Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Ja så då om han var åt andra hållet hade han ju lätt kunnat gjort en motanmäla för olaga hot (andra bullar är ju ett hot)... sen hade han ju även kunnat anmäla för Kränkning av yttrandefriheten.. Han har ju som sagt rätt att fritt uttrycka sina åsikter, även om de är politiskt kontroversiella, det är ju grundlagsskyddat i Svensk lag.
Sen hade han ju lätt kunna anmäla för Kränkning av personlig integritet..
Om svenska militärer, även om de är civilklädda, hotar honom på grund av sina politiska åsikter så har det skett ett övertramp helt klart... bara läsa lite juridik så fattar man det direkt!
Frasen om ”andra bullar” kom ju efter Dan uppgett att han är pro-Ukraina, och jag håller det totalt omöjligt att officeren sagt på det viset i ett tidigare fiktivt skeende, eftersom det då skulle kunna uppfattas som ett hot.
Så det blir fiktivt i kvadrat, det som du spånar i, och eftersom det spånas i kvadrat har jag lite svårt att följa med.
Det enda jag kan säga är ju att jag ser ju inte att man skulle hotat honom om det framförts att han är pro-ryssland.
Det hade ev blivit lite ”andra bullar”, men man hade inte uttalat det eftersom man här sysslar med underrättelseverksamhet.