2023-10-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är DU som hävdar att DU vet hur det går till när ett nytt presumtivt vaccin tas fram och testas för säkerhet och effektivitet innan det godkänns och inlemmas i respektive lands barnvaccinprogram.

Förklara nu hur du menar att en fas 3-studie först inkluderar endast vuxna försökspersoner för att därpå "expandera" till att inkludera även barn, som ju är det nya vaccinets målgrupp.

Exemplifiera med en fas 3-studie av ett nytt vaccin som visar just det.

Förklara, citera och hänvisa till källa.

Jag väntar här.

Till er andra.

Jag vill visa följande avseende de vacciner som ingår västländers olika barnvaccinprogram:
- INGET av dessa har testats för säkerhet mot (äkta) placebokontroll i de fas 3-studier dessa måste genomgå innan godkännande = dess skadeverkningar är inte statistiskt säkerställda innan de godkänns och inlemmas i respektive barnvaccinprogram.

- Att de program (t.ex. VAERS i USA) som ska bevaka vaccinets skadeverkningar efter det att det godkänns endast rapporterar in max 1% av alla de skadeverkningar som uppkommer.

- Att exakt 0% av dessa rapporterade 1% följs upp med kliniska studier i syfte att ta reda på vad som har hänt och varför.

- Att samtliga de epidemiologiska studier som så här långt har genomförts av/på uppdrag av ansvariga myndigheter (i.e. CDC) har visat sig vara direkt felaktiga och i vissa fall till och med rena bedrägerier.

- Att INGA retrospektiva populationsstudier där fullt ut vaccinerade barns hälsa har jämförts med helt ovaccinerade barns dito, så här långt har genomförts någonstans i något västland.

- Att de olika vaccinernas verkliga effektivitet (västländer) = skyddar mot sjukdomen i fråga med avseende på smittspridning, allvarlig sjukdom och död, dessutom är långt ifrån klarlagt, ger att det idag inte finns något säkert underlag för en förälders möjlighet att ge eller inte ge sitt 'informerade medgivande' när det blir dags att vaccinera sitt barn. Omöjligt för föräldern att informerat väga cost/benefit.

- Att andelen barn som i dag lider av kroniska sjukdomar och/eller funktionsnedsättningar i t.ex. USA utgör 50%!! Hälften av det landets barn. 1 av 2 amerikanska barn (med familjer) lider idag av någon eller några former av kronisk sjukdom och/eller funktionsnedsättning.

- Att samma lands andel barn som idag lider av t.ex. autism, sedan 60-talet har gått från 1/10000 till ca 1/50, där ca 1/25 pojkar är drabbade (4 ggr fler pojkar än flickor). Samt att denna explosion/epidemi av fall löper exakt parallellt med den likaledes dramatiska ökningen av de vacciner och doser som har ägt rum sedan åtminstone 1986 då läkemedelsindustrin fick igenom en lag som tog bort deras ansvar för deras vacciners skadeverkningar. Ett ansvar som istället lades på skattebetalarna samt alla de miljontals barn/föräldrar med familjer som drabbas av skadeverkningarna när de tvingas välja mellan att inte få gå i skola eller att injiceras med vaccinerna i fråga.
Dvs, allt det här och mer därtill måste först kartläggas och klarläggas innan en diskussion avseende de studier som säger sig visa på en koppling mellan vacciner och kroniska sjukdomar och funktionsnedsättningar kan föras på ett vettigt sätt.

Och självklart så är det då de första (och enda) kliniska studierna ett vaccin måste genomgå (fas 1-3) som därmed också bör diskuteras först. De utgör grunden för varje vidare diskussion.

Fast 1 - 3 vuxna
Därefter tas data från den vuxna studien och förs över till barn
Fas 1 -3 barn

Men vill du ha en rapport som exakt beskriver det får du jobba lite och kontakta tillverkarna.

Allmänt känt inom medicinsk forskning att data från fas 3-studier på vuxna ofta används som en utgångspunkt för att utvärdera säkerheten och effektiviteten av vacciner för barn. Därefter genomförs särskilda kliniska prövningar för barn för att fastställa dosering, säkerhet och effektivitet i denna åldersgrupp.

Så upp till dig om du vill veta förfarandet eftersom du är så extremt högt upp på vänstra toppen i Dunning-Kruger kommer du bara acceptera det du själv tror på, därav får du ta och fråga dem själva.

