2024-08-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hen frågade något. Var god svara.

Öppna upp om varför du inte tror att Joakim initierade drevet och hur han kan ”råka” hamna i drama hela tiden.

Varför säger alla hans bekanta samma sak?

Jämför med Bianca Ingrosso. Hon är långt mer känd, framgångsrik och rik än Joakim. Hon har inte dom problemen. Varför?

Du kan sluta direkt med att diktera vad jag ska svara på och inte. Obehagligt.

Jag kan försöka svara dig på det jag kan och som har någon relevans, när du har en annan approach.
Citera
2024-08-23, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men ingen har ju sagt att du måste köpa Chrippas plötsliga förändring.

Bra då är vi överens
Citera
2024-08-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är inte mobbing att vilja få bort sådana som står för det från plattformarna, det är inte mobbing att kritisera och till och med avsky vad de sysslar med.
Det är inte mobbing att lyfta och stötta de som råkar ut för dessa drev, det är inte heller mobbing att uttrycka hur vidriga dessa personer är.
Det är inte mobbing att syna deras lögner eller att ofta och tydligt påminna om det.

Det är inte det jag pratar om. Det är det otroligt låga sättet att uttrycka sig. Blanda in ondska. Prata ner människor till cellnivå. Bajsord osv.
Och jo man kan begå mobbning på det sättet man lyfter det som man anser är viktigt. Öknamn är tex ett mobbningssätt till att förminska någon.

Jag lyssnar tex gärna på Rask. Lite segt och långdraget så jag tappar fokus. Men bara för att jag inte skriver massa om honom betyder det inte att jag tycker att han alltid har rätt eller uttrycker sig väl. Men det gör ju bla du på ett ganska vidrigt sätt.

När det gäller Chrippa försöker jag förstå vad som hände. Är han den Linnéa sa att han var då? Ljög Linnéa?
Sakfrågor försvinner i allt skrammel som jag nu är övertygad om att det är en taktik. En mycket enkel fråga.

Nu är ju du tydligen rätt person, enligt Pallal, att få bort människor på sociala medier så detta är väl då en taktik.

Sen om jag har en avvikande åsikt blir jag påhoppad med omedelbar verkan. Så fort någon ifrågasätter Chrippa blir det attackorder och flera går ihop.

Jag tror inte alls på att Chrippa har förändrats över en natt. Men jag skrev också att om han gjort det är det bra för då har han jobbat med sig själv under en tid och det är bra för de i hans omedelbara närhet.

Mina åsikter är det helt ok från den ena sidan ( det är ju tydligen viktig att välja sida) att förminska och härska över. Men gud nåde om jag skulle ifrågasätta Chrippa. Då är jag med i den sk sekten och lider av sektpsykos.

Med andra ord. Jag respekterar andra åsikter än de som är mina. Jag ändrar ju mig också när jag haft fel eller hittat ett annat samband och har inget problem med det. Men det får jag tydligen inte. Jag ogillar skarpt att bli härskad över eller utsättas för försök till förminskning.

Och en gång för alla. Jag står inte på någons sida. Kan jag få diskutera utan att ta ställning till någon sida?
Citera
2024-08-23, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är ju just detta som engagerar och i vissa fall även provocerar människor.
Det verkar också att han gjorde Julia beroende av honom rent ekonomiskt och sedan klagade på att hon inte bidrar med pengar.
Nu verkar han göra samma mot Linnéa. Det är min tolkning dvs behöver inte vara sant.
Mina kvinnor ska inte arbeta sa han vid något tillfälle.

Citat:
Jag noterade det och det var väntat. Vissa personer är så förutsägbara. Det är vanligt förekommande när man inte vill eller kan diskutera sakfrågan eller inte vet vad man ska säga då kommer härskartekniker direkt.
Den fungerar jättedåligt på mig.

Vad tror du ang Chrippas nya förhållningssätt som skedde över en natt? Han själv säger ju att han trivs med sin hjärna och vill inte kolla om han tex har adhd. Själv tänker jag att det är ett spel inför kameran. Jag hoppas att jag har fel för både Linnéa, dottern och även Julia.

