2024-08-24, 07:45
Medlem
Lofns avatar
Det finns något du måste förstå. Alla människor är framför allt själviska. Detta är den starkaste drivkraften. Absolut kan vi hjälpa andra ibland om det är till ringa besvär för egen del. Men blir det lite för jobbigt orkar man inte med det om man kan komma undan.

Med denna insikt kan du nu se på det förgångna som ett mekaniskt förutbestämt klockspel - det som hände hade liten sannolikhet att hända på så många andra sätt. Du hade oturen att födas in i en dålig situation. Vissa föds med de allra bästa förutsättningarna och lever fantastiskt härliga liv! För andra är det tvärtom. Orättvist? Självklart men det är så universum är inrättat. Det är en kall matematisk konstruktion som inte bryr sig om vidrigheter som kommer och går.

Vad kan man då göra? Att älta det förgångna är naturligtvis meningslöst i ett sådant universum, som allt tyder på att vi lever i.
Livets stora utmaning för tillvarons olycksfåglar är att släppa de stora orättvisor som man lider av på daglig basis och försöka hitta något i livet som ändå gör det intressant.

Det är något religiöst över det kanske. Kristendomen fick enormt fäste då den lovade att individen på botten av tillvaron var bland de finaste och skulle dessutom bli belönade i himlen. Gud är dock död för de flesta av oss och man får hitta meningen någon annanstans.
Citera
2024-08-24, 07:54
Medlem
Folket har röstat för; invasion av muslimer och övriga icke rationella människor. -Det verkar ju mest troligt att svenska folket bara vill se vårt vackra land brinna.

Så det är väl det du kan göra, importera flera raketforskare, hjälp svenska folket att bränna ner Sverige!!

Annars drar du till Norge eller Danmark, finns ingen framtid kvar för "svensken" i Sverige
Citera
2024-08-24, 07:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Tror svaret är Sverigebilden. Det statliga representanter fruktar mest är att Sverigebilden ska vara dålig. Så starta en youtubekanal eller liknande med internationell spridning där du framställer Sverigebilden som så dålig som möjligt.

Lycka till.
Citera
2024-08-24, 07:57
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?

Kommun, region (fd landsting) och stat har en sak gemensamt. De styrs av politiker.
Bästa sättet att hämnas - gå med i ett parti, läs på, visa framfötterna och klätra till makten.
Trump är ett gott exempel i USA. Skulle säga att det går i Sverige också fast om du inte är känd får du gå den vägen jag sa.
Citera
2024-08-24, 08:07
Medlem
Bäst för dig är nog att jobba svart och vara utanför systemet.
Citera
2024-08-24, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefubart
Folket har röstat för; invasion av muslimer och övriga icke rationella människor. -Det verkar ju mest troligt att svenska folket bara vill se vårt vackra land brinna.

Så det är väl det du kan göra, importera flera raketforskare, hjälp svenska folket att bränna ner Sverige!!

Annars drar du till Norge eller Danmark, finns ingen framtid kvar för "svensken" i Sverige

Folket går och röstar på förbättringar i sjukvård, skola, omsorg, skatter och alla andra saker är utlämnande tills att valet är vunnet och då tar dom beslut som förstör samhället. Jag har inte sett att sossar och borgare vann sitt val med import av svartskallar som sitt ess i rockärmen.

Vilket betyder att vi kan lika gärna låta chimpaser, hundar och ormar rösta, det spelar ingen roll, det finns inge demokrati att tala om.
Citera
2024-08-24, 08:16
Medlem
gå en flummig intet-utbildning, statsvetenskap eller till socionom.
nåt flum så du kan få jobb på någon myndighet och kostar massor med bortkastade skattepengar, typ arbetsförmedlingen eller försäkringskassan, migrationsverket.
Stryk arbetsförmedlingen. Dom anställer idag bara oanställbara invandrare som kan bristfällig svenska.
Hur som helst. du jobbar på någon myndighet, får fast anställning, sen gör du mindre än vad du behöver, och förpestar människors liv med dina beslut, så du sprider din misär.

eller ja, du blir egentligen bara en offentliganställd i mängden.
tänkte inte på det
Senast redigerad av goderian2 2024-08-24 kl. 08:21.
Citera
2024-08-24, 08:21
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverige! Hur jävlas jag med staten på bästa lagliga sätt som hämnd?
Du kan utnyttja din rösträtt i kommande val.
Citera
2024-08-24, 08:23
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bli en så kallad rättshaverist? Du pluggar på om lagen. Sedan börjar du jävlas. Begär ut handlingar i mass. Skriver insändare till din lokalpress (det kommer lokala politiker hata) etc. Det är väl en liten start. Du kommer få dessa lokalt anställda att hata dig. Du kommer inte bryta några lagar alls men deras arbete kommer bli så mer jobbigt.

Utöver det möjligen kanske du kan fundera på exakt vilket extra hemskt staten gjort dig. Vore det något annorlunda i något annat land? Skulle de fixat denna sjukdom tex? Det är hemskt när det händer och du har min sympati. Men kunde något annat land gjort det bättre helt ärligt? Du lever ju ändå i Sverige med fri sjukvård.
Detta är nog så bra det blir på laglig väg. Bra råd!
Citera
2024-08-24, 08:28
Medlem
526s avatar
Citat:
En del av mitt hat och frustration härstammar från att vi i Sverige tycker att vi är så jävla bra och utvecklat land, när vårt samhälle är fundamentalt icke-fungerande samtidigt som vi har en av de högsta skatterna i världen. Hade vi svenskar och våra makthavare varit mer självmedvetna om hur usla vi är hade det lindrat mitt hat en aning. Hycklare är vad vi är.

Förstår dig och du har rätt. Om en stat tvingar människor att lyda under deras system måste de se till att det funkar också - men det gör inte det i alla avseenden, även om mycket är bra.

Gör inget dumt som sabbar ditt liv. Dvs ge dem ingen anledningen att trycka ner dig mer. Var självständig och minimera kontakten med staten.

Om du ändå vill hämnas så rekommenderar jag att du hittar ett sätt att plocka ut bidrag.
Citera
2024-08-24, 08:41
Medlem
Citat:
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?

Det låter som att du beskyller andra för dina egna problem. Varför tog du inte en tidigare buss om kollektivtrafiken nu var ett problem? Eller skaffade en billigare bil? Folk begår självmord hela tiden. Tror du verkligen vården hade kunnat stoppa någon som bestämt sig. Alla har kraschade förhållanden bakom sig. Är du verkligen unik i det avseendet? Så länge du inte lever i någon jävla perfekt värld kommer du hitta saker som förstör för dig
Citera
2024-08-24, 09:02
Medlem
JoeDoughs avatar
Det värsta man kan göra måste väl vara att sabotera #Sverigebilden. Eller kanske snarare exponera Sverigebilden. Du får själv fundera ut hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in