Jag vet väl hur det går till men du är ovillig att ta reda på det själv där uppe från toppen, när du provat och inte lyckats kan jag ringa dem åt dig men lite kanske man ska jobba om man vill ha fram information.

Problemet med dig är att du hängt upp dig på något och så gärna vill att det ska vara orsaken.
Sluta med allt inkl kosttillskott (som definitivt inte kontrolleras för säkerhet) om du önskar så är du ju av med problemet.
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-10-15 kl. 22:25.
Citera
2023-10-16, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Fast 1 - 3 vuxna
Därefter tas data från den vuxna studien och förs över till barn
Fas 1 -3 barn
Va?

Menar du att vaccinet först genomgår tre fas 1, 2, 3-studier och därpå samma igen, fast nu med barn?

Citat:
Men vill du ha en rapport som exakt beskriver det får du jobba lite och kontakta tillverkarna.
Varför ska jag leta fram källor till dina påståenden menar du?

Det är du som hävdar att barnvacciner först testas på vuxna i fas 1, 2, 3-studier för därpå testas på barn i fas 1, 2, 3-studier.

Då bör du också kunna visa på en eller flera sådana studier.

Gör det.

Citat:
Allmänt känt inom medicinsk forskning att data från fas 3-studier på vuxna ofta används som en utgångspunkt för att utvärdera säkerheten och effektiviteten av vacciner för barn. Därefter genomförs särskilda kliniska prövningar för barn för att fastställa dosering, säkerhet och effektivitet i denna åldersgrupp.
Igen. Börja med ett vaccin som idag ingår i CDCs barnvaccinprogram och visa att det gick till på det viset och i så fall, hur det gick till.

Citera. Förklara. Hänvisa till källa.

Citat:
Så upp till dig om du vill veta förfarandet eftersom du är så extremt högt upp på vänstra toppen i Dunning-Kruger kommer du bara acceptera det du själv tror på, därav får du ta och fråga dem själva.
Nej. Jag uppmanar Dig att hänvisa till din källa.

Citat:
Jag vet väl hur det går till men du är ovillig att ta reda på det själv där uppe från toppen, när du provat och inte lyckats kan jag ringa dem åt dig men lite kanske man ska jobba om man vill ha fram information.
Menar du att det här förfarandet inte finns dokumenterat och tillgängligt för allmänheten och att du därför inte kan hänvisa till källa?

Ska vi ta dig på ditt ord, menar Du?

Citat:
Problemet med dig är att du hängt upp dig på något och så gärna vill att det ska vara orsaken.
Sluta med allt inkl kosttillskott (som definitivt inte kontrolleras för säkerhet) om du önskar så är du ju av med problemet.
Nej. Jag vill se ditt dokumenterade underlag för det du påstår.

Inga konstigheter.
Citera
2023-10-16, 07:43
Medlem
Citat:
Va?

Menar du att vaccinet först genomgår tre fas 1, 2, 3-studier och därpå samma igen, fast nu med barn?

Varför ska jag leta fram källor till dina påståenden menar du?

Det är du som hävdar att barnvacciner först testas på vuxna i fas 1, 2, 3-studier för därpå testas på barn i fas 1, 2, 3-studier.

Då bör du också kunna visa på en eller flera sådana studier.

Gör det.

Igen. Börja med ett vaccin som idag ingår i CDCs barnvaccinprogram och visa att det gick till på det viset och i så fall, hur det gick till.

Nej. Jag uppmanar Dig att hänvisa till din källa.

Menar du att det här förfarandet inte finns dokumenterat och tillgängligt för allmänheten och att du därför inte kan hänvisa till källa?

Ska vi ta dig på ditt ord, menar Du?

Nej. Jag vill se ditt dokumenterade underlag för det du påstår.

Inga konstigheter.

Det är du som sitter med påhittade saker som du spyr ut till omgivningen. Du behöver inte leta fakta åt mig för jag beskrev för dig hur det oftast går till, du å andra sidan sitter och tror saker som definitivt inte stämmer. Precis som 99% av alla vaccinhatare tror du dig veta hur det går till men det gör du inte.