Du har så rätt!
På vilket sätt ändras det egentligen? flera kärleks kommentarer på youtube? han brukar få mycket fler kommentarer så antar att det raderas. Här inne är det flera som skriver till chrippas fördel men ja de vet vi ju vad de beror på 🤭
Tror inte så mycket har ändrats han har inte så bra visningar på youtube.
När han vill ha igång dramat igen så kommer han lägga ut sin sanning igen.
Citera
2024-08-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du har så rätt!
På vilket sätt ändras det egentligen? flera kärleks kommentarer på youtube? han brukar få mycket fler kommentarer så antar att det raderas. Här inne är det flera som skriver till chrippas fördel men ja de vet vi ju vad de beror på 🤭

Jag tror dessvärre inte heller att något har ändrats. Han kör nog en Rask.
Han tar ju ofta efter andra människors beteende.

Jag kan ha fel så lugna er alla som står på någons sida.
Citera
2024-08-23, 08:17
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Bra då är vi överens
Det känns som det finns 3 grupperingar gällande Chrippas förändring.

1. Tror han har förändrats
2. Tror han bara spelar framför kameran, men när kameran stängs av är han som tidigare
3. Vågar inte riktigt tro att han faktiskt förändrats, vill ge det lite tid och se om han faktiskt har förändrats.

Men jag tror vi alla hoppas att han har förändrats till det bättre, så hans unga fans inte tar efter hans tidigare beteende.
Och jag önskar att fler youtuber kommer förändras till det bättre. Klimatet på youtube och hur folk beter sig emot varandra är inte okej.
Citera
2024-08-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Chrippa lär inte ha förändrats över en natt, han har givetvis processat sitt bakom kulisserna.
Tror du att en video speglar hela hans liv?
Och någongång måste ju vara den första videon som visar på förändring, eller?
Dessutom är inte det här den första videon heller, han har under en längre tid bit för bit lugnat ned sig.

Jag skulle aldrig köpa någonting som Anjo säger.

Det är väl bra att du ser den förändringen, jag ser den inte utifrån videos, kommentarer som kommer från han själv under en längre tid.

Jag tror inte att en video speglar hela hans liv. Nu har han flera videos och en herrans massa kommentarer genom tiderna, så jag tittar inte bara på de senaste månaderna vad han publicerat, utan gör mig en egen uppfattning utifrån x antal års material och hur han själv valt att framställa sig.

Klart alla måste börja någonstans, men jag står fast vid min åsikt att enligt mig så har det inte skett någon större förändring.
Jag plockar gärna upp diskussionen igen om ett halvår och ser hur förändringsarbetet ser ut då.
Vem vet han och Anjo kanske är bundisar då och har bett om ursäkt för sitt beteende offentligt, och har numera varsin matkanal med de senaste recepten.

Du ser, du har all rätt att inte tro att Anjo kan förbättra sig utifrån dina värderingar och åsikter, och andra har all rätt att inte tro att Kräftan kan.
Citera
2024-08-23, 08:28
Medlem
Citat:
Det känns som det finns 3 grupperingar gällande Chrippas förändring.

1. Tror han har förändrats
2. Tror han bara spelar framför kameran, men när kameran stängs av är han som tidigare
3. Vågar inte riktigt tro att han faktiskt förändrats, vill ge det lite tid och se om han faktiskt har förändrats.

Men jag tror vi alla hoppas att han har förändrats till det bättre, så hans unga fans inte tar efter hans tidigare beteende.
Och jag önskar att fler youtuber kommer förändras till det bättre. Klimatet på youtube och hur folk beter sig emot varandra är inte okej.

Jag anser att alla dessa kreatörer är likadana. De har ett beteende som är oacceptabelt och samtliga skapar och eldar på ett osunt klimat på youtube. Det har jag tagit upp tidigare att de har unga följare som de har ett ansvar gentemot.

Samtliga sänder ut signaler till andra att lägga hand på någon, ljuga, mobba, skylla ifrån sig och sabotera är helt okej.
Det finns väl ingen frisk person som står bakom ett sådant beteende oavsett vem det kommer ifrån.

Räcker med att se här i trådarna hur det uppmanas till sabotage så ser man vilken inverkan som har anammats. Vidrigt är det.
Citera
2024-08-23, 08:52
Medlem
SimonSesss avatar
Citat:
Hoppas du berättar för din fru att du enbart gillar henne pga hennes utseende, så hon kan lämna dig redan nu och hitta en riktigt man som kommer älska henne även när hennes kropp förändras efter hon fått barn eller pga ålder.
Det är inget fel på Julias utseende, det har aldrig varit något fel på Julias utseende.
Jag har sagt till min fru att jag lämnar henne om hon blir fet. Hon vet att jag är med henne för att hon är snygg. 99% av män är med sina tjejer för att han tycker hon är snygg. Det enda en tjej kan bidra med i ett förhållande är att vara snygg.
Citera
2024-08-23, 09:01
Medlem
Citat:
Det är inte det jag pratar om. Det är det otroligt låga sättet att uttrycka sig. Blanda in ondska. Prata ner människor till cellnivå. Bajsord osv.
Och jo man kan begå mobbning på det sättet man lyfter det som man anser är viktigt. Öknamn är tex ett mobbningssätt till att förminska någon.

