2024-08-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Visa ETT inlägg där jag påvisar att jag tycker att det är okej.
Men så bra att du inte tycker det, synd bara att det inte framgår tillräckligt tydligt.
Citera
2024-08-23, 01:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Man behöver vara blind för att inte se att det finns ett ”gäng”, eller vilket ord du nu föredrar.

Jag är inte negativ till det, jag tror bara inte på det.
Vilka menar du är med i "ert gäng"?
Bara för att man har samma åsikt gällande vissa saker om Chrippa betyder det inte att man är med i något gäng.
Vilket gäng är du med i här på flashback?

Jag har inte sett Chrippas senaste video, men om han förändrats till det bättre är det ju bra, och jag hoppade han fortsätter så, han har väldigt många unga följare som annars riskerar att kanske ta efter hans dåliga beteende.
Citera
2024-08-23, 01:34
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dessutom är det ju inte ens sant. .. på tre dagar har de varit på tivoli, varit i krokodilpark och varit i snöparken.
Chrippas barn har nog sett mer på mindre än en vecka än Rasks barn fått uppleva i hela sitt liv.
Ja att Rask ger sig på Chrippa som pappa är rent av skrattretande. Det är svårt att komma upp i Carl-Fredriks nivå av värdelöshet.

Det här är en resa som Rasks barn bara kan drömma om..
Citera
2024-08-23, 04:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag förstår inte. Du är otroligt drivande och visar upp hat mot andra kreatörer på ett riktigt smutsigt sätt. Tycker du att du är rätt person att anse att det måste stoppas (jag är helt enig i sakfrågan) men samtidigt ägnar dig åt det du vill ska upphöra.

Jag fattar inte heller. Hur det skrivs om Rask, Anjo och Jocke och deras närstående .. och så ska man va emot mobbing
Citera
2024-08-23, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag fattar inte heller. Hur det skrivs om Rask, Anjo och Jocke och deras närstående .. och så ska man va emot mobbing
Du besvarar ett inlägg som är riktat till mig.

Vadå, vad skriver jag om Jocke, Anjo och Rasks närstående?
Förklara gärna det för mig.
Förklara också hur jag inte är emot mobbing?

Och så JA, jag är emot mobbing/uthängningar/drev/förtal och annat skit dessa vidriga kreatörer står för.

Men du som gillar dem, det är ett indirekt godkännande med vad de håller på med.
Lite svårt att hävda att du är emot mobbing då.

Men det gör du iofs inte.
Citera
2024-08-23, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är bara att inse att det aldrig kommer att spela någon roll vad Chrippa gör, hatet mot honom är alldeles för djupt rotat.

Först ägnas det spaltmeter åt att han borde förändras och minsann ta hand om sin dotter på ett föredömligt sätt.
Och när han gör det så är det inte heller bra.

Och om någon (jag) kritiserar det där resonemanget så är det jag som hatar.

Wow!

Du måste förstå att alla köper inte rakt av att en person förändras över en natt och att en eller två videos övertygar.
Alla har rätt till sin åsikt, men det betyder inte att den kan förändras om en vecka, en månad eller ett halvår.

T.ex. om Anjo helt plötsligt slutade pratade om Kräftan, ägnade sig åt till 100% åt familjevideos. Och han säger att nu lägger han locket på.
Skulle du köpa det då? Skulle du skriva lika lovord som du gör nu i hans tråd och heja på hans nya fina sida?
Eller skulle du ana ugglor i mossen tills det passerat en längre tid och du är mer övertygad om att han inte nämner ett endaste ord om Kräftan inte en enda video etc?
Citera
2024-08-23, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag hatar mobbing, dvs det som andra kreatörer sysslar med.

Såsom Jocke Anjo och Rask.

Har jag varit tydlig nog?

Jag ser vad du skriver och jag såg vad du skrev.
Citera
2024-08-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys

Exakt så
Men då fungerar ju en annan kreatörs tanke kring att den utmålas som mobbare men känner själv om påståenden att den mobbar är det för att den mobbar mobbare.

Jag ser detta på flera användare här.
Jag är bara en mobbare mot andra mobbare så min mobbning är därmed rättfärdig.

Chrippa är en mobbare sedan flera år tillbaka där han suttit och orerat i massor. Med hans "nya" jag ser han naturligtvis det.

Ja just det. Glöm inte att du inte får ända åsikt för då kommer pekpinnar fram och magistern slår den hårt i katedern.
Senast redigerad av 111-111 2024-08-23 kl. 07:33.
Citera
2024-08-23, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt så
Men då fungerar ju en annan kreatörs tanke kring att den utmålas som mobbare men känner själv om påståenden att den mobbar är det för att den mobbar mobbare.

Jag ser detta på flera användare här.
Jag är bara en mobbare mot andra mobbare så min mobbning är därmed rättfärdig.

Chrippa är en mobbare sedan flera år tillbaka där han suttit och orerat i massor. Med hans "nya" jag ser han naturligtvis det.

