2024-04-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han undrade varför han inte la till mer tid när Häcken maskade precis hela förlängningen måhända?
Sällan man varit så inihelvete i extas över att spela oavgjort mot häcken..

Kalla mig skeptiker - men när Diffen precis fått en råbillig straff, så går man inte och kramar domaren.

Skenmanöver.
Citera
2024-04-08, 23:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Inte ens Gubb-Diffen? Kvalitetsgubbar i Danielsson, Ekdal och Eriksson.

Kryddat med ungdomlig energi och ungdomligt oförstånd.

Och man har hittat sin Super-Mac i Buster-anda?
Inte i närheten, så Kimpa får gå runt och se butter ut ett år till.
Citera
2024-04-08, 23:14
Medlem
beatbeats avatar
Jag tycker det är omöjligt att se om den tar på armen. Sen om det skulle tagit på armen, ska det ens vara straff då?

Väldigt märkligt att han tar den straffen när inte Rygaard fick straff vid ställning 0-3. Är djurgården förbundets nya lag kanske?
Citera
2024-04-08, 23:24
Medlem
Kompensationsstraff. Missade ju en helt jävla solklar straff vid 2-0.

Men fortsätt gärna böla vidare fotbolls-Sverige. Alltid roligt att bevittna era tårar.
Citera
2024-04-08, 23:26
Medlem
Det är inte naturligt spela fotboll liggandes så tycker det borde vara straff för dif och det blev det.
Citera
2024-04-08, 23:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Johannesson avslutar:
– Jag har inte sett situationen i Västerås, den kan jag inte kommentera eftersom att jag själv var på en annan allsvensk match vid den tidpunkten.

Är det inte jävligt märkligt att Domarbasen inte tittar på situationer i efterhand? Vet inte om jag missuppfattar rollen han har men borde vara en självklarhet att hålla koll på tveksamma situationer i utbildningssyfte både för domare/ spelare/ledare/ publik så man har koll på bedömningsnivå och referens för hur saker bedöms.

Dagens straff känns fel nu när jag vevat situationen x antal gång. Ett tag tyckte jag den tydligt tog på armen men nu är jag mer osäker och även om den gör det ser det ut som han har armen intill bröstet/kroppen. Ingen straff då. Men konfirmerat att linjedomaren tog beslutet. Klart att Al Hakim har sista ordet men måste lita på sin kollega. Därav att beslutet kommer sent.
Citera
2024-04-08, 23:50
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är det inte jävligt märkligt att Domarbasen inte tittar på situationer i efterhand? Vet inte om jag missuppfattar rollen han har men borde vara en självklarhet att hålla koll på tveksamma situationer i utbildningssyfte både för domare/ spelare/ledare/ publik så man har koll på bedömningsnivå och referens för hur saker bedöms.

Dagens straff känns fel nu när jag vevat situationen x antal gång. Ett tag tyckte jag den tydligt tog på armen men nu är jag mer osäker och även om den gör det ser det ut som han har armen intill bröstet/kroppen. Ingen straff då. Men konfirmerat att linjedomaren tog beslutet. Klart att Al Hakim har sista ordet men måste lita på sin kollega. Därav att beslutet kommer sent.
Hur studsar bollen ned i backen så tvärt om armen är intill kroppen?

Det går inte.

Det behövs en yta att valla bollen mot. Denna ytan består av en arm som är utsträckt ifrån kroppen.
Citera
2024-04-09, 00:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hur studsar bollen ned i backen så tvärt om armen är intill kroppen?

Det går inte.

Det behövs en yta att valla bollen mot. Denna ytan består av en arm som är utsträckt ifrån kroppen.
Det går om armen är intill kroppen, backen kastar sig lite i vinkel/sidan och bollen träffar underarmen. Vilket är exakt det den gör. Förstår att jag bemöter någon med samma envisa rykte som en viss general har på Englands delen så meningslöst och försöka övertyga om något annat men din länk visar TYDLIGT inte minst den inzoomade vinkel att han håller armen intill kroppen. Även vinkeln bakifrån ser man tydligt hur armen är intill kroppen.
Citera
2024-04-09, 00:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det går om armen är intill kroppen, backen kastar sig lite i vinkel/sidan och bollen träffar underarmen. Vilket är exakt det den gör. Förstår att jag bemöter någon med samma envisa rykte som en viss general har på Englands delen så meningslöst och försöka övertyga om något annat men din länk visar TYDLIGT inte minst den inzoomade vinkel att han håller armen intill kroppen. Även vinkeln bakifrån ser man tydligt hur armen är intill kroppen.
Okej, tittar man inifrån målet så ser man det.

Det är dock omöjligt för domarna att döma något annat än straff pga vinkelförändringen i bollbanan.

En slags död vinkel där linjedomaren ej ser djupet på armens ställning. Hellre fälla än fria i detta fallet. Det krävs 2 kameravinklar i slowmotion för att fria detta i TV.
Citera
2024-04-09, 00:38
Avslutad
Sa till er att jag ser in i framtiden. Oavgjort stod i stjärnorna.
Citera
2024-04-09, 00:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Man kan åtminstone konstatera att den där praxisen som bland annat Jonas Eriksson pratat om, att det ska krävas mer för att blåsa straff i slutsekunderna när beslutet kan bli matchavgörande, och att det absolut inte får vara några "soft penalties" utan klara, tydliga straffar, inte verkar existera längre, varken i Sverige eller nån annanstans. Det verkar nästan som om vissa domare sätter en ära i att ta "tuffa" beslut på övertid (även om det är med hjälp av VAR).

Grattis till mig och 7 000 inlägg.
Citera
2024-04-09, 00:43
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nu förtjänar visserligen inte dom värdelösa pissluffarna att vinna ändå. Men vi måste bli av med alla dessa billiga jävla skitstraffar! Fotboll håller på att utvecklas till något jävla lotteri där det räcker att ha tur med att några skott snuddar vid en arm för att man skall få några mål gratis. Nu kanske jag romantiserar och minns fel. Men känslan är att det knappt blev 1 straff per omgång förr i tiden. Nu får man vara glad om det bara blir 1 straff per match. Sporten kommer fan dö om detta trams fortsätter.
Kompis. Vi blev ändå rika på våra spel idag.

Djurgårn hela vägen i första o ni straffade oss. Sen kontrar o sliter ni sönder vår fejkade backlinje.

Till slut når vi vårat kryss vi gjorde upp på förhand.

Bra för Djurgårn och bra för Häcken att visa att ni är tillbaka på riktigt. Sen att du o jag hade krysset klart .. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in