2024-08-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag försöker inte övertyga dig. Jag gör exempel av dig, så andra kan lära sig av dina misstag. Du måste lära dig skillnaden.

Kan du beskriva lite mer om denna knarklobby för övrigt? Detta har betts av dig tidigare men du har inte ens försökt ännu. Ditt snack låter konspirationsteoretiskt och du låter lika efterbliven som människor som hävdar att vi aldrig landat på månen och att jorden är platt och att det finns en global sammansvärjning av vetenskapsmän som tillsammans propagerar lögner för världen.

Tyvärr, forskningen har skett trots att stater försökt förtrycka den, så det är snarare en underdog story att vi har den kunskapen vi har idag, och den säger tydligt att du inte vet vad du snackar om.

Jag har tagit mig en funderare, och många berusningsmedel som idag är olagliga är mycket bättre alternativ än de alternativen samhället tillåter. Det är dags för förändring på den här punkten.

Du tror att du gör ett exempel av mig men du bekräftar bara knarkare.

Får jag fråga dig såhär: varför vill du berusa dig och varför vill du göra det med preparat som de flesta andra inte skulle ta i med tång än mindre någon som tar dem invärtes?
Citera
2024-08-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Har du någon forskning som talar för allt det du påstår här i kommentarerna?

Det finns mycket forskning och källor men detta är ingen allmän diskussionstråd om cannabis.
Citera
2024-08-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Nämen, titta så fint du klippt och klistrat! En text skriven av ingen mindre än f.d generalsekreteraren för organisationen ”narkotikafritt samhälle”. Ingen agenda här inte.
https://www.ockero.se/download/18.469cbbbb16abe71b6285dd0a/1559550404322/8%20Myter%20om%20cannabis.pdf

Men det är ju du som vill stifta narkotikalagar baserat på din helt subjektiva bedömning av vad som är ”farligt”.
Det är du som hela tiden påstått att olagliga droger är olagliga för att de är så mycket farligare än de lagliga alternativen. Vill du ta tillbaka det nu? Du kan inte å ena sidan säga att cannabis ska vara olagligt för att det är farligt men å andra sidan ignorera lagliga drogers skadeverkningar. Det är hyckleri. Dessutom har du inte förklarat varför slutsatsen skulle bli att kriminalisera en substans, bara för att det finns risker med den?

Det är även än en gång tydligt att du saknar kunskap om ämnet, bland annat eftersom det du klippt och klistrat nämner kopplingen mellan schizofreni och cannabis. Det har varit en talking point under rätt många år nu. Hade du varit intresserad av vetenskapen på området så hade du vetat att man inte alls kunnat påvisa att cannabis orsakar schizofreni, utan bara att det kan vara en trigger för människor som redan har sjukdomen, precis som massa andra saker som inte är droger.

Och även om vi för sakens skull konstaterar att allt i din kopierade text är korrekt, så är det inte mycket att komma med jämfört med 4 miljoner dödsfall, år efter år.

Kom ihåg att det är du som tycker att diskussionen ska handla om drogers skadeverkningar, inte jag.

Tydlig agenda ja. Knark är farligt.
Citera
2024-08-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Tydlig agenda ja. Knark är farligt.
Även alkohol, som du själv knarkar på, din lilla hycklare.
Tydligen så ska du ostört ha rätt att bruka en drog som skördar 4 miljoner liv varje år, men du förvägrar andra att bruka alternativa droger, t.om droger som är omöjligt att överdosera på och inte ens orsakar en bråkdel av de skador som vi ser med det knarket du råkar föredra. Och anledningen du ger är att det är för farligt.

Du är intellektuellt ohederlig och saknar kunskap om droger.
Citera
2024-08-22, 15:19
Medlem
Citat:
Även alkohol, som du själv knarkar på, din lilla hycklare.
Tydligen så ska du ostört ha rätt att bruka en drog som skördar 4 miljoner liv varje år, men du förvägrar andra att bruka alternativa droger, t.om droger som är omöjligt att överdosera på och inte ens orsakar en bråkdel av de skador som vi ser med det knarket du råkar föredra. Och anledningen du ger är att det är för farligt.

Du är intellektuellt ohederlig och saknar kunskap om droger.

Du anklagar mig för att supa. Det är du som är ohederlig.

Jag vet även mer om farorna med knark än knarkarna här i tråden. Såklart. De kan komma tillbaka när de är rena.
Citera
2024-08-22, 15:26
Medlem
Citat:

Får jag fråga dig såhär: varför vill du berusa dig och varför vill du göra det med preparat som de flesta andra inte skulle ta i med tång än mindre någon som tar dem invärtes?
Varför tror du själv att hundratals miljoner människor brukar cannabis? Verkar det troligt att så många skulle vara intresserade av göra det om effekterna i första hand var ren misär som du verkar tro?

Om du själv drogar på alkohol så vet du redan svaret. Det känns bra. Det är ingen skillnad med andra droger.
Citera
2024-08-22, 15:33
Medlem
Citat:
Varför tror du själv att hundratals miljoner människor brukar cannabis? Verkar det troligt att så många skulle vara intresserade av göra det om effekterna i första hand var ren misär som du verkar tro?

Om du själv drogar på alkohol så vet du redan svaret. Det känns bra. Det är ingen skillnad med andra droger.

Jag frågade dig..
Citera
2024-08-22, 16:13
Medlem
Citat:
Det finns mycket forskning och källor men detta är ingen allmän diskussionstråd om cannabis.
Lev som du lär, pöjk!
Citera
2024-08-22, 16:20
Medlem
Citat:
Lev som du lär, pöjk!

Jag knarkar inte och jag påtalar faran med att knarka. Så, ja, jag lever som jag lär - gör du?
Citera
2024-08-22, 16:39
Medlem
Citat:
Jag knarkar inte och jag påtalar faran med att knarka. Så, ja, jag lever som jag lär - gör du?
Snälla, säg inte att du är seriös!?
Citera
2024-08-22, 16:42
Medlem
Citat:
Du anklagar mig för att supa. Det är du som är ohederlig.

Jag vet även mer om farorna med knark än knarkarna här i tråden. Såklart. De kan komma tillbaka när de är rena.
Svagt retoriskt grepp. Har man inga riktiga argument att komma med kan man alltid anklaga sina meningsmotståndare för att vara knarkare.
Citera
2024-08-22, 16:45
Medlem
Citat:
Snälla, säg inte att du är seriös!?

Precis och jag antar att även du lever som du lär. Du propagerar för cannabislegalisering för att du knarkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in