Ja just det. Glöm inte att du inte får ända åsikt för då kommer pekpinnar fram och magistern slår den hårt i bänken.
Det är inte mobbing att vilja få bort sådana som står för det från plattformarna, det är inte mobbing att kritisera och till och med avsky vad de sysslar med.
Det är inte mobbing att lyfta och stötta de som råkar ut för dessa drev, det är inte heller mobbing att uttrycka hur vidriga dessa personer är.
Det är inte mobbing att syna deras lögner eller att ofta och tydligt påminna om det.
Citera
2024-08-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Colorgreenandpink sa aldrig att du måsten tycka som honom.
Han frågade varför folk först sa att chrippa skulle förändras, och när han gör det klagar folk på att han har förändrats.

Alla köper inte rakt av att det är en genuin förändring från hans sida som skett över en natt.

Jag t.ex har svårt att tro att någon som har betett sig så illa mot andra människor under en längre tid, plötsligt kan förändras över en natt. Att använda ord som LSS i nedvärderande syfte, kalla folk för "pundarmorsa" och "fattig råtta", ständigt skylla på andra, kommentera någons utseende och vikt, och angripa andra människors familjer för att skada – listan över problematiska yttranden och kommentarer från hans sida är lång.
Jag har svårt att tro att detta beteende skulle upphöra från en dag till en annan, särskilt när han skrev nedlåtande kommentarer och pikade så sent som för någon dag sedan.
En verklig förändring och ett steg i rätt riktning, hade enligt mig varit om han helt slutade besvara kommentarer på det elaka och hämndlystna sätt han gör, eller kanske till och med stängde av kommentarsfältet helt. Men han väljer att svara och bemöta på det sätt han själv vill. Oavsett vad andra skriver eller säger, ansvarar han helt och hållet för sina egna handlingar.

Att han kanske har dragit ner på elakheterna under några videos är förvisso något positivt, men jag tycker inte att det är något som förtjänar applåder.
Om han under en längre tid skulle visa att han verkligen har förändrats, visar genuin ödmjukhet och bemöter andra på ett helt annat sätt, då kanske jag skulle tänka annorlunda. Men just nu köper inte jag det rakt av.

För att poängtera innan någon bemödar sig att dra in de andra kreatörerna, jag har samma åsikt gällande förändring oavsett vem det gäller.
Citera
2024-08-23, 07:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Alla köper inte rakt av att det är en genuin förändring från hans sida som skett över en natt.

Jag t.ex har svårt att tro att någon som har betett sig så illa mot andra människor under en längre tid, plötsligt kan förändras över en natt. Att använda ord som LSS i nedvärderande syfte, kalla folk för "pundarmorsa" och "fattig råtta", ständigt skylla på andra, kommentera någons utseende och vikt, och angripa andra människors familjer för att skada – listan över problematiska yttranden och kommentarer från hans sida är lång.
Jag har svårt att tro att detta beteende skulle upphöra från en dag till en annan, särskilt när han skrev nedlåtande kommentarer och pikade så sent som för någon dag sedan.
En verklig förändring och ett steg i rätt riktning, hade enligt mig varit om han helt slutade besvara kommentarer på det elaka och hämndlystna sätt han gör, eller kanske till och med stängde av kommentarsfältet helt. Men han väljer att svara och bemöta på det sätt han själv vill. Oavsett vad andra skriver eller säger, ansvarar han helt och hållet för sina egna handlingar.

Att han kanske har dragit ner på elakheterna under några videos är förvisso något positivt, men jag tycker inte att det är något som förtjänar applåder.
Om han under en längre tid skulle visa att han verkligen har förändrats, visar genuin ödmjukhet och bemöter andra på ett helt annat sätt, då kanske jag skulle tänka annorlunda. Men just nu köper inte jag det rakt av.

För att poängtera innan någon bemödar sig att dra in de andra kreatörerna, jag har samma åsikt gällande förändring oavsett vem det gäller.
Men ingen har ju sagt att du måste köpa Chrippas plötsliga förändring.
Citera
2024-08-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du måste förstå att alla köper inte rakt av att en person förändras över en natt och att en eller två videos övertygar.
Alla har rätt till sin åsikt, men det betyder inte att den kan förändras om en vecka, en månad eller ett halvår.

T.ex. om Anjo helt plötsligt slutade pratade om Kräftan, ägnade sig åt till 100% åt familjevideos. Och han säger att nu lägger han locket på.
Skulle du köpa det då? Skulle du skriva lika lovord som du gör nu i hans tråd och heja på hans nya fina sida?
Eller skulle du ana ugglor i mossen tills det passerat en längre tid och du är mer övertygad om att han inte nämner ett endaste ord om Kräftan inte en enda video etc?
Chrippa lär inte ha förändrats över en natt, han har givetvis processat sitt bakom kulisserna.
Tror du att en video speglar hela hans liv?
Och någongång måste ju vara den första videon som visar på förändring, eller?
Dessutom är inte det här den första videon heller, han har under en längre tid bit för bit lugnat ned sig.

Jag skulle aldrig köpa någonting som Anjo säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in