Så tror du inte det oftast går till som jag sa så är det upp till dig, jag vet och du vet defensivt inget alls. Vill du så träffas vi kan du få se protokoll från senaste studien jag var med i så kan du själv se, dock inga uppgifter jag publicerar online.

Så nu kan du fortsätta tro du vet och är bättre expert än hela samlade vetenskapen. Det är ju lite så ni vill tro samt att hela läkemedelsinfustrin är korrupt.
Jag orsakade ett stopp i studien på grund av en händelse så ert påståenden att de trycker ut medvetet farliga mediciner är totalt trams, hade de gjort det hade de då inte stoppat studien för detta utan fortsatt som om inget hänt.

Du är medveten om att det i studien för barn inte nämns att den bygger på studien för vuxna, de har ju redan ingångsparametrar för studien. Därav måste man sätta sig in mer än så ytligt som du och de flesta som hela tiden skriker att industrin är korrupt och inte gör si och så.
Dock vet man som vuxen att det man testas för kommer i slutändan användas till barn.

Så rent krasst, du kan leta de studier du vill, utan djupare kunskap kommer du inte hitta det och kommer fortsätta tro du är bättre än experternas i världen. Hela läget är mer komplext än eran förenklade verklighet.
Citera
2023-10-16, 11:25
Medlem
Citat:
Sicket trams, du kan ringa närmaste labb och be att få veta hur de isolerar virus. Enkelt, kanske lite för enkelt för er?
Du kan faktiskt välja ett labb i valfritt land, fundera sedan på hur genomet kan ha kartlagts om vi inte kunnat isolera och odla virus.

Tramsar du vidare behöver du inte svara för du kommer inte få svar från mig innan du gjort lite jobb själv.

tack, det räcker att läsa de publicerade studierna. i ingen av dessa har någon viruspartikel blivit funnen.

genomet är en teoretisk sammansättning av verkliga gensekvenser, det är någonting man antar och påstår finns, men som aldrig blivit funnen som partikel i verkligheten, än mindre demonstrerats vara skadlig. dock är detta off-topic i tråden.

det räcker med att få lite insikt i hur vacciner tillverkas och vad de innehåller för att förstå att de inte har något med att förbättra folks hälsa att göra, tvärtom, det är uppenbart att det är hälsovådligt.
Citera
2023-10-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
tack, det räcker att läsa de publicerade studierna. i ingen av dessa har någon viruspartikel blivit funnen.

genomet är en teoretisk sammansättning av verkliga gensekvenser, det är någonting man antar och påstår finns, men som aldrig blivit funnen som partikel i verkligheten, än mindre demonstrerats vara skadlig. dock är detta off-topic i tråden.

det räcker med att få lite insikt i hur vacciner tillverkas och vad de innehåller för att förstå att de inte har något med att förbättra folks hälsa att göra, tvärtom, det är uppenbart att det är hälsovådligt.

Viruspartiklar har definitivt blivit identifierade och visualiserade med hjälp av tekniker som elektronmikroskopi. SARS-CoV-2, till exempel, har fotograferats och dess struktur har analyserats i detalj.

Genomet för många virus är välkarakteriserat. Det är inte en "teoretisk sammansättning" utan en faktisk sekvens av nukleotider som kodar för virusets proteiner och därmed dess egenskaper. Genomsekvensering är en etablerad vetenskaplig metod.

Vacciner har en lång historik av att förbättra folkhälsa genom att förebygga sjukdomar. De innehåller antigen (eller genetisk information för att producera antigen) som leder till en immunrespons. Det finns omfattande kliniska prövningar som visar på deras säkerhet och effektivitet.

Vaccinproduktion är en rigorös process som inkluderar flera faser av kliniska tester innan de når allmänheten. Ingredienserna är också väl dokumenterade och måste uppfylla strikta säkerhetskrav.

Men fantisera du vidare men lägg ner med att sprida desinformation.
Citera
2023-10-16, 14:51
Medlem
Citat:
Viruspartiklar har definitivt blivit identifierade och visualiserade med hjälp av tekniker som elektronmikroskopi. SARS-CoV-2, till exempel, har fotograferats och dess struktur har analyserats i detalj.

Genomet för många virus är välkarakteriserat. Det är inte en "teoretisk sammansättning" utan en faktisk sekvens av nukleotider som kodar för virusets proteiner och därmed dess egenskaper. Genomsekvensering är en etablerad vetenskaplig metod.

