2024-08-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Svagt retoriskt grepp. Har man inga riktiga argument att komma med kan man alltid anklaga sina meningsmotståndare för att vara knarkare.

Det är bara knarkare som vill ha legalisering av cannabis. Det vet alla som lärt känna en som vill ha cannabis legaliserat.
Citera
2024-08-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Precis och jag antar att även du lever som du lär. Du propagerar för cannabislegalisering för att du knarkar.
Har aldrig i mitt liv rört några olagliga droger och jag har heller inget missbruk förutom att jag inte kan leva utan kaffe på morgonen!
Citera
2024-08-22, 17:16
Medlem
Citat:
Det är bara knarkare som vill ha legalisering av cannabis. Det vet alla som lärt känna en som vill ha cannabis legaliserat.
Det är inte ens relevant för diskussionen, mer än att det måste svida att förlora en debatt mot "knarkare".
Citera
2024-08-22, 17:36
Medlem
Citat:
Du anklagar mig för att supa. Det är du som är ohederlig.
Och du anklagar alla som påtalar dina faktafel för att vara ”knarkare”.
Ditt försvarande av alkohol innebär rimligtvis att du är alkoholist. Enligt ditt eget sätt att resonera.

Citat:
Jag vet även mer om farorna med knark än knarkarna här i tråden. Såklart. De kan komma tillbaka när de är rena.
Typ som att man blir schizofren av att konsumera cannabis?
Citera
2024-08-23, 09:33
Medlem
Citat:
Du tror att du gör ett exempel av mig men du bekräftar bara knarkare.

Får jag fråga dig såhär: varför vill du berusa dig och varför vill du göra det med preparat som de flesta andra inte skulle ta i med tång än mindre någon som tar dem invärtes?

Du antar för mycket. Både att jag vill berusa mig och att jag vill använda preparat som de flesta inte skulle ta i med tång.

Cannabis är inte ett rent berusningsmedel. Det har många effekter varav många är medicinska och det kan också göra dig mer aktiv och koncentrerad om det tas på rätt sätt och i rätt mängd.

Och Cannabis är ett otroligt populärt preparat också för den delen.

Jag ser Cannabis, svamp, LSD, DMT och MDMA som bland den absoluta toppen av substanser som man kan få i sig. Långt bättre än de alternativ vi har tillgängliga och också ämnen som om de tas på rätt sätt är transformativa för ens liv.

De är ämnen som kan göa människors liv mycket bättre och oftare än inte så är det samhällets stigma och de konsekvenser man får av att tas av polisen som skadar individen och inte substanserna i sig även fast det kan det hos människor som inte vet vad de sysslar med

Jag kan få tag på de här sakerna hur lätt som helst så i mitt fall bill jag att det ska va avkriminaliserat så människor inte tar onödig skada av samhällets straff och stigma. Den stigman krossar jag nu som Bane krossade Batmans ryggrad.
Citera
2024-08-23, 12:05
Medlem
Citat:
Det är inte ens relevant för diskussionen, mer än att det måste svida att förlora en debatt mot "knarkare".

Det är relevant på det sättet att en chef inom polisen med stor sannolikhet är en knarkare.
Citera
2024-08-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Och du anklagar alla som påtalar dina faktafel för att vara ”knarkare”.
Ditt försvarande av alkohol innebär rimligtvis att du är alkoholist. Enligt ditt eget sätt att resonera.

Typ som att man blir schizofren av att konsumera cannabis?

De som är för legalisering är i princip alltid knarkare som gör allt för att få chansen att knarka legalt.
Jag har aldrig försvarat alkohol och dess skadeverkningar. Varför ljuger du?

Ja cannabis ökar risken för schizofreni:

Läs bland annat:

Linszen, D.H. et al (1995). Samenhang tussen gebruik van
cannabis en recidief/exacerbatie van psychose bij patienten
met schizofrenie. Ned Tijdschr Geneeskd 1995; 139:502-7.
van Os, J. et al (2002). Cannabis use and psychosis: a
longitudinal population-based study. Am J Epidemiol 2002;
156(4):319-27.
Zammit, S. et al (2002). Self reported cannabis use as a risk
factor for schizophrenia in Swedish conscripts of 1969:
historical cohort study. BMJ 2002; 325:1199-201.
Fergusson, D.M. et al (2003). Cannabis dependence and
psychotic symptoms in young people. Psychol Med 2003;
33(1):15-21.
Boydell, J., van Os, J. et al (2006). Trends of cannabis use
prior to first presentation with schizophrenia, in south-east
London between 1965 and 1999. Psychological Medicine
2006; 36:441-446
Citera
2024-08-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Cannabis är inte ett rent berusningsmedel. Det har många effekter varav många är medicinska och det kan också göra dig mer aktiv och koncentrerad om det tas på rätt sätt och i rätt mängd.

