Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Om du går tillbaka och går igenom allt Kräftan yttrat sig om och postat. Du finner inte någon som helst problematik i hans handlingar? Bortse från att de är tillsammans idag och allt som Jocke, Anjo och övriga var sagt.
Om du försöker se det objektivt.
Anser du att snubben är en hyvens kille och är ett offer för vad situationen grundar sig i?
Ponera att du är farsa till en dotter som har befunnit sig och befinner sig i Ls situation. Kan du rakryggad stå bakom hennes snubbes handlingar då och nu?.
Genuin fråga till dig.
Jag gick igenom hur jag ser på det hela i inlägget du svarade på.
Chrippa och Linneas relation verkade vara oerhört turbulent både fysiskt och verbalt, från båda håll.
Exakt vad som hände vet ju bara de själva, vilket de också med all tydlighet har visat att de sköter bakom stängda dörrar.
Längre än så kommer vi inte.
Det absolut viktigaste är att de kommer på rätt spår igen, vilket det ser ut som de har gjort.
Om något förändras på vägen så kan jag tänka mig att spekulera vidare i det.
Men nu blir det mest en rundgång med återupprepningar.
F.ö så står jag inte bakom våld öht, vare sig det är en kvinna eller man som utsätter en annan för det.
Och vore jag förälder till någon i den situationen så hade jag givetvis agerat på ett sådant sätt som situationen kräver.
Chrippa är helt klart ett offer utifrån hur hans egen bror och springpojkar har utsatt både honom och Linnea för, det har varit ren terror.
Vad som än har hänt så går det aldrig att rättfärdiga hur man aktiverar en folkdomstol med massiva drev.
Det hela har hört hemma bakom stängda dörrar alternativt med berörda myndigheter.