2024-08-23, 01:20
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Betalar i dagsläget 600 kr burken för 100 tabletter receptbelagt 4 mg Melatonin AGB för att lättare somna in. Såg dock att en sida som heter Bono.se säljer 180 kapslar med 5 mg Melatonin för 287 kr, alltså nästan dubbla antalet kapslar till nästintill halva priset. Företaget kommer från Nederländerna men har en bra svensk hemsida och fina omdömen på svenska Trustpilot. De är även betalande företag hos svenska Prisjakt. Dessutom tillåter de även att man betalar i efterhand med Klarna. Det låter ju dock för bra för att vara sant, så vad tror ni är haken? Är det att jag begår något brott om jag importerar detta läkemedel från utlandet, eller vad är problemet?

Länkar:
- Bonos 180 kapslar Melatonin: https://bono.se/nu-livsmedel-melatonin-5mg-180kapslar
- Bono på Trustpilot: https://se.trustpilot.com/review/bono.se

Till moderator: Jag hade ingen aning vart detta hörde hemma. Frågan rör inte medicinen i sig och är inte heller en strikt juridiks fråga, därför lade jag den här. Om tråden inte hör hemma här får ni gärna flytta.
Citera
2024-08-23, 06:53
Medlem
Melatonin AGB finns att köpa i Sverige, därför är det också tillåtet att köpa det från annat land inom EU
Citera
2024-08-23, 07:47
Medlem
Muppetys avatar
Jag har köpt massvis med melatonin från Polen, mest från eBay, dessa t.ex;
https://www.ebay.com/itm/256290011580

480 st 5 mg för $60. Priset verkar dock högre numera. Men jag har inte använt de på ett tag, så jag har inte superbra koll numera på var de är billigast.

Brott o brott, enligt lagen krävs recept, tillstånd, godkänt apotek o sånt där, då det är läkemedelsklassat, men det är inget som är straffbart att beställa, som t.ex. narkotiska preparat. Du kan alltså inte åka dit för nått.

Jag beställde från USA en gång, men det stoppades i tullen, då det var läkemedelsklassat, så det skickades tillbaka. Hade jag ansträngt mig kanske jag t.o.m. kunnat få tillbaka mina $5 eller vad det kostade. Men ingen kollar sånt inom EU. Funkar säkert med Nederländerna också.
Citera
2024-08-23, 07:59
Medlem
stbckhblms avatar
Folk diskuterar Vita Sunn som pålitlig försäljare i en av de stora Melatonin-trådarna
Citera
2024-08-23, 08:49
Medlem
MyJustices avatar
Köpte 100 tbl för 2 månader sen 3 mg
Kostade 350 sek .På apoteket med recept och utan högkostnadsskyddet .
Har priset dragit iväg ?
Citera
2024-08-23, 08:55
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Köpte 100 tbl för 2 månader sen 3 mg
Kostade 350 sek .På apoteket med recept och utan högkostnadsskyddet .
Har priset dragit iväg ?

Kollar på apoteket.se och priserna där är på nivån 10 tabletter för 70-100 kr.

edit: samma på Apotea
Citera
2024-08-23, 09:16
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10.0.1.1
Kollar på apoteket.se och priserna där är på nivån 10 tabletter för 70-100 kr.

edit: samma på Apotea
Ring VC
Beställ tid och få dem utskriven .
Är mitt. Råd .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här