Vacciner har en lång historik av att förbättra folkhälsa genom att förebygga sjukdomar. De innehåller antigen (eller genetisk information för att producera antigen) som leder till en immunrespons. Det finns omfattande kliniska prövningar som visar på deras säkerhet och effektivitet.

Vaccinproduktion är en rigorös process som inkluderar flera faser av kliniska tester innan de når allmänheten. Ingredienserna är också väl dokumenterade och måste uppfylla strikta säkerhetskrav.

Men fantisera du vidare men lägg ner med att sprida desinformation.

det finns mig veterligen (bevisa mig fel) ingen studie där en patogen viruspartikel hittats och separerats ut från övriga partiklar, vilket är vad begreppet isolering borde betyda även inom pseudovetenskapen virologi. dock använder man sig inom virologin av en bedräglig innebörd av detta begrepp, och kan således påstå sig ha isolerat viruspartiklar.

eftersom ingen viruspartikel i ordets rätta bemärkelse har isolerats, dvs skiljts från övriga partiklar i en lösning, finns det ingenting som säger att det som avbildas i ett elektronmikroskop skulle vara just en skadlig viruspartikel. partiklar som i alla avseensen stämmer överens med vad ett virus påstås vara, dock utan skadliga egenskaper, finns det dock gott om i mänsklig och levande vävnad.

vaccinindustrin är en smutsig bransch som ägnar sig åt att tjäna pengar på att förgifta människor, genom bedrägeri och falsk propaganda (desinformation), vilket också du gör. man kunde tro att du får betalt.
Citera
2023-10-16, 16:37
Medlem
Citat:
det finns mig veterligen (bevisa mig fel) ingen studie där en patogen viruspartikel hittats och separerats ut från övriga partiklar, vilket är vad begreppet isolering borde betyda även inom pseudovetenskapen virologi. dock använder man sig inom virologin av en bedräglig innebörd av detta begrepp, och kan således påstå sig ha isolerat viruspartiklar.

eftersom ingen viruspartikel i ordets rätta bemärkelse har isolerats, dvs skiljts från övriga partiklar i en lösning, finns det ingenting som säger att det som avbildas i ett elektronmikroskop skulle vara just en skadlig viruspartikel. partiklar som i alla avseensen stämmer överens med vad ett virus påstås vara, dock utan skadliga egenskaper, finns det dock gott om i mänsklig och levande vävnad.

vaccinindustrin är en smutsig bransch som ägnar sig åt att tjäna pengar på att förgifta människor, genom bedrägeri och falsk propaganda (desinformation), vilket också du gör. man kunde tro att du får betalt.

Trots att man just gjort så senast med SARS-CoV-2 så förnekar du att man kan isolera, odla, analysera genomet, fotografera med mera?

Du far med desinformation och är väldigt bedräglig, du är alltså inte bättre än den bransch du anklagar.

Ta dig en funderare och sluta inhämta din enda information från konspiratoriska sidor.
Gäller det lite mindre farliga virus får du säkert vara med vid isolering, odling och analys, kan du uppleva att det du tror faktiskt är fel.
Citera
2023-10-16, 17:58
Medlem
Citat:
Det är du som sitter med påhittade saker som du spyr ut till omgivningen. Du behöver inte leta fakta åt mig för jag beskrev för dig hur det oftast går till, du å andra sidan sitter och tror saker som definitivt inte stämmer. Precis som 99% av alla vaccinhatare tror du dig veta hur det går till men det gör du inte.

Så tror du inte det oftast går till som jag sa så är det upp till dig, jag vet och du vet defensivt inget alls. Vill du så träffas vi kan du få se protokoll från senaste studien jag var med i så kan du själv se, dock inga uppgifter jag publicerar online.
Du har således INTE ETT ENDA EXEMPEL på ett barnvaccin som i sina fas 1-3-studier först testades på endast vuxna individer för att därpå testas i ännu en vända fas 1-3-studier fast då med den korrekta målgruppen som ju är spädbarn/småbarn?

Korrekt?

Citat:
Så nu kan du fortsätta tro du vet och är bättre expert än hela samlade vetenskapen. Det är ju lite så ni vill tro samt att hela läkemedelsinfustrin är korrupt.
Ja, den uppfyller samtliga kriterier av varje tänkbar definition av begreppet "Organized Crime Syndicate/brottssyndikat", ja.

