Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Om åkeriägaren kan sparka lastbilschaffisen så borde även KTH-ledningen kunna sparka en anställd som visat sig vara pedofil.
Vill de så kan de. De flesta gäddor blir av med jobbet.
Och för de flesta gäddor så är nog skammen så stor att de ändå inte längre vill gå till jobbet och behöva bli konfronterade av sina kollegor. Men på Södertörn och KTH verkar det inte vara så. Möts de kanske av styrkekramar från likasinnade i stället?
Jag VET inte, men om jag skall ge mig på en gissning så skriver nog de allra flesta gäddor på uppsägningspapprena när de blivit påkommna. Jag tror det är mycket få som vill ha jobbet kvar efter dumpenpublicering, så i de allra flesta fall tror jag inte det är några större problem att få bort gäddorna.
Min egen strategi skulle nog vara att säga upp mig och hoppas på att bli bortglömd och sedan söka nytt jobb med nytt namn i ny stad. Inte en chans i helvete jag skulle klara gå till jobbet och prata med arbetsgubbarna/kärringarna och veta att de vet att jag runkat framför barn (jag hade inte klarat det ens om jag blivit påkommen att runka framför vuxna villiga kärringar).
Jobbet är nog den största skammen. I många fall tror jag jobbet är jobbigare att hantera än familjen faktiskt.
Dock SKULLE de sätta sig på tvären så blir det nog svårare att bli av med dom. Jag är inte särskilt väl bevandrad inom anställningsjuridiken men det är inte helt okomplicerat att bli av med folk.