2024-08-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrjoh242
#470 "Sitter och runkar i bilen" Där rasade andrahandsvärdet på den bilen ordentligt så att säga.

Haha, verkligen. I övrigt var detta en väldigt tråkig gädda, är glömd inom en vecka. Kommer inte ens i närheten av underhållsvärdet såsom Rasmus-katt.
Citera
2024-08-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Rebus Upp i rök #470
Förnamn: Samma som Grönwall som vann Idol 2009
Efternamn: En typ av lastfartyg, vanligen utan egen framdrivningsmaskin, avsedd att bogseras + ell

Jag får inte upp en enda person med det efternamnet på Ratsit.
Citera
2024-08-24, 11:16
Medlem
#441 Gick åt helvete med frugan. Säljer nu av möblemang ur kolinilottsstugan.
Citera
2024-08-24, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neritoidea
Jag får inte upp en enda person med det efternamnet på Ratsit.

Då har du inte löst rebusen rätt, jag får upp namn, bild och allt.
Citera
2024-08-24, 11:46
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaMILF
Årslön på 270 snarare. Du har inte jättehöga studieskulder va?
Lol transportchef.
Citera
2024-08-24, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#441 Gick åt helvete med frugan. Säljer nu av möblemang ur kolinilottsstugan.
Vadårå
Citera
2024-08-24, 11:58
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
Svaret är ja, och med det sagt så slutar jag mata trollet. Det sista jag säger till dig som tror att #468 är ett undantag, du kan ju lyssna på dumpen-poddens senaste avsnitt om ”snabel-gäddan” så borde t om du fatta att detta snarare är en regel än ett undantag. Men jag förstår naturligtvis att du inte kommer att fatta det.
Jag vet inte, men varför kallar du den du diskuterar med för troll, jag tycker Galejan argumenterar väl? Alla synvinklar är väl intressanta när det gäller så här allvarliga saker?
Citera
2024-08-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Arbetsrättsligt problematiskt att sparka någon som juridiskt sett inte begått något brott. Lagen gäller, inte känslor. Speciellt inom staten.

Om åkeriägaren kan sparka lastbilschaffisen så borde även KTH-ledningen kunna sparka en anställd som visat sig vara pedofil.

Vill de så kan de. De flesta gäddor blir av med jobbet.

Och för de flesta gäddor så är nog skammen så stor att de ändå inte längre vill gå till jobbet och behöva bli konfronterade av sina kollegor. Men på Södertörn och KTH verkar det inte vara så. Möts de kanske av styrkekramar från likasinnade i stället?
Citera
2024-08-24, 12:27
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Om åkeriägaren kan sparka lastbilschaffisen så borde även KTH-ledningen kunna sparka en anställd som visat sig vara pedofil.

Och för de flesta gäddor så är nog skammen så stor att de ändå inte längre vill gå till jobbet och behöva bli konfronterade av sina kollegor. Men på Södertörn och KTH verkar det inte vara så. Möts de kanske av styrkekramar från likasinnade i stället?

Jag VET inte, men om jag skall ge mig på en gissning så skriver nog de allra flesta gäddor på uppsägningspapprena när de blivit påkommna. Jag tror det är mycket få som vill ha jobbet kvar efter dumpenpublicering, så i de allra flesta fall tror jag inte det är några större problem att få bort gäddorna.

Min egen strategi skulle nog vara att säga upp mig och hoppas på att bli bortglömd och sedan söka nytt jobb med nytt namn i ny stad. Inte en chans i helvete jag skulle klara gå till jobbet och prata med arbetsgubbarna/kärringarna och veta att de vet att jag runkat framför barn (jag hade inte klarat det ens om jag blivit påkommen att runka framför vuxna villiga kärringar).

Jobbet är nog den största skammen. I många fall tror jag jobbet är jobbigare att hantera än familjen faktiskt.

Dock SKULLE de sätta sig på tvären så blir det nog svårare att bli av med dom. Jag är inte särskilt väl bevandrad inom anställningsjuridiken men det är inte helt okomplicerat att bli av med folk.
Citera
2024-08-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Jag VET inte, men om jag skall ge mig på en gissning så skriver nog de allra flesta gäddor på uppsägningspapprena när de blivit påkommna. Jag tror det är mycket få som vill ha jobbet kvar efter dumpenpublicering, så i de allra flesta fall tror jag inte det är några större problem att få bort gäddorna.

Min egen strategi skulle nog vara att säga upp mig och hoppas på att bli bortglömd och sedan söka nytt jobb med nytt namn i ny stad. Inte en chans i helvete jag skulle klara gå till jobbet och prata med arbetsgubbarna/kärringarna och veta att de vet att jag runkat framför barn (jag hade inte klarat det ens om jag blivit påkommen att runka framför vuxna villiga kärringar).

Jobbet är nog den största skammen. I många fall tror jag jobbet är jobbigare att hantera än familjen faktiskt.

Dock SKULLE de sätta sig på tvären så blir det nog svårare att bli av med dom. Jag är inte särskilt väl bevandrad inom anställningsjuridiken men det är inte helt okomplicerat att bli av med folk.

Håller med.

Samtidigt: Om en chef verkligen vill bli av med en anställd så slutar det med att den anställde får gå.
Citera
2024-08-24, 12:58
Medlem
Citat:

KTH är statligt, vilket ett åkeri inte är.
Citera
2024-08-24, 13:01
Medlem
Citat:
Håller med.

Samtidigt: Om en chef verkligen vill bli av med en anställd så slutar det med att den anställde får gå.

Personen kan ju blanda in facket. Dessutom är denna gädda student, lite konstigt, men han klassas trots sin lön, faktiskt som student.

Träffade en kvinna som var full på jobbet (universitetet) flera gånger trots rehab och henne fick de köpa ut för ett par årslöner och det krävdes många förhandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in