Citat:
Jag orsakade ett stopp i studien på grund av en händelse så ert påståenden att de trycker ut medvetet farliga mediciner är totalt trams, hade de gjort det hade de då inte stoppat studien för detta utan fortsatt som om inget hänt.
Så att DU som anonym på ett internetforum i din egenskap av städare? säger att du har stoppat en studie för att det "hände" något, menar du är bevis för att läkemedelsindustrin inte är genomkorrupt?

Lite som att 'Nisse' säger att han såg Al Capone stanna för rött ljus är bevis för att något som "Maffian" inte existerade?

Lite så?

Citat:
Du är medveten om att det i studien för barn inte nämns att den bygger på studien för vuxna, de har ju redan ingångsparametrar för studien.
Har du en länk till en sådan "vuxen fas 1-3-studie" vars "ingångsparametrar" har använts för ännu en vända fas 1-3-studier fast då med barn som försökspersoner?

Källa?

Citat:
Därav måste man sätta sig in mer än så ytligt som du och de flesta som hela tiden skriker att industrin är korrupt och inte gör si och så.
Dock vet man som vuxen att det man testas för kommer i slutändan användas till barn.
Du vidhåller således att varje vaccin som ingår i västvärldens olika barnvaccinprogram först har testats på vuxna i fas 1-3-studier för att därpå har testats i ännu en runda fas 1-3-studier, fast då på spädbarn/barn?

Korrekt?

Källa?

Citat:
Så rent krasst, du kan leta de studier du vill, utan djupare kunskap kommer du inte hitta det och kommer fortsätta tro du är bättre än experternas i världen. Hela läget är mer komplext än eran förenklade verklighet.
Menar du att den första vändan fas 1-3-studier som du menar görs på vuxna inte alls dokumenteras, eller menar du att dessa i så fall dokumenterade studier inte är tillgängliga för allmänheten?
Senast redigerad av onopono 2023-10-16 kl. 18:01.
Citera
2023-10-16, 19:06
Medlem
Citat:
Trots att man just gjort så senast med SARS-CoV-2 så förnekar du att man kan isolera, odla, analysera genomet, fotografera med mera?

Du far med desinformation och är väldigt bedräglig, du är alltså inte bättre än den bransch du anklagar.

Ta dig en funderare och sluta inhämta din enda information från konspiratoriska sidor.
Gäller det lite mindre farliga virus får du säkert vara med vid isolering, odling och analys, kan du uppleva att det du tror faktiskt är fel.

med sars-cov2 fuskade man sig fram genom att låta ett datorprogram sammansätta miljontals olika genom, för att sedan välja ut det längsta av dessa, då den till 80% (nånting) överensstämde med modellen av ett coronavirus. även den ursprungliga modellen är konstruerad teoretiskt i ett datorprogram. ingenstans har man alltså hittat någon partikel som man kan studera. det enda man har hittat är en mängd olika gensekvenser från en mängd olika ursprung, och sedan i ett datorprogram genererat en mängd olika teoretiska modeller baserat på dessa.
Citera
2023-10-16, 19:11
Medlem
Citat:
med sars-cov2 fuskade man sig fram genom att låta ett datorprogram sammansätta miljontals olika genom, för att sedan välja ut det längsta av dessa, då den till 80% (nånting) överensstämde med modellen av ett coronavirus. även den ursprungliga modellen är konstruerad teoretiskt i ett datorprogram. ingenstans har man alltså hittat någon partikel som man kan studera. det enda man har hittat är en mängd olika gensekvenser från en mängd olika ursprung, och sedan i ett datorprogram genererat en mängd olika teoretiska modeller baserat på dessa.
Källa på detta? Citat? Från trovärdiga källor, inget trams nu.
Citera
2023-10-16, 19:25
Medlem
Citat:
Du har således INTE ETT ENDA EXEMPEL på ett barnvaccin som i sina fas 1-3-studier först testades på endast vuxna individer för att därpå testas i ännu en vända fas 1-3-studier fast då med den korrekta målgruppen som ju är spädbarn/småbarn?

Korrekt?

