2024-08-24, 02:48
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?
Citera
2024-08-24, 03:07
Medlem
StudiumValors avatar
Staten vill ju ha individer som är friska och som betalar skatt.
det bästa är alltså om du missköter din hälsa och slutar att jobba och börjar att leva på bidrag.
Det kostar pengar må du tro.
å så kan du gå med i såssarnas parti och tala din själ varm för invandring och höjda socialbidrag
För övrigt beklagar jag dina upplevelser
Citera
2024-08-24, 03:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Bli en så kallad rättshaverist? Du pluggar på om lagen. Sedan börjar du jävlas. Begär ut handlingar i mass. Skriver insändare till din lokalpress (det kommer lokala politiker hata) etc. Det är väl en liten start. Du kommer få dessa lokalt anställda att hata dig. Du kommer inte bryta några lagar alls men deras arbete kommer bli så mer jobbigt.

Utöver det möjligen kanske du kan fundera på exakt vilket extra hemskt staten gjort dig. Vore det något annorlunda i något annat land? Skulle de fixat denna sjukdom tex? Det är hemskt när det händer och du har min sympati. Men kunde något annat land gjort det bättre helt ärligt? Du lever ju ändå i Sverige med fri sjukvård.
Citera
2024-08-24, 03:14
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?
Det värsta för dem är om du mår bra.
Citera
2024-08-24, 03:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det värsta för dem är om du mår bra.

Exakt. Varför tror ni annars Hollywood producerar filmer som Joker? För de vill ha en disharmonisk social avgrund till samhälle. De profiterar på mental ohälsa. De har profiterat på ts trauman hela dennes liv och kommer profitera på om ts blir rättshaverist också. Kan det göras krim-draman och Netflix-dokumentärer om direkt eller löst baserade på.

Stor del av anledningen till varför halva befolkningen är traumatiserade vrak på tabletter nu är för att det är lukrativt för staten, läkemedelsindustrin och underhållningsindustrin.
Citera
2024-08-24, 03:29
Medlem
E-Mac.s avatar
Jag kan inte så mycket i det här ämnet, men jag tror att det bästa för dig och sämsta för staten är om du blir en så frisk och oberoende människa som det bara går, en som klarar sig själv i så stor utsträckning som möjligt.

Staten är finansiellt svår att klämma åt då de inte tjänar en krona utan stjäl så mycket pengar de behöver (genom skatter), så alla försök att straffa staten ekonomiskt slår bara på svenska folket.
Citera
2024-08-24, 04:04
Avslutad
1. Ge dig på företag du inte gillar. Sök upp 349 riksdagsledamöters familjer, förgreningar och intressen. Smutsa ner skiten lagligt med råttor, blod, hiv-plåster i maten.
2. Bränn skogar och fabriker systematiskt. Sprid budskapet snarare än att göra det själv.
3. Förgifta vatten och mat. Kissa och baja utanför på toalettlocken och sätt visitkort.
4. Hugg valfri minister som det sista du gör. Machetes. Hugg av ansiktena på dom du vill. Släng syra. Lämna dom så.
Citera
2024-08-24, 04:07
Medlem
Finns många sätt, men alla är vääldigt olagliga. 1. Känn rätt personer (svårt att lyckas helt själv, men kan funka om du känner andra i andra länder) 2. Var hård och kompromisslös. Uppmanar inte till att skada någon eller verksamheter. Men att se till att ens pengar går till en själv, ens framtid och eventuella arvingar är en annan fråga.

För att specifikt förstöra för den svenska staten skulle jag inrikta mig på främst digitala lösningar - dvs rikta in mig på att förstöra viktiga digitala lösningar som allmänheten använder sig av (svårighetsgrad - svår - kräver kunskap). Steg 2 är att sprida propaganda mot Sverige på internationella forum (använd gärna AI och bottar gör att nå så många som möjligt) och speciellt underground forum där autister och liknande finns som kan sprida en negativ bild av Sverige och dels hjälpa till att attackera svenska lösningar.
Senast redigerad av Kaiji777 2024-08-24 kl. 04:18.
Citera
2024-08-24, 04:08
Bannlyst
Du måste flytta hem. Du hör hemma bland ditt folk i ditt land. Och det är inte i Sverige. Och eftersom du snackar skit om mitt land. Så har du just blivit min fiende, då du kommer få en granat i röva-byxan när du åker hem. Frivilligt eller med våld. Välj själv.
Citera
2024-08-24, 04:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska du blir bra rättshaverist finns ju vissa knep också. Jag menar du kan ju aldrig faktiskt hamna i en rättvist med kommun/stat/landsting. Det är mission impossible. De har resurser och kapital som alltid säkrar vinst för dom och det blir extremt dyrt för dig. Men för att skada kan man försöka få det som att det ser ut att nu kommer man efter dom! De kommer liksom satsa multum på förberedande försvar. Sedan blir det inget...

Det är ju liksom en konst detta med att bli en bra rättshaverist. Du måste sträva efter att bli hatad hos dessa. Men de kan ju ändå inte lagligt göra något emot dig. Du är bara typ som en megafinne.
Citera
2024-08-24, 04:22
Medlem
patriss avatar
Varför tror folk att man ska förlita sig på staten och att de ska lösa alla problem? ALLA har det tufft inkluderat mig. Det är LIVET. Det är att vara en MAN att hantera det. Tror du att Gambia hade hjälpt? tror du att Indien hade hjälpt? tror du att Argentina hade hjälpt? Tror du att Ryssland hade hjälpt?

Jag tycker att du ska tänka: Tänk om jag föddes i Indien och var en gatuförsäljare. Nu är jag i Sverige med bättre förutsättningar.

efter det tycker jag du ska lyssna på Alice in chains - Nutshell och gråta en skvätt.
Senast redigerad av patris 2024-08-24 kl. 04:24.
Citera
2024-08-24, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Varför tror folk att man ska förlita sig på staten och att de ska lösa alla problem? ALLA har det tufft inkluderat mig. Det är LIVET. Det är att vara en MAN att hantera det. Tror du att Gambia hade hjälpt? tror du att Indien hade hjälpt? tror du att Argentina hade hjälpt? Tror du att Ryssland hade hjälpt?

Jag tycker att du ska tänka: Tänk om jag föddes i Indien och var en gatuförsäljare. Nu är jag i Sverige med bättre förutsättningar.

efter det tycker jag du ska lyssna på Alice in chains - Nutshell och gråta en skvätt.

Du är ju urtypen av en "klara sig bäst den som kan", "ryck upp dig" och "tänk på barnen i Afrika innan du börjar gnälla nästa gång" NIMBY liberal som skapat dessa missförhållanden i västvärlden du rycker på axlarna över eftersom du anser att det är gnälligt och bortskämt att ta upp hur pass jävla traumatiserad utav piss-samhället du och dina gelikar varit med och skapat här en del (många egentligen) är eftersom det minsann är värre i andra delar av världen.

Ingen är egentligen mer sinnessjuk än sådana som du. Ingen är egentligen mer empatilös.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-08-24 kl. 04:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in