att se det på och vi vet vilka ni är

Jag var inne och titta för nyfikhetens skull vad som sägs om podden då allt är så fantastiskt enligt N & J Man märker att dom har raderat många inlägg ?!

Varför då kan man undra 🤔 varför inte bara vara ärlig en att åter igen hitta på saker.

Varför man ser detta ät för det är påhittade namn på IG men på YT ser man verkligheten vad folk tycker även om det rensas där med

Bästa kommentaren var till N " du säger att du hatar folk som håller på med droger och skulle aldrig umgås med folk som hållet på ! MEN ÄNDÅ KUNDE DU TRÄFFA DAVIDE "

Sen som det tidigare har sagts så undrar folk hur man kan tramsa bort ett sån stor sak man pratar om . Och att som tycks inte förstå att detta är en sjukdom !

Sen blir jag så förargad att hon inte låter A få vara delaktig i Cs liv bara för hon tycker så säkert påtryckningar av J
Sen undrar jag varför Elton var så emot att N skulle ha barn var det för han själv ser att historien återupprepar sig gång på gång.

Tror aldrig vi får reda på den riktiga sanningen för enligt N så är det hennes verklighet som är rätt .
Tack själv 😁

Vi får aldrig ge upp att sanningen kommer fram . Och jag hoppas av hela mitt hjärta att A orkar kriga på för sin dotters skull och att han vet & känner vi är många som tror och stöttar han i detta läge

Då vi gång på gång får både se och höra på N& Js lögner , bortförklaringar som faktiskt inte leder till nånting längre

Tror det blir svårt för dom att kunna slingra sig ur denna gång .

För hade A varit så våldsam som N vill få det till hade han suttit inne bakom lås och bom och inte väntat så här länge el så skulle han haft en övervakare vilket han inte har
Senast redigerad av Millan75 2024-08-24 kl. 10:53.
2024-08-24, 11:00
Avstängd
Så kul att se kärleken lysa mellan Adrian & Fanny ❤️ man ser verkligen glädjen i allt dom gör & delar .
Fint och se att Andreas & Josefin har mys framför tvn till love is blind 😊 kanske ett budskap 😂🤣😂 precis som J & N kör med
2024-08-24, 11:05
Avstängd
Citat:
Tack själv 😁

Vi får aldrig ge upp att sanningen kommer fram . Och jag hoppas av hela mitt hjärta att A orkar kriga på för sin dotters skull och att han vet & känner vi är många som tror och stöttar han i detta läge

Då vi gång på gång får både se och höra på N& Js lögner , bortförklaringar som faktiskt inte leder till nånting längre

Tror det blir svårt för dom att kunna slingra sig ur denna gång .

För hade A varit så våldsam som N vill få det till hade han suttit inne bakom lås och bom och inte väntat så här länge el så skulle han haft en övervakare vilket han inte har
Nä precis vi får ej ge upp att sanningen kommer fram !

Om jag ska vara ärlig så tror jag personligen det är en skit sak som N inte kunde ta bla att Andreas sa i från. Och som fler av er skriver kunde ej N ta det på rätt sätt .
Sitter och funderar på hur annorlunda alla är som varit med I Love Island. Några få vill synas nån gång men inte blotta hela sitt privatliv.
Man ser bara skillnaden mellan Bella & N .
Bella har ej tid att sitta på IG el sociala medier utan lägger all fokus på sin guldklimp.
Medans N gör precis tvärtom här ska man visa hela världen hur bra hon är enligt henne själv
2024-08-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098

Verkligen, tack själv 🤗 och alla du nämnt (och några till). Så skönt att kunna vädra och ha normala diskussioner och ha varandras rygg mot gaslightare, tack alla 🫶🫶

Som du säger den verkliga sanningen lär vi inte få, för den besitter endast de som var där. Men lögnerna om A kommer att komma fram till slut, förhoppningsvis snart, för lilla C's skull.

Som motvikt till N & J's förljugna podd började jag titta på Ben Mitkus vloggar.

Han är bl a på en resa för att få veta sanningen om sin pappa. Han vill veta varför han "lämnade" honom som barn. Jag har inte sett allt än, men ser att det påverkat honom starkt.

Finns en hel del likheter med Bens mor och J. De ger intrycket att vara väldigt "positiva" som inte känns genuint alltid.
Båda verkar manipulativa med att t ex undanhålla viktiga detaljer om vad som verkligen hände. De verkar också ha behovet att svärta ner papporna och helgonförklara sig själva.

Även gemensamt att INTE ta hänsyn till vilka konsekvenser det kommer att ge i framtiden till deras barn. Det är sorgligt att se hur det påverkat honom psykiskt 😔 och mina tankar går direkt till lilla C och som någon skrev, hoppas verkligen att A fortsätter kämpa 🙏 och står ut för sin dotters skull 🙏

"Don't get it twisted"
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-08-24 kl. 13:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in