2024-08-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den klockan värderades först av polisen själva - och inte någon som är expert på klockor.

Klockan ifrågasätts sedan när experter sett klockan på bild .. vilket säger att de kan göra en värdering med bilder som grund.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/efter-polisens-efterlysning-lyxklockans-akthet-ifragasatts-valdigt-mycket-fel

Det var ett EXEMPEL. Men som jag också skrev finns det kopior som absolut kan se äkta ut på bild och där en expert kan avgöra om den är äkta eller fejk först efter att ha klockan framför sig.
Men du låser dig ju så förbannat vid en sak att man inte ens kan eller vill ha en dialog med dig. Så du får mer än gärna tro att bara för att en person sett bild på klockorna att de är äkta och värda 570k, jag bryr mig inte om vad du tror för det rör mig inte i ryggen för 5 öre egentligen..
Citera
2024-08-24, 01:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det var ett EXEMPEL. Men som jag också skrev finns det kopior som absolut kan se äkta ut på bild och där en expert kan avgöra om den är äkta eller fejk först efter att ha klockan framför sig.
Men du låser dig ju så förbannat vid en sak att man inte ens kan eller vill ha en dialog med dig. Så du får mer än gärna tro att bara för att en person sett bild på klockorna att de är äkta och värda 570k, jag bryr mig inte om vad du tror för det rör mig inte i ryggen för 5 öre egentligen..
Nej, du hävdar att han har en massa fejk (vad? och på vilken grund hävdar du det?) och att man därför kan utgå från att klockorna är fejk - och att några värderingar på bild inte gäller. Sen länkar du till en annan klocka där man gjort värdering utifrån bilder.

Det som tycks vara viktigt för dig är att få hävda att det han har är fejk -- och då vore det ju bra om du presenterade stöd för det.
Citera
2024-08-24, 01:34
Medlem
Seriöst.

Är det mer viktigt att veta om snubben har fejkkläder och skulder än att att få veta som han är en kvinnoboxare eller inte?
Citera
2024-08-24, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nä, Anjo sticker ut avsevärt i frågan om att vara icke trovärdig.
Givetvis är det oerhört viktigt att det ofta och tydligt belyses för att göra fler uppmärksamma på det och han bör absolut inte användas som en trovärdig källa.

Var fick du påhopp om att du tillhör en sekt genom mitt inlägg?

Så du är inte intresserad av att veta om du backar upp en eventuell kvinnoboxare?
Genuin fråga.
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-24 kl. 01:38.
Citera
2024-08-24, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Seriöst.

Är det mer viktigt att veta om snubben har fejkkläder och skulder än att att få veta som han är en kvinnoboxare eller inte?

Har diskuterats i snart ett år och hur det ligger till får vi aldrig veta. Släpp det.
Citera
2024-08-24, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Har diskuterats i snart ett år och hur det ligger till får vi aldrig veta. Släpp det.

Det har inte gått ett år.

Klart det går att få reda på. Jag kommer aldrig släppa det.

Tyvärr blir många tystade så fort det kommer på tal, det är anmärkningsvärt att en del inte tycker det är relevant oavsett hur lång tid det gått.
Det är ett enkelt svar om han pucklat på L eller inte. Ja eller Nej.

Cluee har redan gått ut med en video, men den videon blev borttagen snabbt. Varför?
Vad är man rädd för?
Jag tycker absolut inte att det är gammalt skit eller att det är något att sopa under mattan någonsin.
Är det okej att en eventuell kvinnoboxare går lös? Är det den nya mentaliteten som ska läras ut till den yngre generationen?

Inte för min del. De som är föräldrar till döttrar tror jag knappast tycker det är okej.
Citera
2024-08-24, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det fanns noll, nada och ingenting som jag gillade med Chrippa när jag klev in i tråden dec 2023.

Jag störde mig på precis allt, hans gapiga och skrytsamma attityd, jag störde mig på hur splittrat lilltjejen verkade ha det med separation, ny tjej, resor fram och tillbaka, både in och utrikes.
För att inte tala om alla bostäder lilltösen släpades runt i och bodde på en soffa utan rutiner för något.
Jag tyckte han hade en sliskig stil mot både Julia och Linnea.

Jag är inte heller ett större fan av droger, och anabolakillar i stort har aldrig fångat mitt intresse.
För att inte tala om hans sätt att hantera pengar och skulder.
Det är en katastrof.

Men därifrån så tycker jag att han verkar har landat ganska bra rent mentalt och har blivit betydligt lugnare.
Han verkar uppriktigt kär i Linnea och respekterar henne stort.
Han älskar verkligen sin dotter och verkar göra allt utifrån sin förmåga att ge henne en så fin barndom han bara kan.
Han är helt enkelt inte lika mycket upp i sig själv och verkar ha kommit ned på jorden.
Det glädjer mig att få se och jag är den sista jag trodde skulle ändra mig i något om honom.

