2024-08-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför är det löjligt?

Finns många som skriver böcker, medverkar i dokumentärer, intervjuer etc för att få dela med sig om sin uppväxt.
Jag finner inte det varken pinsamt eller löjligt, utan intressant att få ta del av andra perspektiv och andras historia.
Fine om han hade skrivit en bok och medverkat i en dokumentär men om man ska sitta och dra upp det hela tiden så blir det pinsamt. Tänk dig en föredetta missbrukare som hela tiden ska prata om hur tufft det har varit. Det här är ju min åsikt, jag är helt ok med att vi tycker olika.
Citera
2024-08-24, 09:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du verkar veta mer än någon annan.
Menar du att det är en hittepå-produktion som TV4 håller på med?
Varför skulle inte de vara intresserade av att få fram sanningen?
Därför att syftet är att låta Jocke ge sin version.
Att något är dokumentärt betyder inte att det är "sanningen" som visas.
Vi vet att Joakim inte är intresserad av att delta i något som motsäger hans version, och vi vet att Joakim fått betalt för att delta.
Citera
2024-08-24, 09:54
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Han får såklart gnälla hur mycket han vill men det är därför jag tycker han är så jävla pinsamt. Jag skiter fullständigt i vad dokumentären visar, att hålla på med socpapper när man är 40+ är ju löjligt.
Vad exakt har han blivit utsatt för som är så hemskt? Tror inte det sticker ut
Tycker inte det är löjligt. Många människor är intresserade av verklighetsbaserade böcker och dokumentärer.
Det framkommer säkert i dokumentären vad han varit med om
Citera
2024-08-24, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför är det löjligt?

Finns många som skriver böcker, medverkar i dokumentärer, intervjuer etc för att få dela med sig om sin uppväxt.
Jag finner inte det varken pinsamt eller löjligt, utan intressant att få ta del av andra perspektiv och andras historia.
Det är inte dokumentärer - det är memoarer - dvs en berättelse utifrån sin egen upplevelse och ingen sanning.
Det som är löjligt i Jockes fall är att han inte tål att någon har en annan uppfattning. Hans ord skall gälla som sanning för alla - och så fungerar det inte.
Citera
2024-08-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Fine om han hade skrivit en bok och medverkat i en dokumentär men om man ska sitta och dra upp det hela tiden så blir det pinsamt. Tänk dig en föredetta missbrukare som hela tiden ska prata om hur tufft det har varit. Det här är ju min åsikt, jag är helt ok med att vi tycker olika.

Hans historia kanske kan hjälpa andra som befinner sig/befunnit sig i samma situation. Jag ser det inte som pinsamt.
Nu är det ju ny information som kommit upp som kanske kan ge svar åt tidigare oklarheter. Det är en del som går väldigt hårt ut och påstår att allt är en lögn av någon anledning, jag tror inte det. Så där finner jag det intressant att se vad som kommer fram i dokumentären. Jag är helt ok med att vi har olika åsikter.
Citera
2024-08-24, 09:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Tycker inte det är löjligt. Många människor är intresserade av verklighetsbaserade böcker och dokumentärer.
Det framkommer säkert i dokumentären vad han varit med om
Nej, däremot framkommer nog hans uppfattning och version.
Citera
2024-08-24, 10:04
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, däremot framkommer nog hans uppfattning och version.
Det är inte bara Jocke som är med i dokumentären. Det är Jacke, fosterföräldrar, barnpsykolog m.fl
Mamman fick också erbjudande att berätta hur hon upplevt det, men tackade nej.
Dokumentären baseras också på journaler från psykiatrin, soc, skola.
Ja, Jocke blir intervjuad, men också andra.
Citera
2024-08-24, 10:11
Medlem
Citat:
Därför att syftet är att låta Jocke ge sin version.
Att något är dokumentärt betyder inte att det är "sanningen" som visas.
Vi vet att Joakim inte är intresserad av att delta i något som motsäger hans version, och vi vet att Joakim fått betalt för att delta.

Det vore konstigt om personen vars uppväxt dokumentären handlar om inte får dela med sig av sin upplevelse.
Det är väl några fler som är med och delar med sig?

Har du sett dokumentären och vet innehåll, haft kontakt med produktionen om upplägg och att de inte får motsäga sig hans version?

Vilka är "vi"?
Citera
2024-08-24, 10:21
Medlem
Citat:
Hans historia kanske kan hjälpa andra som befinner sig/befunnit sig i samma situation. Jag ser det inte som pinsamt.
Nu är det ju ny information som kommit upp som kanske kan ge svar åt tidigare oklarheter. Det är en del som går väldigt hårt ut och påstår att allt är en lögn av någon anledning, jag tror inte det. Så där finner jag det intressant att se vad som kommer fram i dokumentären. Jag är helt ok med att vi har olika åsikter.
Hur vet man att den nya informationen är sann? Man har ju blivit skeptisk till folk som gör dokumentärer eller skriver böcker om sig själva.
Citera
2024-08-24, 10:24
Medlem
Citat:
Det är inte dokumentärer - det är memoarer - dvs en berättelse utifrån sin egen upplevelse och ingen sanning.
Det som är löjligt i Jockes fall är att han inte tål att någon har en annan uppfattning. Hans ord skall gälla som sanning för alla - och så fungerar det inte.

Väldigt vad du är insatt.
När har han sagt att hans ord skall gälla som sanning?
Jag måste ha missat det.
Citera
2024-08-24, 10:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Det är inte bara Jocke som är med i dokumentären. Det är Jacke, fosterföräldrar, barnpsykolog m.fl
Mamman fick också erbjudande att berätta hur hon upplevt det, men tackade nej.
Dokumentären baseras också på journaler från psykiatrin, soc, skola.
Ja, Jocke blir intervjuad, men också andra.
Det spelar ingen roll. Dokumentären kommer att återge Jockes version - det är den enda som han accepterar.
Att hans mamma inte uttalar sig är väl inte konstigt - hon har väl i färskt minne hur hon fick dansa runt i sist hon försökte säga något.
Citera
2024-08-24, 10:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det vore konstigt om personen vars uppväxt dokumentären handlar om inte får dela med sig av sin upplevelse.
Det är väl några fler som är med och delar med sig?

Har du sett dokumentären och vet innehåll, haft kontakt med produktionen om upplägg och att de inte får motsäga sig hans version?

Vilka är "vi"?
Jag har - precis som alla andra borde - sett Joakims reaktioner så fort han blir motsagd eller någon inte delar och stöder hans version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in