2024-08-23, 22:39
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Jag är inte så insatt ska jag erkänna men allt jag sett av honom är ju en stor red flag. Sen är det inte lätt att sympatisera med en 40 åring som är ett sånt stort offer

Men han har ju varit ett offer tidigare i livet och som barn. Vems felet att det blev så var vet jag inte. Familjens eller samhällets eller en kombo av båda? -Han lyckades på egen hand vända på det och bli en väldigt fönuftig och klok person. I alla fall av det som jag har sett av honom på senare år och det är beundransvärt.
Citera
2024-08-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Men han har ju varit ett offer tidigare i livet och som barn. Vems felet att det blev så var vet jag inte. Familjens eller samhällets eller en kombo av båda? -Han lyckades på egen hand vända på det och bli en väldigt fönuftig och klok person. I alla fall av det som jag har sett av honom på senare år och det är beundransvärt.
Jag är uppväxt med många som hade det tufft. Ingen ser sig som något offer vad jag vet eller gnäller om det, och nu är dom långt under 40.
Jag menar inte att han inte har varit ett offer, men i 40 års åldern blir det ju patetiskt att måla upp sig som ett.
Citera
2024-08-23, 22:49
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Jag är uppväxt med många som hade det tufft. Ingen ser sig som något offer vad jag vet eller gnäller om det, och nu är dom långt under 40.
Jag menar inte att han inte har varit ett offer, men i 40 års åldern blir det ju patetiskt att måla upp sig som ett.
Fast jag tycker inte att han sätter på sig någon offerkofta. Inte vad jag sett eller hört iaf. Han har berättat en del om hur han hade det svårt som barn och hur det kan ha förklarat det alterego han tog, nämligen Jockeboi. Att ta sig ur en sådan roll och lyckas bli något tycker jag är hur grymt som helst.
Citera
2024-08-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Fast jag tycker inte att han sätter på sig någon offerkofta. Inte vad jag sett eller hört iaf. Han har berättat en del om hur han hade det svårt som barn och hur det kan ha förklarat det alterego han tog, nämligen Jockeboi. Att ta sig ur en sådan roll och lyckas bli något tycker jag är hur grymt som helst.
Jag får uppfattningen av att han gnäller om sin uppväxt i varje intervju, och nu senast med några socpapper som alla youtubers diskuterar? Haha kom igen nu, är det bara jag som tycker så?
Citera
2024-08-23, 23:04
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Jag får uppfattningen av att han gnäller om sin uppväxt i varje intervju, och nu senast med några socpapper som alla youtubers diskuterar? Haha kom igen nu, är det bara jag som tycker så?
Okej, på så vis. Jag kan villigt erkänna att jag kan väldigt lite om diverse youtubers. Känner i stort sätt endast till Jocke och Jonna, samt Clu, som jag har sett lite av.
Citera
2024-08-24, 01:31
Medlem
Citat:

Spelar det någon roll?
En del har redan bestämt sig för att det är skitsnack sedan länge.
Låt dokumentären visa vad som faktiskt är dokumenterat och inte.
Han får gnälla hur mycket han vill.
Det är oberoende aktörer som med sin professionella roll gör uttalanden.
Citera
2024-08-24, 04:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Spelar det någon roll?
Ja tv produktionen som betalat Jocke 500 000 kr för att han ska delta är säkert väldigt intresserade av att få fram sanningen
Citera
2024-08-24, 05:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Så han sysslar med utpressning? Varför anmäler ingen honom? Känns som att man hade gjort det, men kanske lätt att vara tuff nu när det inte hänt mig.
Jocke vet hur lagen funkar.
Säg att det finns en användare som heter xxx på flashback, som heter Karl Karlsson.
Jocke får veta det och hotar då med att gå ut med att Karl Karlsson är xxx på flashback. Det är inte olagligt i lagens mening.
Dock leder det till att Karl Karlsson får hot, hat, trakasserier, hans egendom kan bli förstörd, t.o.m hans familj och närstående kan bli utsatta pga detta.
Jocke vet vad dem som kollar på honom kan göra emot dem personer han hänger ut namnet på, men eftersom Jocke själv inte gör brotten så går det inte att dömma Jocke för det.
Citera
2024-08-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja tv produktionen som betalat Jocke 500 000 kr för att han ska delta är säkert väldigt intresserade av att få fram sanningen

Du verkar veta mer än någon annan.
Menar du att det är en hittepå-produktion som TV4 håller på med?
Varför skulle inte de vara intresserade av att få fram sanningen?
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-24 kl. 08:16.
Citera
2024-08-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Spelar det någon roll?
Han får såklart gnälla hur mycket han vill men det är därför jag tycker han är så jävla pinsamt. Jag skiter fullständigt i vad dokumentären visar, att hålla på med socpapper när man är 40+ är ju löjligt.
Vad exakt har han blivit utsatt för som är så hemskt? Tror inte det sticker ut
Citera
2024-08-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jocke vet hur lagen funkar.
Säg att det finns en användare som heter xxx på flashback, som heter Karl Karlsson.
Jocke får veta det och hotar då med att gå ut med att Karl Karlsson är xxx på flashback. Det är inte olagligt i lagens mening.
Dock leder det till att Karl Karlsson får hot, hat, trakasserier, hans egendom kan bli förstörd, t.o.m hans familj och närstående kan bli utsatta pga detta.
Jocke vet vad dem som kollar på honom kan göra emot dem personer han hänger ut namnet på, men eftersom Jocke själv inte gör brotten så går det inte att dömma Jocke för det.
Ok, tillslut gör han det mot fel person. Det brukar bli så
Citera
2024-08-24, 09:38
Medlem
Citat:
Han får såklart gnälla hur mycket han vill men det är därför jag tycker han är så jävla pinsamt. Jag skiter fullständigt i vad dokumentären visar, att hålla på med socpapper när man är 40+ är ju löjligt.
Vad exakt har han blivit utsatt för som är så hemskt? Tror inte det sticker ut

Varför är det löjligt?

Finns många som skriver böcker, medverkar i dokumentärer, intervjuer etc för att få dela med sig om sin uppväxt.
Jag finner inte det varken pinsamt eller löjligt, utan intressant att få ta del av andra perspektiv och andras historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in