Och inte minst drevet som skapades i flera omgångar under hela det här året mot honom och Linnea, det väckte både sympatier och ren ilska hos mig.
Och det är här jag befinner mig i diskussionen, det är där jag känner mig mest engagerad.
Det finns såklart mycket att önska, hans ekonomiska situation och hur han hanterar det är sorgligt.

Men jag beundrar ändå hans styrka att klara av det hårda trycket som han och Linnea har haft och fortfarande har mot sig.
Så klarar han det så kan han nog ta sig igenom resten också.

Framtiden får utvisa det, och allt kan ju hända.

Jag har med jämna mellanrum fått uppdatera min ståndpunkt och hur jag ser på allt det här, men nu hoppas jag få slippa det i ett par månader igen 🙂

Om du går tillbaka och går igenom allt Kräftan yttrat sig om och postat. Du finner inte någon som helst problematik i hans handlingar? Bortse från att de är tillsammans idag och allt som Jocke, Anjo och övriga var sagt.

Om du försöker se det objektivt.
Anser du att snubben är en hyvens kille och är ett offer för vad situationen grundar sig i?

Ponera att du är farsa till en dotter som har befunnit sig och befinner sig i Ls situation. Kan du rakryggad stå bakom hennes snubbes handlingar då och nu?.

Genuin fråga till dig.
Citera
2024-08-24, 02:17
Medlem
Citat:
Det har inte gått ett år.

Klart det går att få reda på. Jag kommer aldrig släppa det.

Tyvärr blir många tystade så fort det kommer på tal, det är anmärkningsvärt att en del inte tycker det är relevant oavsett hur lång tid det gått.
Det är ett enkelt svar om han pucklat på L eller inte. Ja eller Nej.

Cluee har redan gått ut med en video, men den videon blev borttagen snabbt. Varför?
Vad är man rädd för?
Jag tycker absolut inte att det är gammalt skit eller att det är något att sopa under mattan någonsin.
Är det okej att en eventuell kvinnoboxare går lös? Är det den nya mentaliteten som ska läras ut till den yngre generationen?

Inte för min del. De som är föräldrar till döttrar tror jag knappast tycker det är okej.

Skabbe kommer troligen att slå henne igen, det är mest bara en tidsfråga - då kanske folk äntligen slutar skydda kräket.
Citera
2024-08-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Skabbe kommer troligen att slå henne igen, det är mest bara en tidsfråga - då kanske folk äntligen slutar skydda kräket.

Säger inget om utdelning av slag kommer ske eller ej.

Jag blir förvånad över hur Kräftans handlingar sopas under mattan och man flyttar fokus till att alla andra är hemska individer.
Tyvärr är jag inte tillåten att ta upp något som anses "gammalt".
Då blir jag per automatik en sektmedlem. Mycket intressant resonemang.

Jag skulle mer vilja säga att en del i tråden är färgade eller rent av utnyttjas av ett visst resonemang som jag finner bekymmersamt och då jag refererar jag till vad jag fått i dm sedan en längre tid tillbaka. Nämner inga namn.
Citera
2024-08-24, 02:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Seriöst.

Hur planerar du att vi ska få veta sanningen om misshandels anklagelserna?
Chrippa och Linnea är dem enda som vet sanningen, och dem har sagt att dem inte vill prata om det ännu.

Den gamla informationen är redan diskuterad 1000 gånger, visst vi kan diskutera det 1001 gång igen, men jag tror inte vi skulle komma fram till någon ny slutsats som vi inte kommit fram till under de första 1000 diskussionerna.

Så hur är din plan att vi ska få fram ny information om det ämnet så vi kan diskutera det?
Citera
2024-08-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur planerar du att vi ska få veta sanningen om misshandels anklagelserna?
Chrippa och Linnea är dem enda som vet sanningen, och dem har sagt att dem inte vill prata om det ännu.

Den gamla informationen är redan diskuterad 1000 gånger, visst vi kan diskutera det 1001 gång igen, men jag tror inte vi skulle komma fram till någon ny slutsats som vi inte kommit fram till under de första 1000 diskussionerna.

Så hur är din plan att vi ska få fram ny information om det ämnet så vi kan diskutera det?

Jag planerar ingenting. Varför använder du det ordvalet?

Om det är endast två personer som vet sanningen, varför utger sig en del här i tråden sig för att besitta fakta?
Citera
2024-08-24, 02:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag planerar ingenting. Varför använder du det ordvalet?

Om det är endast två personer som vet sanningen, varför utger sig en del här i tråden sig för att besitta fakta?
Det är ju du som vill diskutera ämnet, som jag sa, det är redan diskuterad 1000 gånger, visst man kan diskutera det 1 gång till, men det skulle inte komma fram något som inte redan diskuteras dem första 1000 gångerna.
Så varför fortsätta diskutera ett ämne om och om och om igen när vi alltid kommer komma fram till samma slutsats varje gång och inget kommer förändras jämfört med dem tidigare diskussionerna?

För att det ska kunna bli en vettig diskussion som kan leda någonstans behöver det komma ut ny information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in