Jag lyssnar tex gärna på Rask. Lite segt och långdraget så jag tappar fokus. Men bara för att jag inte skriver massa om honom betyder det inte att jag tycker att han alltid har rätt eller uttrycker sig väl. Men det gör ju bla du på ett ganska vidrigt sätt.

När det gäller Chrippa försöker jag förstå vad som hände. Är han den Linnéa sa att han var då? Ljög Linnéa?
Sakfrågor försvinner i allt skrammel som jag nu är övertygad om att det är en taktik. En mycket enkel fråga.

Nu är ju du tydligen rätt person, enligt Pallal, att få bort människor på sociala medier så detta är väl då en taktik.

Sen om jag har en avvikande åsikt blir jag påhoppad med omedelbar verkan. Så fort någon ifrågasätter Chrippa blir det attackorder och flera går ihop.

Jag tror inte alls på att Chrippa har förändrats över en natt. Men jag skrev också att om han gjort det är det bra för då har han jobbat med sig själv under en tid och det är bra för de i hans omedelbara närhet.

Mina åsikter är det helt ok från den ena sidan ( det är ju tydligen viktig att välja sida) att förminska och härska över. Men gud nåde om jag skulle ifrågasätta Chrippa. Då är jag med i den sk sekten och lider av sektpsykos.

Med andra ord. Jag respekterar andra åsikter än de som är mina. Jag ändrar ju mig också när jag haft fel eller hittat ett annat samband och har inget problem med det. Men det får jag tydligen inte. Jag ogillar skarpt att bli härskad över eller utsättas för försök till förminskning.

Och en gång för alla. Jag står inte på någons sida. Kan jag få diskutera utan att ta ställning till någon sida?
Ordet ’ondska’ verkar beröra dig väldigt hårt, varför det?
Varför hittar du på saker som att jag använder bajsord?
På vilket sätt uttrycker jag mig vidrigt, utifrån vad jag faktiskt skriver, och inte vad du hittar på?

Sakfrågor försvinner för att de har lagt locket på och med det kommer man inte längre.
De sköter sitt bakom stängda dörrar (släckta kameror).
Till dess är det ingen idé att gräva i något som ändå inte kommer fram ändå.
Gillar man att spekulera och att dra egna slutsatser, så fine.
Men enligt mig så är det som det är tills något visar sig vara på ett annat sätt.
Där och då finns det utrymme att ändra sin åsikt.

Du får väl ha vilka åsikter du vill, det bryr jag mig inte ett dugg om.
Men när det kommer till sjövilda spekulationer och vidrigheter enbart i syfte att sänka Chrippa så är det ju fint om det faktiskt finns skribenter som vill knäcka hål på det.

Jag är den första att ändra mig om jag har fel, liksom jag är den första att be om ursäkt om jag gått för långt (vilket har inträffat).
Så vad vill du komma fram till?

Du märker väldigt mycket på ord, Pallal ville mena att jag är en person som vill ha bort personer som står för mobbing på sociala medier, med all rätt.
Vilken normal människa vill inte det?

På vilket sätt har du blivit utsatt för förminskning och härskartekniker?

Det här med att projicera sina egna tillkortakommanden på sina meningsmotståndare är enligt mig väldigt populärt hos dem som verkligen avskyr Chrippa.
Jag råkar ut för det med jämna mellanrum (dock sällan), men micro och Pallal får ta emot det betydligt mer än mig, av en hel flock, sida upp och sida ner.
Men de hanterar det väldigt bra och sitter inte och lipar för det.
Jag har aldrig sett de sitta och beklaga sig såhär någongång.
Citera
2024-08-23, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du har så rätt!
okej?

Berätta gärna vad du vet att det beror på?
Citera
2024-08-23, 09:10
Medlem
Citat:
Jag tror dessvärre inte heller att något har ändrats. Han kör nog en Rask.
Han tar ju ofta efter andra människors beteende.

Jag kan ha fel så lugna er alla som står på någons sida.
Okej, jag ska försöka låtsas att du är neutral. 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in