Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Colorgreenandpink sa aldrig att du måsten tycka som honom.
Han frågade varför folk först sa att chrippa skulle förändras, och när han gör det klagar folk på att han har förändrats.
Alla köper inte rakt av att det är en genuin förändring från hans sida som skett över en natt.
Jag t.ex har svårt att tro att någon som har betett sig så illa mot andra människor under en längre tid, plötsligt kan förändras över en natt. Att använda ord som LSS i nedvärderande syfte, kalla folk för "pundarmorsa" och "fattig råtta", ständigt skylla på andra, kommentera någons utseende och vikt, och angripa andra människors familjer för att skada – listan över problematiska yttranden och kommentarer från hans sida är lång.
Jag har svårt att tro att detta beteende skulle upphöra från en dag till en annan, särskilt när han skrev nedlåtande kommentarer och pikade så sent som för någon dag sedan.
En verklig förändring och ett steg i rätt riktning, hade enligt mig varit om han helt slutade besvara kommentarer på det elaka och hämndlystna sätt han gör, eller kanske till och med stängde av kommentarsfältet helt. Men han väljer att svara och bemöta på det sätt han själv vill. Oavsett vad andra skriver eller säger, ansvarar han helt och hållet för sina egna handlingar.
Att han kanske har dragit ner på elakheterna under några videos är förvisso något positivt, men jag tycker inte att det är något som förtjänar applåder.
Om han under en längre tid skulle visa att han verkligen har förändrats, visar genuin ödmjukhet och bemöter andra på ett helt annat sätt, då kanske jag skulle tänka annorlunda. Men just nu köper inte jag det rakt av.
För att poängtera innan någon bemödar sig att dra in de andra kreatörerna, jag har samma åsikt gällande förändring oavsett vem det gäller.