2024-08-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Därför att då vore det mer åt registrering av åsikt.
Omgivning lär uppfattat besöket om det var klätt, och omgivning lär misstänkt att militärmakt sökt kontakt med civil, vilket är en ytterst känslig fråga i Sverige, även om den de facto inte är känslig eller komprimerande för individ.
Svenskar är per föredömlig natur misstänksamma av sig.
Man håller alltid sådana här besök strikt civila och lowprofile då man ej vill riskera att klandras för registrering och väcka onödig uppmärksamhet.
Här verkar det ballat ur dels pga en individs förmåga, dels pga en redaktions förmåga.

På 90-talet besöktes så många samlare/hamters av militärmateriel att det ej gick att räkna. Ofta boende på landet - obrydda men möjligtvis konspiratoriska med ubåtsjakter och annat som pågick med ryssrädsla som drivkraft.
En halv djävla klädd pluton kunde stövla in för medhörning.
Men att vända sig till media fanns inte - dom fattade bättre.
Härligt med lite perspektiv
Vi glömmer hur det var på 80-90 talet med goda öst/väst.
Sen tycker jag intresserade och samlare och liknande blir onödigt misstänkta och dåligt behandlade. Många är av känslig naturvidrigt har hittat ett ovanligt intresse som råkar vara militärt - försvarsmakten borde uppskatta dessa istället!
Citera
2024-08-23, 19:53
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det är förfan inte olagligt att ringa på hos någon och ställa en fråga.

Dumjävel!

Kommer gärna hem till dig och frågar ut dig om dina politiska åsikter, tar gärna med mig en kollega också.

Helst hade han burit SS uniform.
Senast redigerad av Framtyr 2024-08-23 kl. 19:57.
Citera
2024-08-23, 19:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har kommenterat en kommentar på Menea inlägg.

Menea;

Försvarsmaktens personal i det aktuella fallet väckte obehag, typsikt sett skulle agerandet sannolikt väckt obehag, kriteriet för ägnat är då uppfyllt.

Vill du bara vara krängig med härskarteknik eller har du faktiskt relevanta argument?

Obehag, javisst.
Hoppas han anmält som ofredande, så kanske vi får se iaf skönja hur civil domstol ställer sig?

Jag vet ju redan, och det är ingen härskarteknik utan erfarenhet, eftersom att iaf jag vet att så fort det tas in på rikets intressen, så sätts punkten.
Sen kan jag ärligt meddela att källhänvisningar och liknande kommer saknas, då det ej finns online.
Citera
2024-08-23, 20:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade75
Har inte följt med till hundra procent men varför var Dans flagga färgad/ skadad?

Han verkar uppge att det är för att visa solidaritet.

I något skede använde en ukrainsk soldat en flagga för att stoppa blodflöde efter skottskada, och det bilddokumenterades.
Här anger Dan sin grund för använding av blodig flagga.
Citera
2024-08-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tyckte de civila från försvarsmakten såg lite trashiga ut. Och unga.. är det en taktik?
Jag hade ställt en motfråga om de knackade dörr för att sälja sex. Ja, med bevis om att de inte apkoppor då.
Citera
2024-08-23, 20:11
Medlem
Man ska inte hålla på och skända flaggor. Bra att Försvarsmakten frågar vad han håller på med.
Citera
2024-08-23, 20:12
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han verkar uppge att det är för att visa solidaritet.

I något skede använde en ukrainsk soldat en flagga för att stoppa blodflöde efter skottskada, och det bilddokumenterades.
Här anger Dan sin grund för använding av blodig flagga.

Känns lite som en efterhandskonstruktion av någon som underskattat den allmänna opinionen lite.
Vem f-n hänger upp trasiga flaggor? Om det nu inte är av respektlöshet?
Citera
2024-08-23, 20:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Känns lite som en efterhandskonstruktion av någon som underskattat den allmänna opinionen lite.
Vem f-n hänger upp trasiga flaggor? Om det nu inte är av respektlöshet?

En uppmärksamhetssökare, är min första tanke.
Han vill, i ämbete av sitt efternamn och allt han är i hbtq-världen, rätta upp även denna fråga.
Nu hamnade han i Expressen, men på vilken bekostnad?

Jag tror en smygande övervägande allmän del tycker det är bra att han kollats av must.
Citera
2024-08-23, 20:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Det kanske bara är jag, men blir man inte lite sugen på att hissa allt möjligt märkligt när man läser nyheter som denna? Spänannde att se vilka, om några, som kommer på besök tänker jag.
Citera
2024-08-23, 20:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Så det hela är en konstinstallation? Ett trollande? Nog vaknade ett och annat troll här på Flashback.

(Fint att han fick med sig alla pro-ryska troll. Så vackert, Hbtq och ryssar på samma sida .)

Det vet la fan inte jag vad man kommer fram till i frågan. Jag är inte aktiv i ärendet, högst passiv, här.
Konst köper man nog inte. Det kommer redas i förbi det.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Dock har jag varken tid eller förmåga att lägga tid på hobbys
Tyvärr

Synd. Men nåja. Detta är ändå faktiskt inget väldans viktigt, för detär dead end både juridiskt och samhällsmässigt.
Även militärt.
FlaggKamera-Dan kommer vara en politisk kuf som kommer få strafföreläggande om sin kamera - that´s it. <Möjligtvis snead på av grannskap.
Han är ingen informationsdelare och ingen risk i något kännbart avsnitt, i min mening.
Citera
2024-08-23, 20:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det kanske bara är jag, men blir man inte lite sugen på att hissa allt möjligt märkligt när man läser nyheter som denna? Spänannde att se vilka, om några, som kommer på besök tänker jag.

Testa och ta reda på.
Resurser finns iaf. Närmre än vad du kanske tror?
Citera
2024-08-23, 20:37
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Det är nog ganska lugnt så länge du inte hissar flaggor från länder som övar anfall med kärnvapen mot mål i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in