Ja, den uppfyller samtliga kriterier av varje tänkbar definition av begreppet "Organized Crime Syndicate/brottssyndikat", ja.

Så att DU som anonym på ett internetforum i din egenskap av städare? säger att du har stoppat en studie för att det "hände" något, menar du är bevis för att läkemedelsindustrin inte är genomkorrupt?

Lite som att 'Nisse' säger att han såg Al Capone stanna för rött ljus är bevis för att något som "Maffian" inte existerade?

Lite så?

Har du en länk till en sådan "vuxen fas 1-3-studie" vars "ingångsparametrar" har använts för ännu en vända fas 1-3-studier fast då med barn som försökspersoner?

Källa?

Du vidhåller således att varje vaccin som ingår i västvärldens olika barnvaccinprogram först har testats på vuxna i fas 1-3-studier för att därpå har testats i ännu en runda fas 1-3-studier, fast då på spädbarn/barn?

Korrekt?

Källa?

Menar du att den första vändan fas 1-3-studier som du menar görs på vuxna inte alls dokumenteras, eller menar du att dessa i så fall dokumenterade studier inte är tillgängliga för allmänheten?

Du är så jävla grälsjuk så det är komiskt
Jag sa till dig att när man påbörjar studiena för barn så har oftast studien på vuxna avslutats och de ligger till grund för protokollen i barnstudien. Gräla vidare med någon annan din tönt för det är det absolut enda du vill göra här.

Du vill INTE vara med själv, du vill INTE inhämta information om hela resan från fas 1-3 på vuxna och hur den sen går över till fas 1-3 för barn. För du VET minsann att så gör man inte trots att det är så men du vill inte ta reda på detta.

Korrekt uppfattat grälpelle? Ja du kan tycka att det är ett angrepp men du är endast grälsjuk och vill egentligen inte ha fakta utan bara ditt tomteri är ohotat så är du så nöjd.

Men fortfarande, har du ringt de jag bad dig göra? Vad svarade de? Jag kan hjälpa dig med kontakten om du är för klen i tanken med vem du ska kontakta för jag har som sagt varit med själv och vet väldigt väl hur det går till. Därför är det så komiskt när det kommer en massa Dunning-Kruger personer som tror de vet något om ett område de förmodligen bara läst om på konspiratoriska sidor.

Så återkom om du verkligen VERKLIGEN vill ha fakta om hur det går till för känslan jag får av ditt grälsjuka sätt är att du egentligen inte vill detta.

Du har fått samma erbjudande som alla andra att träffa mig utanför den skyddande datorn så kan jag visa dig de rapporter jag har om de studier jag varit med i, finns rätt mycket mer data där än vad det finns i de slutliga rapporterna som man sen kan läsa om publikt.
T.ex. så kan du då se vad som gjorde att studien stoppades tillfälligt då de misstänkte att det kunde vara medicinen som testades som orsakade värdeförskjutningarna men så var det inte.

Så återkom när du inte tänker gräla för att få din Dunning-Kruger vilja igenom.
Citera
2023-10-16, 19:29
Medlem
Citat:

Hehe, där kom det argumentet igen. Dunning-Kruger deluxe?
Men nåja ni kommer också ner någon gång där ni inser att ni inte förstod så mycket som ni trodde i början.

Det är sant att datorprogram används inom genetisk forskning, inklusive forskning kring SARS-CoV-2, men de används för att analysera och jämföra genetiska sekvenser, inte för att "fuska" fram dem. Genomsekvensen för SARS-CoV-2 har isolerats från faktiska virusprover och har sedan sekvenserats och analyserats.

Teoretiska modeller används i vetenskaplig forskning för att förstå och förutsäga biologiska fenomen, men de ersätter inte empiriska data. I fallet med SARS-CoV-2 har faktiska virusprover samlats in, och deras genetiska material har sekvenserats.

Viruspartiklar av SARS-CoV-2 har definitivt studerats. Detta inkluderar inte bara genetisk analys utan också studier av virusets struktur genom tekniker som elektronmikroskopi.

Det är korrekt att det finns många gensekvenser, och dessa kommer från olika prover. Men dessa sekvenser används för att förstå virusets genetiska variation och spridning, inte för att artificiellt skapa ett virus.

Så då återstår frågan, vilket konspirationsforum har du läst detta på att man "fuskat" ihop virusets genom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in