2024-08-22, 21:12
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jaså redan 2010? Men det var inget som framkom under plandemin, utan då var det bråttom värre, och vaccintillverkarna var så stolta över hur fort de framställt smörjan.

Varför måste detta "vaccin" då nödgodkännas om allt är okej med det (något som du påstår)?

Så hur skall ni ha det? Det kan vara bra om ni håller er till en lögn i sänder så ertappas ni inte lika lätt.

Det jag sa var att det utvecklats under 30 år, att man gjort kliniska tester på bland annat rabies och zika.
Det var dessutom inte bolagen själva som tryckte på med godkännandet, vet du nog också om.
Citera
2024-08-22, 23:28
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Kul att du tycker det är sabotage när du får din dynga synad.
Fritt forum, så länge du sprider skit kommer jag vara i närheten.

Men vaccinen orsakar inte autism, det har vi visat långt bak i tråden.

Du har hittills inte visat någonting annat än att du inte är en seriös flashbackare.

Jag har inte sett några bevis från dig att vacciner inte kan orsaka autism, så skall du påstå saker tvärsäkert så får du allt bevisa det här och nu.
Citera
2024-08-22, 23:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Kanske för att Amish inte tvingar barnen att bli vaccinerad i samma utsträckning som i den övriga västvärlden. Vad tror du?

Men nu har vi fastställt att den genetiska komponenten är väldigt viktigt. Vaccin komponenten har ingen fastställt ännu.
Citera
2024-08-22, 23:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du har inget att komma med som stödjer din teori om att det är genetiken som gör Amishfolket mer motståndskraftiga mot autism, och att det inte skulle kunna vara frågan om att de i lägre utsträckning vaccinerar sina barn, som jag tror.

Däremot är det ansett vara sant att autism kan överföras genetiskt mellan släktmedlemmar, i varierad grad, men det är inget bevis för din teori rörande Amishfolket och autism.

Samtidigt så har du inte något att komma med gällande vaccin och autism.
Citera
2024-08-23, 03:53
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Men nu har vi fastställt att den genetiska komponenten är väldigt viktigt.

Stämmer. Åtminstone gäller det autism.

Citat:
Vaccin komponenten har ingen fastställt ännu.

Du borde fokusera på det då, istället för att bispringa vaccinindustrin, men du kanske har för bra pröjs från dem, eller?

Citat:
Samtidigt så har du inte något att komma med gällande vaccin och autism.

Tråden avhandlar skador kopplade till vaccin. Jag har fokuserat mig på mRNA-vaccinet, hittills, och tyvärr även fått avleda en del tid till att svarat på alla troll-inlägg.
Citera
2024-08-23, 07:07
Medlem
Citat:
Du har hittills inte visat någonting annat än att du inte är en seriös flashbackare.

Jag har inte sett några bevis från dig att vacciner inte kan orsaka autism, så skall du påstå saker tvärsäkert så får du allt bevisa det här och nu.

Varje seriös flashbackare vet och begriper att den som kommer med ett påstående ska bevisa det, eller åtminstone kunna styrka det. Vad har du för evidens/bevis för att vaccin orsakar autism?
Citera
2024-08-23, 07:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Ska man vara emot alla myndigheter, vara emot allt inom medicin, tro att jorden är platt och gå till personangrepp för att vara en så seriös Flashback:are som du?
Kan man inte vara en Flashback:are och lägga fram vetenskaplig fakta?

Finns inte en enda forskning att luta sig emot som visar att vaccinen orsakar de sjukdomar ni påstår.
Organisationer som hanterar dessa sjukdomar säger till och med att det inte finns koppling och de om något borde väll vara intresserade att detta var orsaken?
Citera
2024-08-23, 22:19
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Varje seriös flashbackare vet och begriper att den som kommer med ett påstående ska bevisa det, eller åtminstone kunna styrka det. Vad har du för evidens/bevis för att vaccin orsakar autism?

Jag har inte berört det ämnet, eller ser du någonstans i mina inlägg att jag explicit påstår att vacciner orsakar autism? Kanske du hallucinerar.
Citera
2024-08-23, 22:54
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Ska man vara emot alla myndigheter, vara emot allt inom medicin, tro att jorden är platt och gå till personangrepp för att vara en så seriös Flashback:are som du?
Kan man inte vara en Flashback:are och lägga fram vetenskaplig fakta?

Här pladdrar du och går off topic.

Citat:
Finns inte en enda forskning att luta sig emot som visar att vaccinen orsakar de sjukdomar ni påstår.
Organisationer som hanterar dessa sjukdomar säger till och med att det inte finns koppling och de om något borde väll vara intresserade att detta var orsaken?

Forskning kostar mycket pengar, visst förstår du åtminstone den saken? Så vilka skall betala pengarna som visar att vaccin kan orsaka autism? Tänker du att det är vaccinföretagen som skall göra det? Knappast troligt, men om inte dem, så vem? Kan du betala de stora belopp som krävs för att forska i en koppling mellan vacciner och autism?

Ser du problemet nu när du i din enfald tror att bara för att det inte finns forskning i ämnet så betyder det att det inte finns någon koppling
mellan vaccin och autism.
Forskningen idag är till stor del styrd av olika företag, eftersom de finansierar den. Och tro inte något annat än att de kommer att gynna sina egna intressen, samtidigt som de försöker att trycka ner obekväma sanningar.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-08-23 kl. 22:58.
Citera
2024-08-24, 01:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du skriver lika tydligt som en apa, ungefär, och då är dina inlägg lika obegripliga som hieroglyfiska, gäller alla, inte bara mig.

Sedan vill jag tillägga att nej jag ställer inte några krav alls, vart står det att läsa? Hallucinerar du nu?

Vilka finansierar rapporterna?

Oberoende forskning är den enda du kan lita på, allt annat är självklart partiskt till finansiärernas intressen.

Men vad är oberoende forskning enligt dig? Att någon tomte på Bitchute går runt med en mikrofon eller försöker tyda data?
Citera
2024-08-24, 01:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Stämmer. Åtminstone gäller det autism.

Du borde fokusera på det då, istället för att bispringa vaccinindustrin, men du kanske har för bra pröjs från dem, eller?

Tråden avhandlar skador kopplade till vaccin. Jag har fokuserat mig på mRNA-vaccinet, hittills, och tyvärr även fått avleda en del tid till att svarat på alla troll-inlägg.

Ja tråden handlar om neurologiska skador kopplade till vaccin. Men du har inte bjudit på några trovärdiga källor.
Citera
2024-08-24, 02:12
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Men vad är oberoende forskning enligt dig? Att någon tomte på Bitchute går runt med en mikrofon eller försöker tyda data?

Idealiskt är det frågan om forskare som inte påverkar sin undersökning för egen eller andras vinning, och som helt opartiskt skapar ny värdefull kunskap.
Det gäller att skilja vetenskap från ideologi (politiska åsikter, religiösa åsikter och lobbyverksamheter). En forskare ska studera verkligheten och inte låta sig påverkas.

Det krävs alltså öppenhet, det vill säga att man deklarerar vilka kopplingar man har till organisationer och intressen, som rimligen skulle kunna påverka slutsatserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in