2024-08-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu såg jag ju imgur-filen på dom och den är ju snappad så, och det är ju så här det kan se ut, sen finns ett ganska brett spektra med hur det mera kan se ut både i ålder och utseende och könstillhörighet.

Klädsel och övrig look är aldrig personlig. Den är given.
Jo
Men
Varför kommer de inte i uniform eller iaf uppklädda?
Citera
2024-08-23, 19:34
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Utan källa eller bevis okej, håll käften då istället för att hävda saker som går emot svensk grundlag och sedan har du ingen uppbackning för att det är korrekt agerat.

Svensk grundlag vs hot mot nationens säkerhet - du bör för egen skull lugnt och sansat grunna på i ett halvt varv åtminstone.

Att hålla käft är inte riktigt min grej, pardon.

Det är inte inte jag som behöver uppbackning, utan grabbarna som besöker.
Dom besöker utan tvång på åsikt och på den besöktes frivillighet. Du kommer aldrig runt det, och du kommer därmed aldrig kunna hålla skärpan i argumentation varför.
Citera
2024-08-23, 19:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad FlaggKamera-Dan upplevde står sig slätt mot besökets innebörd.
Om du vill försöka dra detta till mer civila delar av begripelse så är du för mig ute på viften.

Jag har kommenterat en kommentar på Menea inlägg.

Menea;

Citat:
[...]Om militärens agerande är ägnat att kränka någon eller väcka obehag kan det utgöra ofredande.[...]

Försvarsmaktens personal i det aktuella fallet väckte obehag, typsikt sett skulle agerandet sannolikt väckt obehag, kriteriet för ägnat är då uppfyllt.

Vill du bara vara krängig med härskarteknik eller har du faktiskt relevanta argument?
Citera
2024-08-23, 19:39
Medlem
Altiplanos avatar
Trist att se Försvarsmakten agera på det viset. De har ingenting med hans flagga att göra.
Citera
2024-08-23, 19:39
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Svensk grundlag vs hot mot nationens säkerhet - du bör för egen skull lugnt och sansat grunna på i ett halvt varv åtminstone.

Att hålla käft är inte riktigt min grej, pardon.

Det är inte inte jag som behöver uppbackning, utan grabbarna som besöker.
Dom besöker utan tvång på åsikt och på den besöktes frivillighet. Du kommer aldrig runt det, och du kommer därmed aldrig kunna hålla skärpan i argumentation varför.

Så om du eller någon annan möp anser att det är befogat kan man alltså bryta emot svensk grundlag, i detta fall på grund utav en trasig flagga med rödfärg på.

Är det okej att jag också bryter emot lagar och regler, nej just det..
Citera
2024-08-23, 19:41
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Varför citerade du inte hela mitt inlägg, vill du möjligtvis att det skall framstå som att du besvarat mina fråga utan att faktiskt ha gjort det?

Fungerar på visa idioter, men kommer inte fungera i längden för dig..

Ge mig bevis på att detta ej bryter emot svensk grundlag.

De frågade om de fick ställa några frågor, det fick de. Sen gick de.

Du vet, det är du som ska visa vilket brott som har begåtts och på vilket sätt. Det kanske faktiskt har begåtts ett brott? (nej, självklart inte men vi kan låtsas). Bevisbördan ligger på dig. Alltså, vilken lag har här överträtts och hur.
Senast redigerad av flesh-flute 2024-08-23 kl. 19:44.
Citera
2024-08-23, 19:44
Medlem
Man får väl ha en rysk flagga i fönstret om man vill???
Citera
2024-08-23, 19:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo
Men
Varför kommer de inte i uniform eller iaf uppklädda?

Därför att då vore det mer åt registrering av åsikt.
Omgivning lär uppfattat besöket om det var klätt, och omgivning lär misstänkt att militärmakt sökt kontakt med civil, vilket är en ytterst känslig fråga i Sverige, även om den de facto inte är känslig eller komprimerande för individ.
Svenskar är per föredömlig natur misstänksamma av sig.
Man håller alltid sådana här besök strikt civila och lowprofile då man ej vill riskera att klandras för registrering och väcka onödig uppmärksamhet.
Här verkar det ballat ur dels pga en individs förmåga, dels pga en redaktions förmåga.

På 90-talet besöktes så många samlare/hamsters av militärmateriel att det ej gick att räkna. Ofta boende på landet - obrydda men möjligtvis konspiratoriska med ubåtsjakter och annat som pågick med ryssrädsla som drivkraft.
En halv djävla klädd pluton kunde stövla in för medhörning.
Men att vända sig till media fanns inte - dom fattade bättre.
Senast redigerad av rotesau 2024-08-23 kl. 20:05.
Citera
2024-08-23, 19:47
Medlem
Lestrade75s avatar
Har inte följt med till hundra procent men varför var Dans flagga färgad/ skadad?
Citera
2024-08-23, 19:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Så om du eller någon annan möp anser att det är befogat kan man alltså bryta emot svensk grundlag, i detta fall på grund utav en trasig flagga med rödfärg på.

Är det okej att jag också bryter emot lagar och regler, nej just det..

Det beror väl på?
Snattar du, blir du ett civilmål.
Springer du ärenden åt Kreml så kan du bli ett militärt mål.
Citera
2024-08-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade75
Dan har tur, hade han hissat sin flagga i Ryssland skulle det ge honom minst 12 år i fängelse.
Så ett vänligt besök av Försvarsmakten är ganska blekt i jämförelse.
Ja och av just den anledningen är det angeläget att FM agerar.

Annars har vi snart samma situation i vår nation.
Citera
2024-08-23, 19:51
Medlem
Citat:
Eller så kan du som menar på att du kan juridik, upplysa mig om hur detta följer svensk grundlag.
Det är förfan inte olagligt att ringa på hos någon och ställa en fråga.

Dumjävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in