2024-08-23, 19:58
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Då har du aldrig varit i Rissne eller Hallonbergen.

Vilken kommun tillhör dessa två?
Citera
2024-08-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?

Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?

Jag skulle kolla fina villaområden i Sollentuna: Edsviken, villaområdena i Helenelund med pendeln 14 min till City, Norrviken nära till vattnet och några minuter till på pendeln. 7 milj kanske inte ger riktigt allt men kolla kan man alltid och så finns även fina villor i Häggvik och Rotebro. Pendeln ger smidig färd in till Stockholms City. Sollentuna Centrum har allt. E4:n -raka spåret till Arlanda.
Citera
2024-08-23, 20:03
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Midsommarkransen är några väldigt mysiga kvarter, inringade av motorväg. Det finns många bättre exempel inom samma distans från stan med parker och grönområden.

Vad har du att föreslå? Det ska vara nära till city men kännas som en pittoresk småstad.
Citera
2024-08-23, 20:07
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilken kommun tillhör dessa två?

Sundbyberg
Citera
2024-08-23, 20:13
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Jo det förstår jag. Men nu handlar tråden om vilket område som är bäst utav de som har bäst förbindelser

Tar 30 min till T-centralen. 20 min till Tekniska och ännu snabbare med snabbtåg. Inte dåligt tycker jag. Roslagsbanan och bussar går hela tiden.
Citera
2024-08-23, 20:17
Medlem
Bob-Dylans avatar
Enskede, Älvsjö, Mälarhöjden-Hägersten, Nacka, Djursholm-Danderyd, Bromma.
Nu är det villaområden jag syftar till.

Red: Du hittar inget hus för under 10 miljoner, gränsen 7 miljoner som du skrev kanske Tyresö, norra Huddinge, Täby, vissa delar av Sollentuna… Men svårt att klara budget för en villa…
Senast redigerad av Bob-Dylan 2024-08-23 kl. 20:19.
Citera
2024-08-23, 20:18
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Jag skulle kolla fina villaområden i Sollentuna: Edsviken, villaområdena i Helenelund med pendeln 14 min till City, Norrviken nära till vattnet och några minuter till på pendeln. 7 milj kanske inte ger riktigt allt men kolla kan man alltid och så finns även fina villor i Häggvik och Rotebro. Pendeln ger smidig färd in till Stockholms City. Sollentuna Centrum har allt. E4:n -raka spåret till Arlanda.

Pendeln ger ingen smidig färd, har du missat pendeltågskaoset?
Citera
2024-08-23, 20:19
Medlem
Zurfarn08s avatar
Bromma - Traneberg, Alvik, Abrahamsberg, Ulvsunda, Beckomberga mm

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...en-87-21381240

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhe...le-20-21392476
Citera
2024-08-23, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av Altiplano
Finns inte ett enda bra område kvar i Stockholm. Om det inte är ortenriddare är det näsor doppade i mjöl. Staden har totalt förstörts och det kommer ta lång tid innan den kan återhämta sig. I princip varenda Stockholmare knarkar eller känner någon som knarkar.

Folk använder knark för att de är deprimerade och för att de saknar självkontroll. Sluta knarka så kan staden kanske återhämta sig.

Utöver knarkare och gäng har staden fyllts med s.k. "woke" folk som klipper håret med en gräsklippare och som limmar sig fast på motorvägar.

Nä. Beror på vart du är. Östermalm: folk ser lika minimalistiska ut som de deprimerande kala barer de super på. Orten köar utifrån en viss butik. Fridhemsplan. Mycket orten. Söder är ungefär som vanligt, kulturarbetare breedar nya kulturarbetare. Resten är villamattor, nybyggnation från 2010 och framåt eller funkisnostalgi. Men ja alla knarkar utom pensionärerna och det är fucked.
Citera
2024-08-23, 20:28
Medlem
Citat:

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?
Har du spanat in Hallonbergen?

Tar max 15 minuter från city och som namnet antyder så är området en grön idyll med pittoreska gator och trevliga lägenheter med loftgångar och bra möjligheter till utevistelse i Ursviks motionsspår. Centrumet har en minigalleria med en mysig matbutik och i centrumet hänger trevliga ungdomar som hjälper dig hem med matkassorna.
Citera
2024-08-23, 20:29
Medlem
Citat:

Vart fan ska man bo?

Skulle säga Nacka och Ingarö/Gustavsberg

Alternativt om du var inne på Liljeholmen skulle jag nog hellre säga midsommarkransen, hägersten, västertorp... stuvsta, segeltorp, mälarhöjden men sedan är det här med att välja rätt T-bana. Så då går mälarhöjden bort.
Senast redigerad av C000 2024-08-23 kl. 20:31.
Citera
2024-08-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Har du spanat in Hallonbergen?

Tar max 15 minuter från city och som namnet antyder så är området en grön idyll med pittoreska gator och trevliga lägenheter med loftgångar och bra möjligheter till utevistelse i Ursviks motionsspår. Centrumet har en minigalleria med en mysig matbutik och i centrumet hänger trevliga ungdomar som hjälper dig hem med matkassorna.

Vad lustig man kan vara då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in