2024-08-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Hur vet man att den nya informationen är sann? Man har ju blivit skeptisk till folk som gör dokumentärer eller skriver böcker om sig själva.

Vad jag förstått det som, så kommer det bland annat medverka oberoende aktörer som i sin professionella yrkesroll ska granska dokumenten. Sen är det andra som medverkar som kommer ge sin bild. Jag vet inte exakt vilka då jag inte har någon insyn i produktionen.

Är det professionella aktörer med som ska granska, så utgår jag från att de talar sanning och inte äventyrar sin trovärdighet.
Citera
2024-08-24, 10:42
Medlem
Slussenyaos avatar
Men ALLA i hans familj och närhet har fått frågan om dom vill vara med och berätta sanningen vilket ingen av dom vill. Dom har blivit erbjuda pengar. Allt tyder på att Jocke haft det så som det beskrivs annars hade det här varit ett perfekt tillfälle för alla att berätta deras version. Och jag vet att dom blivit erbjuda betalt osv för att jag känner en som är i företaget som ska göra det. Så viss inside info har jag men bryr mej inte nämn värt. Tycker inte han är intressant alls men kommer upp i samtals ämne
Citera
2024-08-24, 10:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad jag förstått det som, så kommer det bland annat medverka oberoende aktörer som i sin professionella yrkesroll ska granska dokumenten. Sen är det andra som medverkar som kommer ge sin bild. Jag vet inte exakt vilka då jag inte har någon insyn i produktionen.

Är det professionella aktörer med som ska granska, så utgår jag från att de talar sanning och inte äventyrar sin trovärdighet.
De som hanterat fallet är inte opartiska - eftersom de varit med och fattat beslut baserat på hur de uppfattar och tolkar saker.

Andra skall utgå från de dokumenten - de kan alltså bara bedöma utifrån de ställningstaganden och bedömningar som redan gjorts.

Så det där med "oberoende" blir lite platt helt enkelt.
Det är inte som i en rättegång där man kan sitta och värdera faktiska bevis.
Citera
2024-08-24, 10:45
Medlem
Citat:

Frågan är inte om de är professionella, frågan är om de är oberoende.

Det är vardagsmat för tv4 att anlita professionella, utan att ta med att de inte är oberoende.

Money talks.
Citera
2024-08-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har - precis som alla andra borde - sett Joakims reaktioner så fort han blir motsagd eller någon inte delar och stöder hans version.

Jag har inte sett.
Vart kan jag se reaktionen gällande dokumentären?
Citera
2024-08-24, 10:54
Medlem
Citat:

Hade dom fått vara med om dom hade en åsikt som inte gynnar Jocke? Det känns inte som det, men det är bara en gissning jag har inga belägg.
Citera
2024-08-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De som hanterat fallet är inte opartiska - eftersom de varit med och fattat beslut baserat på hur de uppfattar och tolkar saker.

Andra skall utgå från de dokumenten - de kan alltså bara bedöma utifrån de ställningstaganden och bedömningar som redan gjorts.

Så det där med "oberoende" blir lite platt helt enkelt.
Det är inte som i en rättegång där man kan sitta och värdera faktiska bevis.

Jag förstår, så då kan lika gärna mamman hittat på allt. Det är trots allt bara ord och inga bevis hon har att komma med.

Trist.
Citera
2024-08-24, 10:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag har inte sett.
Vart kan jag se reaktionen gällande dokumentären?
Dokumentären är väl inte ute än.

Mammans berättelse
https://nyheter24.se/debatt/896238-joakim-lundell-mamma-berattelse
Citera
2024-08-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Frågan är inte om de är professionella, frågan är om de är oberoende.

Det är vardagsmat för tv4 att anlita professionella, utan att ta med att de inte är oberoende.

Money talks.

Jag går inte på deras trovärdighet eller utgår från att produktionen är ett hittepå eftersom jag har inte sett dokumentären och inte vet vilka exakt som medverkar.

Det återstår att se. Jag ser fram emot att se den och tror att den kommer ge nya perspektiv på saker.
Citera
2024-08-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Hade dom fått vara med om dom hade en åsikt som inte gynnar Jocke? Det känns inte som det, men det är bara en gissning jag har inga belägg.

Jag har ingen insyn i produktionen eller har direktkontakt med någon där så kan inte uttala mig om det.
Citera
2024-08-24, 11:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag förstår, så då kan lika gärna mamman hittat på allt. Det är trots allt bara ord och inga bevis hon har att komma med.

Trist.
Snarare att ingen av dem har en absolut sanning - utan både talar utifrån sin uppfattning och sitt perspektiv.
Citera
2024-08-24, 11:04
Medlem
Citat:
Jag går inte på deras trovärdighet eller utgår från att produktionen är ett hittepå eftersom jag har inte sett dokumentären och inte vet vilka exakt som medverkar.

Det återstår att se. Jag ser fram emot att se den och tror att den kommer ge nya perspektiv på saker.
Det fanns en tid jag konsumerade TV4, med den erfarenheten så får man ta den produktionen med en nypa salt.
Liksom annat de producerar och publicerar.

Men visst, jag ska kolla på den.
De kanske lyckas riktigt bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in