2024-08-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Hela tränarutbildingen är ett stort skämt.fattar Thern inte vill ta i den med tång.
Sjukt att en sån meriterad och duktig spelare/tränare inte får vara tränare bara för att han inte har gått "rätt" utbildning.
Sverige i ett nötskal. Det är viktigare med diplom i meningslöshet än att faktiskt kunna det man sysslar med. Inte konstigt att svenska lagsporter riktigt gått på dekis.
Citera
2024-08-22, 21:19
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Sjukt att en sån meriterad och duktig spelare/tränare inte får vara tränare bara för att han inte har gått "rätt" utbildning.
Sverige i ett nötskal. Det är viktigare med diplom i meningslöshet än att faktiskt kunna det man sysslar med. Inte konstigt att svenska lagsporter riktigt gått på dekis.

Det är väl inte en svensk regel utan en uefa regel?
Citera
2024-08-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Det är väl inte en svensk regel utan en uefa regel?
Mycket möjligt. I så fall bör vi be dem dra åt helvete i den frågan.
Citera
2024-08-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Yes håller med.Snubben behöver inte nån utbildning, det han gjort på plan,det han fått höra av alla tränare han haft räcker.
Citera
2024-08-22, 21:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Tänker inte se på matchen. Tänker läsa och njuta efter er förlust. Precis som jag gjorde efter derbyt.
Läser du något kul?
Citera
2024-08-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Skönt att det finns andra MFFare med samma tankegångar. Ryktas starkt om att en spelare är på ingång. Måste ju vara Ghoddos? Han var extremt bra i Östersund men man har liksom ingen koll på hur han varit sedan dess och det säger det mesta.

Jag hoppas verkligen inte det blir Ghoddos, har inte presterat mycket om man kollar statistik och inte fått spela mycket, dessutom som du sa så kunde han valt att komma tidigare men gjorde inte det, men nu passar det säkert när det ska bli europaspel, vilket vi inte hade sist han hade chansen att skriva på, nej han kan hålla sig borta.
Citera
2024-08-22, 21:28
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Läser du något kul?

Speciellt på olika forum för att njuta av er depression dagen efter.
Citera
2024-08-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Läser du något kul?

Han läser nog boken vi som köpte grisen i säcken- sagan om gullöksson, skriven av Bosse Andersson.
Citera
2024-08-23, 04:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är inte utbildningen från UEFA?

Stämmer. Jag kan ha helt fel men jag har fått för mig att det är lite som skolan, vissa moment är obligatoriska men hur man genomför dessa moment kan skilja sig åt och då kan man stöpa lite hur man vill så länge man håller sig inom ramarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Räcker väl med att man påbörjat sista utbildningen för att få coacha i Allsvenskan?

Ingen koll ifall han påbörjat den, därav frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Men hur jobbigt kan det vara att sätta sig i skolbänken i några veckor.

Klent av Thern. Han nämndes som det stora tränarhoppet på 90-talet ...

Sure, det är som att försöka visa Zidane hur man slår en bredsida korrekt. "Jaha, det visste jag inte!"

Men diplomet måste ramas in, sådana är reglerna.

Man ska inte jäklas med genier. #freethern

Nej, jag håller med dig, finns reglerna där så är det bara att förhålla sig till dem. Men samtidigt känns som att det hade varit slöseri på Thern, han har väl uttalat sig att han egentligen hellre sitter på sin traktor än att ägna sig åt fotboll.
Citera
2024-08-23, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ingen koll ifall han påbörjat den, därav frågan.
Antagen i Skottland för två månader sedan.

https://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/beskedet-sibila-antagen-till-uefa-pro-kurs-i-skottland-/
Citera
2024-08-23, 07:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Speciellt på olika forum för att njuta av er depression dagen efter.
Jo, gårdagens vinst var i underkant.
Citera
2024-08-23, 09:33
Medlem
Londons avatar
Keita Kosugi.

Nyss fyllda 18 och märkbart bättre än 21-åriga Samuel Dahl. Rätt sick.

Han blir inte kvar hos oss länge så bara att passa på och njuta här och nu. Dessvärre lär vi heller inte tjäna några monstersummor på honom, vänsterback som han är. Köpande klubb, särskilt om det blir PL, kommer dock öka sin merch med tusentals procent i Japan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in