Och Cannabis är ett otroligt populärt preparat också för den delen.

Jag ser Cannabis, svamp, LSD, DMT och MDMA som bland den absoluta toppen av substanser som man kan få i sig. Långt bättre än de alternativ vi har tillgängliga och också ämnen som om de tas på rätt sätt är transformativa för ens liv.

De är ämnen som kan göa människors liv mycket bättre och oftare än inte så är det samhällets stigma och de konsekvenser man får av att tas av polisen som skadar individen och inte substanserna i sig även fast det kan det hos människor som inte vet vad de sysslar med

Jag kan få tag på de här sakerna hur lätt som helst så i mitt fall bill jag att det ska va avkriminaliserat så människor inte tar onödig skada av samhällets straff och stigma. Den stigman krossar jag nu som Bane krossade Batmans ryggrad.

Cannabis för rökning är inget läkemedel och även om det vore det är det inget argument att det ska tillåtas för andra syften. Jämför med annan narkotika, till exempel morfin som är en mycket användbar
medicin. Som rusmedel är morfin förbjudet.
Citera
2024-08-23, 12:59
Medlem
Citat:
Det är relevant på det sättet att en chef inom polisen med stor sannolikhet är en knarkare.
Det innebär inte att han eller någon annan har fel.
Citera
2024-08-23, 13:01
Medlem
Citat:
Det innebär inte att han eller någon annan har fel.

En chef inom polisen som knarkar har fel per definition.
Citera
2024-08-23, 13:10
Medlem
Citat:
De som är för legalisering är i princip alltid knarkare som gör allt för att få chansen att knarka legalt.
Jag har aldrig försvarat alkohol och dess skadeverkningar. Varför ljuger du?
Jo, du försvarar alkoholens legala status med att illegala droger är farligare. Vilket är både felaktigt och irrationellt. Varför ska en aktivitet vara olaglig bara för att den kan medföra risker? Resonerar du såhär om kampsport, fallskärmshoppning, bergsklättring och bilkörning med? Ska dessa saker vara olagliga eller tillåter vi vuxna människor att själva välja vad de vill göra och i stället ser till att så mycket information som möjligt finns tillgänglig om hur aktiviteterna bör utföras på säkrast möjliga sätt?
Varför kan inte detsamma gälla med droger?
Varför ska just alkohol vara tillåtet, men inte andra droger? Det stämmer ju inte att alkohol är ”mindre farligt” och det är dessutom helt irrelevant. I ett fritt samhälle ska man kunna göra även farliga saker. Det kan man ju som sagt redan, förutom när det gäller specifikt droger, om inte drogen råkar vara alkohol.

”Knark är farligt” är ett värdelöst argument.

Citat:
Ja cannabis ökar risken för schizofreni:

Läs bland annat:

Linszen, D.H. et al (1995). Samenhang tussen gebruik van
cannabis en recidief/exacerbatie van psychose bij patienten
met schizofrenie. Ned Tijdschr Geneeskd 1995; 139:502-7.
van Os, J. et al (2002). Cannabis use and psychosis: a
longitudinal population-based study. Am J Epidemiol 2002;
156(4):319-27.
Zammit, S. et al (2002). Self reported cannabis use as a risk
factor for schizophrenia in Swedish conscripts of 1969:
historical cohort study. BMJ 2002; 325:1199-201.
Fergusson, D.M. et al (2003). Cannabis dependence and
psychotic symptoms in young people. Psychol Med 2003;
33(1):15-21.
Boydell, J., van Os, J. et al (2006). Trends of cannabis use
prior to first presentation with schizophrenia, in south-east
London between 1965 and 1999. Psychological Medicine
2006; 36:441-446

Du har uppenbarligen inte brytt dig om att ta reda på vad forskningen faktiskt säger.
Och vad har detta med saken att göra? Varför ska något vara olagligt för att det medför risker? Ska vi förbjuda alkohol, snabbmat och bilkörning?
Citera
2024-08-23, 13:15
Medlem
Citat:
Cannabis för rökning är inget läkemedel och även om det vore det är det inget argument att det ska tillåtas för andra syften. Jämför med annan narkotika, till exempel morfin som är en mycket användbar
medicin. Som rusmedel är morfin förbjudet.
Har du legat i koma de senaste 100 åren? Att cannabis likt typ alla andra droger som någonsin existerat även har medicinsk tillämpning är rätt jävla gamla nyheter vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in