Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Är det inte jävligt märkligt att Domarbasen inte tittar på situationer i efterhand? Vet inte om jag missuppfattar rollen han har men borde vara en självklarhet att hålla koll på tveksamma situationer i utbildningssyfte både för domare/ spelare/ledare/ publik så man har koll på bedömningsnivå och referens för hur saker bedöms.
Dagens straff känns fel nu när jag vevat situationen x antal gång. Ett tag tyckte jag den tydligt tog på armen men nu är jag mer osäker och även om den gör det ser det ut som han har armen intill bröstet/kroppen. Ingen straff då. Men konfirmerat att linjedomaren tog beslutet. Klart att Al Hakim har sista ordet men måste lita på sin kollega. Därav att beslutet kommer sent.
Man kan åtminstone konstatera att den där
praxisen som bland annat Jonas Eriksson pratat om, att det ska krävas mer för att blåsa straff i slutsekunderna när beslutet kan bli matchavgörande, och att det absolut inte får vara några "soft penalties" utan klara, tydliga straffar, inte verkar existera längre, varken i Sverige eller nån annanstans. Det verkar nästan som om vissa domare sätter en ära i att ta "tuffa" beslut på övertid (även om det är med hjälp av VAR).
Grattis till mig och 7 000 inlägg.