Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Sant.

Det finns gräddhylla i Sollentuna med.
Det är lite långt om man vill ha 15 min till city
Citera
2024-08-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Enig.
Lidingö är bra.
Förutom att det luktar bajs överallt när vinden ligger på från fel håll, men det är väl smällar man får ta…
Citera
2024-08-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Förutom att det luktar bajs överallt när vinden ligger på från fel håll, men det är väl smällar man får ta…
Verkligen! Håller helt med
Citera
2024-08-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejeli7
Det är lite långt om man vill ha 15 min till city

Fan, glömde att ni är känsliga med tider i Sthlm.

Med Apexpressen så tar det 16min.
Citera
2024-08-23, 11:01
Medlem
ManicToos avatar
Jag bodde i villaområdet i Mälarhöjden. Bara några T-stationer från city, totalt lugnt och utan skräpområden, fantastisk skola med barn som har höga betyg. Detta gäller dock 20 år sedan, därefter flyttade jag med familjen.

Jag har bott 30 år i Danderyd, västra sidan. Om man har bil och bosätter sig i östra sidan vid vattnet så kommer man så långt från riffraff man kan. Men tråkig väg att pendla. Samma med norra eller östra Lidingö.

Jag hade villa med sjötomt på Järla Sjöväg i Nacka. 9 minuter med bil till slussen! Om det inte var några köer... Det var som att bo på landet, nära Slussen.

Finns kluster med hus även i centrala Stockholm t.ex på Söder som är totalt lugna. Där kommer jag att köpa lgh.
Citera
2024-08-23, 11:01
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHurtig
Så nu där de bygger tbana till nacka kommer nacka gå ifrån nice till bara massa invandrargäng?

Det kommer onekligen bli lättare för kreti och pleti att ta sig dit, ja
Citera
2024-08-23, 11:03
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vad jämför du med?
Solna idag vs Solna 25 år sedan?
det är inte stockholm
Citera
2024-08-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilka är egentligen det tryggare områdena vi har i Stockholm?

Täby, Danderyd absolut - men deras förbindelser är rätt dåliga.

Hur är det egentligen i Bergshamra och Liljeholmen, är det tryggt nog att ha sina barn i en skola där?

Låt oss säga att man man Max vill ha 15-20 min till city med tuben. 30 min till Östermalmstorg. Har en budget på 7M och man har en familj på 2 vuxna och två barn.

Vart fan ska man bo?

Är det lägenhet som gäller? Bergshamra och Liljeholmen är helt okej. Har inte hört något annat. Men sen beror det ju på om man uppskattar stadsstressen eller vill ha en mer lugn miljö.

Det finns flera fina lugna vidsträckta villaområden i Huddinge, det är lantligt och mycket grönska (det finns för övrigt många vidsträckta villaområden i kranskommunerna) . Medelklass och uppåt ( stor kommun över 100 000 totalt) . Det finns sjöar att bada i som Gömmaren, Gladö Kvarn. Långsjön badar en del i ( dock ej den renaste sjön). Pendeltågen tar 10 min till Södermalm. Annars är det ju bussar och bil som gäller.

På andra sidan Långsjön ligger Älvsjö. Fina stora villaområden som också är lugna.

Björkhagen och Hammarbyhöjden är också trevligt och därifrån åker man T-bana. Men det är inte så många villor där. Däremot finns det ju några större lägenheter eventuellt.

Det är också fint runt Drevviken. Vendelsö exempelvis. Du kan hyra kanoter vid Gudö. Mysigt. Sköndal, Älta är också fint. Det finns även fina villa områden i Tyresö. Men det är bussar som gäller där in till Gullmarsplan.

Enskede har också många fina hus - men prisklassen lär landa på mer än 7 M
Senast redigerad av Tissetiss 2024-08-23 kl. 11:30.
Citera
2024-08-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du någon aktuell och uppseendeväckande statistik över skjutvapenvåld i Hallonbergen?

Sedan är Sundbyberg extrem segregerat tyvärr. Så bara för att vissa områden är socioekonomiskt utsatta går det inte att säga att hela kommunen är det.

Ja, hela Stockholms län är som en entrecoute. Fina feta områden är varvade med utsatta områden.
Citera
2024-08-23, 11:33
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ja, hela Stockholms län är som en entrecoute. Fina feta områden är varvade med utsatta områden.

Inte på nordöstra sidan.
Citera
2024-08-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Inte på nordöstra sidan.

Nej, det är sant. Du tänker på Täby, Åkersberga/Österåker antar jag ? Men det tar lite längre tid att åka in.
Citera
2024-08-23, 11:40
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nej, det är sant. Du tänker på Täby, Åkersberga/Österåker antar jag ? Men det tar lite längre tid att åka in.

Nja Åkersberga och österåker tänkte jag inte, lite långt bort. Mer Danderyd, Lidingö, Täby. Priset för hus blir ett problem, men ett radhus i Täby eller Lidingö skulle fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in