2024-08-23, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vilket brott anser du att officerarna begick?

Brukar du knacka på hos folk, med en polare och fråga varför de hänger olika flaggor på sin tomt?
Citera
2024-08-23, 19:13
Medlem
Xeliouss avatar
Vissa rysstroll som gjort sig kända som sådana i sitt bostadsområde verkar inte tänkt efter vad som skulle hända dem vid ett ryskt väpnat angrepp. Tror de att onkel vovva ska komma och rädda dem från grannar som de trott vara woke töntar? Tror de ryssen ska utnämna dem till kvarterets bödel? Vi har sett vad som hände i Ukraina bland annat när rysstroll försökte ta över Odessa. Ukrainska fotbollssupporters gjorde slarvsylta av rysstrollen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Brukar du knacka på hos folk, med en polare och fråga varför de hänger olika flaggor på sin tomt?
Nja, men idag knackade jag på hos en bonde och ställde en fråga. Tycker du att det var brottsligt?

(Jag var inte tidigare bekant med bonden.)
Citera
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Bra med lite närmre koll, och det är inget annat än officerare från MUST som ägnar sig åt sådana här undersökningar.
Avvikande beteenden och osäkra förehavanden ska alltid kollas upp då det troligtvis finns underrättelser som allmänhet absolut inte vare sig begriper eller kan föreställa sig.

En blodig ukrainsk flagga i ett svenskt villaområde bör absolut kollas upp. Bevisligen vet de något om personen, men det begriper inte artikelförfattarna.
Senast redigerad av Bertil.Falukorv 2024-08-23 kl. 19:16.
Citera
2024-08-23, 19:18
Medlem
Tyckte de civila från försvarsmakten såg lite trashiga ut. Och unga.. är det en taktik?
Citera
2024-08-23, 19:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dan kände obehag, det framgår i medias rapportering om händelsen, jag har uppfattat saken rätt.

Jag skrev ägnat i juridisk mening, inte ämnat ur Försvarsmaktens perspektiv.

Det handlar inte om vad Försvarsmakten försökte uppnå(ämnade), utan hur besöket hos Dan upplevdes av honom och troligen typsikt sett skulle upplevas av random person.

Vad FlaggKamera-Dan upplevde står sig slätt mot besökets innebörd.
Om du vill försöka dra detta till mer civila delar av begripelse så är du för mig ute på viften.
Citera
2024-08-23, 19:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jag tycker det är upp till dig att presentera bevis på att svenska myndigheter ej behöver följa svensk grundlag och har rätt att trakassera svenska medborgare i deras hem, utan att något brott skett.

Kan du ej presentera dessa bevis borde du hålla igen ditt kakhål..

Jag redogör det genom att skriva det rakt upp o ned här då: Det är väldigt fritt.
Källor och sådant kan jag ej erbjuda, med full vetskap om vad det brukar innebära på detta forum.
Taskigt läge och diskrepans i min historik - det bjuder jag på.
Citera
2024-08-23, 19:25
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
En blodig ukrainsk flagga i ett svenskt villaområde bör absolut kollas upp. Bevisligen vet de något om personen, men det begriper inte artikelförfattarna.

Det finns garanterat mer på denne man och hans äkta make, än en egenhändigt ”nedblodad” Ukrainaflagga. Det räcker inte med att hänga upp konstiga grejer i flaggstången för att hamna på myndigheternas radar.

Man kontrollerar t ex inte varenda lirare som hänger upp en ”Palestina”-flagga, trots att det är en tydlig indikation på att man kan tänka sig att bli terrorist.
Senast redigerad av flesh-flute 2024-08-23 kl. 19:32.
Citera
2024-08-23, 19:26
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Vilket brott anser du att officerarna begick?

Tjänstefel, övermäktig befogande listan kan nog göras lång. Är dock inte utbildad åklagare.
Citera
2024-08-23, 19:28
Medlem
Lestrade75s avatar
Dan har tur, hade han hissat sin flagga i Ryssland skulle det ge honom minst 12 år i fängelse.
Så ett vänligt besök av Försvarsmakten är ganska blekt i jämförelse.
Senast redigerad av Lestrade75 2024-08-23 kl. 19:33.
Citera
2024-08-23, 19:28
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag redogör det genom att skriva det rakt upp o ned här då: Det är väldigt fritt.
Källor och sådant kan jag ej erbjuda, med full vetskap om vad det brukar innebära på detta forum.
Taskigt läge och diskrepans i min historik - det bjuder jag på.

Utan källa eller bevis okej, håll käften då istället för att hävda saker som går emot svensk grundlag och sedan har du ingen uppbackning för att det är korrekt agerat.
Citera
2024-08-23, 19:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tyckte de civila från försvarsmakten såg lite trashiga ut. Och unga.. är det en taktik?

Nu såg jag ju imgur-filen på dom och den är ju snappad så, och det är ju så här det kan se ut, sen finns ett ganska brett spektra med hur det mera kan se ut både i ålder och utseende och könstillhörighet.

Klädsel och övrig look är aldrig personlig. Den är given.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in