2024-08-24, 10:24
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag gillar den. För en match. Kanske ingen tröja man hade velat se under en hel säsong men den känns Häcken på 80-talet vilket är skönt vid enstaka tillfälle.

Den referensen flög högt över mitt huvud. Det är väl på Bosön elitlägret håller till men just kopplingen lyckas jag inte med? 🤔

Inte lätt. Flera år sedan jag var där nu men i gången in till stora hallen hängde en plansch med Spola kröken.

Fina Bosön var då iaf väldigt retro.
Citera
2024-08-24, 10:46
Medlem
Enterprises avatar
Kom igen Kalmar, gör guldracet spännande igen.
Citera
2024-08-24, 10:52
Medlem
Även om jag hade varit positiv till värvningen av Vasic så tror jag som fan på våran strategi, om vi nu går för Clemmensen istället.

Det är inte populistiska värvningar som satt oss i den fina båt vi sitter i nu. Så mycket förtroende som jag känner för ledningen nu har jag inte känt på många, många år.

Jag är pessimist i grund och botten men med vår strategi tror jag verkligen att vi kommer peta ner djurgårn som Malmös främsta utmanare kommande åren.
Citera
2024-08-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Även om jag hade varit positiv till värvningen av Vasic så tror jag som fan på våran strategi, om vi nu går för Clemmensen istället.

Det är inte populistiska värvningar som satt oss i den fina båt vi sitter i nu. Så mycket förtroende som jag känner för ledningen nu har jag inte känt på många, många år.

Jag är pessimist i grund och botten men med vår strategi tror jag verkligen att vi kommer peta ner djurgårn som Malmös främsta utmanare kommande åren.

Tror ni är rätt på det, precis som jag hoppas mitt Sirius är rätt på det. Många som snackar om långsiktighet löper inte linan ut och då tror jag också det blir något mittemellan av det. Bättre att välja spår och köra helhjärtat.
Citera
2024-08-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tror ni är rätt på det, precis som jag hoppas mitt Sirius är rätt på det. Många som snackar om långsiktighet löper inte linan ut och då tror jag också det blir något mittemellan av det. Bättre att välja spår och köra helhjärtat.
Ja, känns som ni har klättrat från nedflyttningshotat lag till ett lag som potentiellt skulle kunna utmana om Europa-platserna nästa år (om ni sköter era kort rätt) på rekordtid.
Citera
2024-08-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag gillar den. För en match. Kanske ingen tröja man hade velat se under en hel säsong men den känns Häcken på 80-talet vilket är skönt vid enstaka tillfälle.

Den referensen flög högt över mitt huvud. Det är väl på Bosön elitlägret håller till men just kopplingen lyckas jag inte med? 🤔

Bosön-Retro och kopplingen till spola kröken tror jag anspelar på alla hårdföra idrottsmän som varit med och byggt upp en seriös ”friska tag” kultur på Bosön. Eller ja så var det iaf nu är det ett haveri där ute. Vart är Göran Göransson och Leif Boork när man behöver dem. F.ö är Göran Göransson inkluderad i AIKs elva genom alla tider. Fantastisk lirare det. Kan även berätta att just nämndas bror är A-lagare, Hammarbyare och hänger i Vällingby Centrum. Trevlig Helg gott folk!
Citera
2024-08-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ja, känns som ni har klättrat från nedflyttningshotat lag till ett lag som potentiellt skulle kunna utmana om Europa-platserna nästa år (om ni sköter era kort rätt) på rekordtid.

Vårat vägval var också lite mer överlevnad än något annat från första början, först sista året man kunnat blicka uppåt lite även om man alltid fruktar att det ska gå åt helvete. Om vi fortsatt ligga på 0-10 miljoner i kassan hade vi åkt ur förr eller senare med stor säkerhet, det är den insikten man får ha med sig. Nu återstår bara att se hur många fler lag som hakar på.

I praktiken betydligt svårare än i teorin. Trotjänare ska tittas i ögonen och få ett tack men nej tack, du ska avstå den där spelaren du har kopplingar till som "vill hem" eller bara allmänt är bra men saknar försäljningsvärde, du ska konsekvent välja att inte förlänga spelare som du kan förlänga med men lämnat försäljningsbar ålder, stå över frestelsen att låna in spelare från en högre hylla o.s.v.

Kollar vi värvningarna i serien under sommaren, ser vi att en stor majoritet faller inom någon av dessa kategorier. Man kan inte sluta göra dom värvningarna helt, men dom måste hållas till ett minimum, för annars sitter dina 20-åringar där på bänken undanträngda ändå fast du skulle bygga ungt.
Citera
2024-08-24, 14:12
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vårat vägval var också lite mer överlevnad än något annat från första början, först sista året man kunnat blicka uppåt lite även om man alltid fruktar att det ska gå åt helvete. Om vi fortsatt ligga på 0-10 miljoner i kassan hade vi åkt ur förr eller senare med stor säkerhet, det är den insikten man får ha med sig. Nu återstår bara att se hur många fler lag som hakar på.

I praktiken betydligt svårare än i teorin. Trotjänare ska tittas i ögonen och få ett tack men nej tack, du ska avstå den där spelaren du har kopplingar till som "vill hem" eller bara allmänt är bra men saknar försäljningsvärde, du ska konsekvent välja att inte förlänga spelare som du kan förlänga med men lämnat försäljningsbar ålder, stå över frestelsen att låna in spelare från en högre hylla o.s.v.

Kollar vi värvningarna i serien under sommaren, ser vi att en stor majoritet faller inom någon av dessa kategorier. Man kan inte sluta göra dom värvningarna helt, men dom måste hållas till ett minimum, för annars sitter dina 20-åringar där på bänken undanträngda ändå fast du skulle bygga ungt.

Ni jobbar helt annorlunda mot gnagarna med andra ord. Jag har sagt det förr och säger det igen, ni är ikapp och förbi aik om 2-3 år max.
Citera
2024-08-24, 14:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag har sagt det förr och säger det igen, ni är ikapp och förbi aik om 2-3 år max.
Aldrig så länge inte Aik går i KK.
Citera
2024-08-24, 14:44
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Jag hoppas verkligen inte det blir Ghoddos, har inte presterat mycket om man kollar statistik och inte fått spela mycket, dessutom som du sa så kunde han valt att komma tidigare men gjorde inte det, men nu passar det säkert när det ska bli europaspel, vilket vi inte hade sist han hade chansen att skriva på, nej han kan hålla sig borta.

Trams! Hade Ghoddos inte presterat hade han inte fått speltid i 50% av matcherna i Premier League senaste säsongen. Måhända är han ringrostig utan försäsong men kommer Ghoddos till oss så är det en jävla klassvärvning. Folk sa om Mackan också en gång i tiden att han inte fick spela i WBA men det hindrade honom inte från att vara bäst i Allsvenskan i flera år därefter.
Citera
2024-08-24, 14:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Ni jobbar helt annorlunda mot gnagarna med andra ord. Jag har sagt det förr och säger det igen, ni är ikapp och förbi aik om 2-3 år max.

Någon enstaka säsong, men AIK:s publikintäkter måste vara överlägset Sirius. AIK repar sig.

Svårt för lag på sikt att hålla en hög jämn nivå utan höga inkomster från sponsorer och publik. Det går en-två säsonger, men sedan blir det svårt. Kommer ihåg allt som sades om Norrköping 2015. De sålde spelare och tjänade en massa pengar under några år, men fick svårt att fylla på med nya bra spelare. Man måste höja lönerna, med risken det innebär.
Citera
2024-08-24, 15:08
Medlem
Konstigt med bara en match idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här