2024-08-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dokumentären är väl inte ute än.

Mammans berättelse
https://nyheter24.se/debatt/896238-joakim-lundell-mamma-berattelse

Du har ju en bra insyn i hela produktionen och verkar ha direktkontakt eftersom du kan yttra sig så pass mycket om den.
Jag har inte sett den.

Men jag skulle gärna vilja se de här reaktionerna du skrev om.

Jag har läst den artikeln. Men det är ju bara ord och hon kan inte visa upp några som helst bevis för sina påståenden så hur sanningsenligt är det där egentligen?

Däremot säger hon i artikeln: "Jag har aldrig sagt att han skulle mörda sina syskon"
Lustigt att Kräftan påstod/påstår att han försökt göra det.

Någon av de här två hittar på. Vem vet jag inte.

Förresten varför drar du upp gammal skåpmat?
Vi skulle ju inte dra upp gamla saker enligt dig.
Citera
2024-08-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Fast jag tycker inte att han sätter på sig någon offerkofta. Inte vad jag sett eller hört iaf. Han har berättat en del om hur han hade det svårt som barn och hur det kan ha förklarat det alterego han tog, nämligen Jockeboi. Att ta sig ur en sådan roll och lyckas bli något tycker jag är hur grymt som helst.

Håller med dig, han har gjort en grym utveckling genom åren.
Citera
2024-08-24, 11:22
Medlem
Citat:
Snarare att ingen av dem har en absolut sanning - utan både talar utifrån sin uppfattning och sitt perspektiv.

Jag skulle inte gå på ett barn och påstå att dennes upplevelse är lögn. Det känns inte rätt någonstans.
Citera
2024-08-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jocke vet hur lagen funkar.
Säg att det finns en användare som heter xxx på flashback, som heter Karl Karlsson.
Jocke får veta det och hotar då med att gå ut med att Karl Karlsson är xxx på flashback. Det är inte olagligt i lagens mening.
Dock leder det till att Karl Karlsson får hot, hat, trakasserier, hans egendom kan bli förstörd, t.o.m hans familj och närstående kan bli utsatta pga detta.
Jocke vet vad dem som kollar på honom kan göra emot dem personer han hänger ut namnet på, men eftersom Jocke själv inte gör brotten så går det inte att dömma Jocke för det.

Exakt så som Chrippa gjorde mot 400Ben, gick på Bens familj i en stream. Det blev iaf anmält.
Citera
2024-08-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det fanns en tid jag konsumerade TV4, med den erfarenheten så får man ta den produktionen med en nypa salt.
Liksom annat de producerar och publicerar.

Men visst, jag ska kolla på den.
De kanske lyckas riktigt bra?

Jag ser gärna på TV4 när tillfälle ges då jag anser att de har bra dokumentärer.

Jag tror att den kommer bli bra och intressant.
Citera
2024-08-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Hur vet man att den nya informationen är sann? Man har ju blivit skeptisk till folk som gör dokumentärer eller skriver böcker om sig själva.

Men man kan väl ändå förstå att bup journaler och soc journaler inte är något som hittas på då är det ju katastrof om dom skulle ljuga och skriva ihop saker bara sådär, soc är ju en myndighet.
Citera
2024-08-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Men ALLA i hans familj och närhet har fått frågan om dom vill vara med och berätta sanningen vilket ingen av dom vill. Dom har blivit erbjuda pengar. Allt tyder på att Jocke haft det så som det beskrivs annars hade det här varit ett perfekt tillfälle för alla att berätta deras version. Och jag vet att dom blivit erbjuda betalt osv för att jag känner en som är i företaget som ska göra det. Så viss inside info har jag men bryr mej inte nämn värt. Tycker inte han är intressant alls men kommer upp i samtals ämne

Jacke är med i dokumentären, det var ju pga av dokumtären och när han insåg att det fanns vissa lögner från mamman som inte gick ihop med vad hon sagt som gjorde att han började ifrågasätta henne. Han har ju visat henne journaler från bup & soc.
Citera
2024-08-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag ser gärna på TV4 när tillfälle ges då jag anser att de har bra dokumentärer.

Jag tror att den kommer bli bra och intressant.

Samma här, tror det kan hjälpa flera barn & ungdomar som är utsatta för samma sak.
Citera
2024-08-24, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men man kan väl ändå förstå att bup journaler och soc journaler inte är något som hittas på då är det ju katastrof om dom skulle ljuga och skriva ihop saker bara sådär, soc är ju en myndighet.
Vad har hänt då, om du utgår från journalerna?
Citera
2024-08-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad har hänt då, om du utgår från journalerna?

Jag anser att han har blivit utsatt för psykisk barnmisshandel under många år. Man gör inte så mot ett litet barn.
Citera
2024-08-24, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag anser att han har blivit utsatt för psykisk barnmisshandel under många år. Man gör inte så mot ett litet barn.
Det står inte i journalerna hjärtat.
Citera
2024-08-24, 12:25
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Dokumentären kommer att återge Jockes version - det är den enda som han accepterar.
Att hans mamma inte uttalar sig är väl inte konstigt - hon har väl i färskt minne hur hon fick dansa runt i sist hon försökte säga något.
Tror du på riktigt Jocke styr över tv4 produkton?
Ja mamman som var vuxen då allt hände hade möjligheten att vara med. Om hon sedan inte vill är en annan sak, men hon har fått möjligheten precis som många andra får vara med och ge sin version.
Dokumentären är inte sänd än så ingen kan veta resultatet än.
Recenssion kan ges efter den blivit visad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in